S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mc70

is dat wiel pks of aan de motor

ik heb een 19t en heb 306 pk bij 6100 en 430nm bij 3000
aan de wielen met mte software

mitchelli

Dat zijn MOTOR pk`s....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Walter

oeps... Een ding scheelt, niemand hoeft zijn ijsje te claimen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Martijn_B

Mwoah het is ook wel vaag, want bij fasttech had ik met 1.1 bar druk 323pk en nu met 1.35 bar druk 282pk op de bank van Rica. Ik weet dat meer druk niet altijd meer PK's geeft, maar in deze setup zou het geen 40pk moeten verminderen.

Maarrrrr... Ook al is Mitchell zijn 287 pk bijvoorbeeld eigenlijk 330 is het nog (te) weinig.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

Zit er toch zwaar aan te denken dat ze iets verkeerd hebben gedaan met de ontsteking (vervroeging)....Kan even niets anders bedenken..Wordt er wel een beetje moe van  :'(

Rovanvel

Jezus .. o0
das balen..

maar lijkt wel of er dan iets mis is met de rollerbank, Martijn heeft ook al veel minder pk's dan eerder gemeten.
En zeker voor zo'n Garret had toch wel minimaal 340 verwacht.. het is net ff wat meer dan een " stage 2" zeg maar..

Ludo

Citaat van: Martijn_B op 03-04-2012 16:14:27
Mwoah het is ook wel vaag, want bij fasttech had ik met 1.1 bar druk 323pk en nu met 1.35 bar druk 282pk op de bank van Rica.

Ach, dat is hier al +10 jaar de discussie.
Alle tuners claimen dat hun bank geëikt is, alleen nergens zie je een certificaat daarvan ophangen.  ::)
Ze zullen wellicht geëikt zijn, maar dan naar hun eigen eisen/wensen...

Een vergelijking tussen verschillende banken, gaat dan nergens over.

petrolhead

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Ik zou weer naar fasttech gaan want dat is je ijkpunt. Dan weet je het wat het verschil is.

peteRRR

Kan me voorstellen dat jullie hier niet blij mee zijn gezien de gedane inspanningen,rare meeting dan.

Het gaat er eigenlijk om dat de auto goed en correct loopt met het verwachte/juiste vermogen en dat dit er ook op papier
uitkomt dan is het verhaal compleet.

Met de ervaring van Mitchell die al aangeeft dat deze setup op de auto al flink af gaat en dan op papier een flut vermogen levert
geef ik toch de voorkeur aan Mitchell.

Misschien is met een laptop in de wagen op de weg wel het beste meten,..... dan al dat banken gebeuren.

Succes jongens.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbobiker

Eerst maar even wachten waar RICA mee komt?
De Tussenpaus

mitchelli

Ja hij rijdt verder voortreffelijk. En het gaat zeker hard...maar wil toch wel wat meer pk`s op de bank zien,en dus automatisch op de weg voelen. Anders had ik wel 16T blijven rijden  :)

En idd,eerst even afwachten wat Rica gaat vinden. Ik zou hem over 2 dagen bellen,dus dat doe ik. Daarna volgt vast een volgende afspraak. In de tussentijd maar voor de zekerheid de compressie meten,foutcodes lezen,en carterdruk controleren bij volgas...(weet alleen nog niet wat de carterdruk mag zijn bij volgas op de weg).

Martijn_B

@Petrolhead: Ik ben bij Fasttech geweest, Mitchell niet. Ik hoef ook niet terug hoor, auto gaat genoeg af nu en wat er op papier staat maakt mij niet zoveel uit.

Maar, wil Mitchell zijn thread niet hacken: Als je een dikke 2876R hebt gemonteerd wil je wel harder gaan dan iemand met een 19T en 382.000 km op de klok. Daarom zal er toch e.e.a. niet helemaal lekker zitten bij zijn C70.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvohaas

Ik blijf het toch vaag vinden! Rica heeft toch aangegeven dat ze dit goed konden krijgen. En volgens mij als je rondkijkt op het forum, zie je dat met een dergelijke setup veel meer vermogen mogelijk is! Ik zou ze nog een paar keer geven en dan gewoon je geld terug eisen voor de mapping. Want ze kunnen hun beloften niet nakomen! :eusa_naughty:
Ben benieuwd waar ze mee komen!
Gewoon omdat het kan

mitchelli

Ik denk dat het vast wel goed gaat komen. Moet alleen effe geduld hebben  ;D

Toch wel gek...Op de rollenbank scheelde het bijna niets tussen ons,maar op de weg liep ik toch duidelijk op Martijn in.Terwijl ik een zwaardere auto heb.
Misschien heb ik weer een gunstigere windweerstand ofzo  :) Maar goed,effe 2 daagjes wachten op antwoord.

volvohaas

Gewoon omdat het kan