S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

#3000
Slijp je 'm eraf met bijvoorbeeld een Dremel, maar als het enigzins hetzelfde is als een 'normaal' gasklephuis (van een 2.5-20V) moet je 'm niet er ver vanaf slijpen want dan zit je met een gat in je gasklephuis en dat wil je ook weer niet.  Heb er hier al diverse zo afgeslepen en ja, ben ook al eens te ver gegaan....

Bij een 'normaal' gasklephuis merkte je wel wat verschil, mede naar de rest van de toepassingen.  Denk dat Michelli hierin helemaal gelijk heeft.  Alleen het afslijpen / veranderen zal weinig tot geen zin hebben.

peteRRR

Zijn er geen 850 modellen die geen plastic bult op het gasklep hebben zitten en die passen op de T5?

Volgens mij heb ik toch redelijk wat aanpassingen op de auto zitten om dit uit te proberen,..zo goed als stage 5.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

SirRutte

Je kunt toch alleen de vlinderklep zelf overzetten van een 960 gasklephuis? Dan moet het passen lijkt me, of is de diameter anders?

Ludo

Citaat van: peteRRR op 26-07-2011 08:23:10
Op m,n T5 zit er een plastic obstructie/restrictie van je welste op de klep en ik vraag mezelf af of dat er niet af kan en hoe.

Denk dat dat plastik ding al gauw een 15 % in beslag neemt van de totale opening van het gasklep huis.

Dat maakt geen verschil uit.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,14618.15.html

UserID6342

Citaat van: SirRutte op 26-07-2011 10:56:33
Je kunt toch alleen de vlinderklep zelf overzetten van een 960 gasklephuis? Dan moet het passen lijkt me, of is de diameter anders?
Een 960 vlinder past in het 'gewone' gasklephuis van een 2.5-20V, die van een 2.3 T-5 is, dacht ik, kleiner van vorm.

mitchelli

Mijn auto is terug van de spuiter  :) Ziet er allemaal gelikt uit. Vanavond foto`s  8)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

KIM

Citaat van: Ludo op 26-07-2011 12:57:58
Dat maakt geen verschil uit.

Toch wel hoor; je krijgt wel meer pompverliezen door een dergelijke constructie. EGR is er gedeeltelijk voor om deze pompverliezen te reduceren, je wordt namelijk gedwongen de gasklep verder open te zetten om het gelijke vermogen te behalen.
Waarom Volvo het er op heeft gezet is me niet bekend.

Variabele kleplichthoogte is ook bedoeld om deze pompverliezen te reduceren; je hebt dan geen gasklep meer nodig.

Dat je geen verschil merkt is een ander verhaal...

peteRRR

Nou,ik heb Brendt gebeld voor de gasklep die hij toen die tijd had gemonteerd 960 65mm en dat gaf zoals Brendt het

uitsprak,..hij werd er happiger van,betere respons op het gas,wel heeft ie ook z,n spruitstuk moeten aan passen,( vrezen ).

Even Dirk gebeld of tie er 1 had leggen en naar overleg besloten om er niet aan te beginnen.  :eusa_shifty:

Het kan wel eens zijn dat de auto ook zeer lastig is af te stellen naar het plaatsen van het spul en dat het een hoop werk is

voor een beetje.

Ook nog even aan Brendt gevraagd of hij toen met zijn setting 366 pk / 538 Nm een Walbro had geplaatst,en dat had ie niet

gewoon de orginele pomp er in en dat liep prima.

De meningen zijn verdeeld maar ik heb m,n keuze gemaakt,allemaal bedankt voor het mee denken.

En Mitchell bedankt voor de gastvrijheid. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ludo

Citaat van: KIM op 26-07-2011 15:20:09
Citaat van: Ludo op 26-07-2011 12:57:58
Dat maakt geen verschil uit.

Toch wel hoor;

Dat mag dan in de categorie, bij de snelle ventieldopjes...  ;D


Mitch, waar blijven de foto's?.

mitchelli

Hier  :)







Ik vind het persoonlijk prachtig  :) Ben blij dat ik niet voor wit of zwart heb gekozen voor de lijsten,maar gewoon de originele kleur. De witte raamband gaat eraf....Wil er 1 in de donkergrijze kleur van de lijsten.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

oja...straks even gezellig langs bij Turbogeek voor een bov (hks)  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

old but fast

nu nog rode en blauwe strepen erop ,dan heb je meestal de weg vrij ..voor je  ;D

KIM

Mooi hoor!
Wit blijft mooi

knip


peteRRR

Mooi en helder zo de bumpers,...goed besluit om die raamband wat minder te laten op vallen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla