S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: reneetje op 02-05-2010 13:22:54

Leuk geluid , dat geeft het (ook wel luchtfilter tuning genoemd), maar meer ook niet, zet 'm maar eens op de bank......... ::)



betwijfel dit.
Hij rijdt toch met aardig wat vermogen rond.
Een goed luchtfilter doet echt wel meer dan een standaard Volvofilter  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbo-Geek

Citaat van: reneetje op 02-05-2010 13:22:54
Citaat van: Turbo-Geek op 02-05-2010 12:55:49
Citaat van: reneetje op 02-05-2010 10:14:26
Citaat van: mitchelli op 01-05-2010 19:44:30
Wacht nog steeds op mijn velgen....Heb goeie hoop dat ik ze maandag binnen krijg. Verder heb ik ook een onder spoilertje besteld voor onder de voorbumper bij ET. Die moet ook een der deze dagen komen als het goed is.
Verder heb ik dus m`n bovendek van m`n bumpers in de kleur van de auto gespoten,is goed gelukt.
Ook heb ik nu betere aanvoer van rijwind naar m`n luchtfilter gecreeerd dmv een nette lucht trechter (weet niet hoe je het anders moet noemen) en grote flexibele slang.
Alle foto`s volgen als m`n velgen en spoiler eronder zitten. . .


Hmmm, over het "ram air" gebeuren zijn de meningen verdeeld , vooral over de positieve bijdrage daarvan.. :-\

Dat is geen Ram Air maar puur Koude lucht toevoer en altijd zinvol.
Ram Air kan je alleen maken als je druk op kan bouwen en dan moet je dus gaan werken met een filter in een enclosure (gesloten behuizing).
Het effect van Ram Air is al jaren bewezen en met name op snelle motoren vaak gebruikt.
Natuurlijk doet het geen fluit bij lage snelheid maar daar is het ook niet voor bedoelt.
Je hebt sowieso optimale koude lucht toevoer en dat is altijd goed.

Als je met een trechter (Ram air )gaat werken om je aanvoer van rijwind te bevorderen , en dit vervolgens met een flex slang doet boet je eerder  in met vermogen dan dat je wint...

Leuk geluid , dat geeft het (ook wel luchtfilter tuning genoemd), maar meer ook niet, zet 'm maar eens op de bank......... ::)



Je snapt het niet Renee .... De slang is puur voor de aanvoer van koude lucht en geloof me die komt aan bij het luchtfilter.
Natuurlijk is een gladde slang beter qua flow maar dat boeit NIET bij aanvoer van koude lucht want hij heeft een open luchtfilter en die zal nooit vacuum trekken oid door een tekort aan aangevoerde lucht.
Kortom, een flex slang is prima voor het aanvoeren van koude lucht die geleid wordt naar het open filter.

Voor daadwerkelijke Ram Air is het een ander verhaal.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

reneetje

Citaat van: Turbo-Geek op 02-05-2010 15:20:37
Citaat van: reneetje op 02-05-2010 13:22:54
Citaat van: Turbo-Geek op 02-05-2010 12:55:49
Citaat van: reneetje op 02-05-2010 10:14:26
Citaat van: mitchelli op 01-05-2010 19:44:30
Wacht nog steeds op mijn velgen....Heb goeie hoop dat ik ze maandag binnen krijg. Verder heb ik ook een onder spoilertje besteld voor onder de voorbumper bij ET. Die moet ook een der deze dagen komen als het goed is.
Verder heb ik dus m`n bovendek van m`n bumpers in de kleur van de auto gespoten,is goed gelukt.
Ook heb ik nu betere aanvoer van rijwind naar m`n luchtfilter gecreeerd dmv een nette lucht trechter (weet niet hoe je het anders moet noemen) en grote flexibele slang.
Alle foto`s volgen als m`n velgen en spoiler eronder zitten. . .


Hmmm, over het "ram air" gebeuren zijn de meningen verdeeld , vooral over de positieve bijdrage daarvan.. :-\

Dat is geen Ram Air maar puur Koude lucht toevoer en altijd zinvol.
Ram Air kan je alleen maken als je druk op kan bouwen en dan moet je dus gaan werken met een filter in een enclosure (gesloten behuizing).
Het effect van Ram Air is al jaren bewezen en met name op snelle motoren vaak gebruikt.
Natuurlijk doet het geen fluit bij lage snelheid maar daar is het ook niet voor bedoelt.
Je hebt sowieso optimale koude lucht toevoer en dat is altijd goed.

Als je met een trechter (Ram air )gaat werken om je aanvoer van rijwind te bevorderen , en dit vervolgens met een flex slang doet boet je eerder  in met vermogen dan dat je wint...

Leuk geluid , dat geeft het (ook wel luchtfilter tuning genoemd), maar meer ook niet, zet 'm maar eens op de bank......... ::)



Je snapt het niet Renee .... De slang is puur voor de aanvoer van koude lucht en geloof me die komt aan bij het luchtfilter.
Natuurlijk is een gladde slang beter qua flow maar dat boeit NIET bij aanvoer van koude lucht want hij heeft een open luchtfilter en die zal nooit vacuum trekken oid door een tekort aan aangevoerde lucht.
Kortom, een flex slang is prima voor het aanvoeren van koude lucht die geleid wordt naar het open filter.

Voor daadwerkelijke Ram Air is het een ander verhaal.

De electronica zal dit vrijwel volledig wegwerken, er van uitgaande dat deze hierop niet is aangepast.

Gewoon een schoon filter is afdoende tot circa 400 pk , daarboven wordt het een ander verhaal.

Er zijn idd systemen te koop van kevlar voor speciale inlaat systemen uit de racerij voor straat auto's.
Vanuit de koude hoeken van de wagen komt dit bij elkaar naar 1 luchtfilter , meende dat het bij een Ferrari 10 extra wiel pk´s opleverde..........en dit alles voor ruim 2 mille ... :o

Nogmaals je boet eerder in dan winst boeken met deze praktijken .... ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbo-Geek

Wat nou de electronica zal dat wegwerken ?
Koude lucht bij het luchtfilter is altijd beter dan omgevinglucht in een bloedhete motorruimte, simpelzat ..
En dat is precies wat een flexibele slang zal bewerkstelligen.

Als het allemaal niet zou uitmaken dan zouden de auto en vrachtwagen merken niet hun best doen om koude lucht her en der te scheppen en naar het luchtfilter te geleiden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

nickk.

Citaat van: reneetje op 02-05-2010 17:21:05
Citaat van: Turbo-Geek op 02-05-2010 15:20:37
Citaat van: reneetje op 02-05-2010 13:22:54
Citaat van: Turbo-Geek op 02-05-2010 12:55:49
Citaat van: reneetje op 02-05-2010 10:14:26
Citaat van: mitchelli op 01-05-2010 19:44:30
Wacht nog steeds op mijn velgen....Heb goeie hoop dat ik ze maandag binnen krijg. Verder heb ik ook een onder spoilertje besteld voor onder de voorbumper bij ET. Die moet ook een der deze dagen komen als het goed is.
Verder heb ik dus m`n bovendek van m`n bumpers in de kleur van de auto gespoten,is goed gelukt.
Ook heb ik nu betere aanvoer van rijwind naar m`n luchtfilter gecreeerd dmv een nette lucht trechter (weet niet hoe je het anders moet noemen) en grote flexibele slang.
Alle foto`s volgen als m`n velgen en spoiler eronder zitten. . .


Hmmm, over het "ram air" gebeuren zijn de meningen verdeeld , vooral over de positieve bijdrage daarvan.. :-\

Dat is geen Ram Air maar puur Koude lucht toevoer en altijd zinvol.
Ram Air kan je alleen maken als je druk op kan bouwen en dan moet je dus gaan werken met een filter in een enclosure (gesloten behuizing).
Het effect van Ram Air is al jaren bewezen en met name op snelle motoren vaak gebruikt.
Natuurlijk doet het geen fluit bij lage snelheid maar daar is het ook niet voor bedoelt.
Je hebt sowieso optimale koude lucht toevoer en dat is altijd goed.

Als je met een trechter (Ram air )gaat werken om je aanvoer van rijwind te bevorderen , en dit vervolgens met een flex slang doet boet je eerder  in met vermogen dan dat je wint...

Leuk geluid , dat geeft het (ook wel luchtfilter tuning genoemd), maar meer ook niet, zet 'm maar eens op de bank......... ::)



Je snapt het niet Renee .... De slang is puur voor de aanvoer van koude lucht en geloof me die komt aan bij het luchtfilter.
Natuurlijk is een gladde slang beter qua flow maar dat boeit NIET bij aanvoer van koude lucht want hij heeft een open luchtfilter en die zal nooit vacuum trekken oid door een tekort aan aangevoerde lucht.
Kortom, een flex slang is prima voor het aanvoeren van koude lucht die geleid wordt naar het open filter.

Voor daadwerkelijke Ram Air is het een ander verhaal.

De electronica zal dit vrijwel volledig wegwerken, er van uitgaande dat deze hierop niet is aangepast.

Gewoon een schoon filter is afdoende tot circa 400 pk , daarboven wordt het een ander verhaal.

Er zijn idd systemen te koop van kevlar voor speciale inlaat systemen uit de racerij voor straat auto's.
Vanuit de koude hoeken van de wagen komt dit bij elkaar naar 1 luchtfilter , meende dat het bij een Ferrari 10 extra wiel pk´s opleverde..........en dit alles voor ruim 2 mille ... :o

Nogmaals je boet eerder in dan winst boeken met deze praktijken .... ::)

Sinds wanneer ga je vermogen inleveren als je lucht van buiten de motorkap (dus koeler) bij het filter laat komen, ipv. het luchtfilter de  lucht uit t motorruim(dus warmer) laat aanzuigen? Waarom denk je dat op de orginele luchtfilterbox ook zo'n zelfde type aanvoer zit?

Ik denk dat het niets of heel marginaal wat oplevert, maar om hiermee aan vermogen in te moeten boeten, nee.

Turbo-Geek

My point exactly .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

reneetje

Even wat definitie´s - verschillen tussen RAM Air en CAI (cold air  intake)

Ram-air
De theorie achter dit systeem is dat de rijwind rechtstreeks in de aanzuig opening van de aanzuigbuis blaast. Dit zou een drukverhoging geven en dus meer vermogen. Deze theorie klopt wel, echter werkt dit niet. De aangezogen lucht in de aanzuigbuis heeft een dermate snelheid en hoeveelheid (zie bijv de 2000 liter per minuut bij 5000 rpm) dat de rijwind nooit een grotere zal hebben, en er dus geen drukvulling op zal treden. Daar komt nog bij dat het een open systeem betreft, dus is er geen mogelijkheid om druk op te bouwen

CAI
CAI staat voor Cold Air Intake en is een wat algemene benaming voor systemen die meer gebruik maken van het aanzuigen van koude lucht. Dit systeem maakt al meer gebruik van de eerder genoemde verbeteringen. Zo is er een aanzuigbuis aanwezig dus wordt er een stabiele stroming gecreëerd, en is er sprake van een buffer werking.

Het filter bevind zich achter de bumper oid , hierdoor zuigt hij koude lucht aan. Het nadeel van een filter achter de bumper is dat hij veel vuil en vocht aantrekt, dit heeft weer negatieve gevolgen voor de werking en de weerstand van het filter. Zaak is dus om een katoenen filter te nemen, deze is goed te reinigen, en het filter dan dus regelmatig een goede schoonmaakbeurt te geven.

Als ik lees dat Mitch een lucht trechter heeft waar de rijwind in blaast , dan kom ik toch uit bij het RAM air effect,
oftewel geen prestatie verbetering , tel daar de flex buis (weerstand) bij op dan ga je eerder verliezen....

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

nickk.

Citaat van: reneetje op 02-05-2010 18:21:31
Even wat definitie´s - verschillen tussen RAM Air en CAI (cold air  intake)

Ram-air
De theorie achter dit systeem is dat de rijwind rechtstreeks in de aanzuig opening van de aanzuigbuis blaast. Dit zou een drukverhoging geven en dus meer vermogen. Deze theorie klopt wel, echter werkt dit niet. De aangezogen lucht in de aanzuigbuis heeft een dermate snelheid en hoeveelheid (zie bijv de 2000 liter per minuut bij 5000 rpm) dat de rijwind nooit een grotere zal hebben, en er dus geen drukvulling op zal treden. Daar komt nog bij dat het een open systeem betreft, dus is er geen mogelijkheid om druk op te bouwen

CAI
CAI staat voor Cold Air Intake en is een wat algemene benaming voor systemen die meer gebruik maken van het aanzuigen van koude lucht. Dit systeem maakt al meer gebruik van de eerder genoemde verbeteringen. Zo is er een aanzuigbuis aanwezig dus wordt er een stabiele stroming gecreëerd, en is er sprake van een buffer werking.

Het filter bevind zich achter de bumper oid , hierdoor zuigt hij koude lucht aan. Het nadeel van een filter achter de bumper is dat hij veel vuil en vocht aantrekt, dit heeft weer negatieve gevolgen voor de werking en de weerstand van het filter. Zaak is dus om een katoenen filter te nemen, deze is goed te reinigen, en het filter dan dus regelmatig een goede schoonmaakbeurt te geven.

Als ik lees dat Mitch een lucht trechter heeft waar de rijwind in blaast , dan kom ik toch uit bij het RAM air effect,
oftewel geen prestatie verbetering , tel daar de flex buis (weerstand) bij op dan ga je eerder verliezen....



Ach, laten we even wachten op foto's. Ik gok zomaar dat ie een trechter op die slang heeft gemaakt om meer wind te vangen, maarrrrgoed.

Laserblue

Citaat van: nickk. op 02-05-2010 18:29:05
Citaat van: reneetje op 02-05-2010 18:21:31
Even wat definitie´s - verschillen tussen RAM Air en CAI (cold air  intake)

Ram-air
De theorie achter dit systeem is dat de rijwind rechtstreeks in de aanzuig opening van de aanzuigbuis blaast. Dit zou een drukverhoging geven en dus meer vermogen. Deze theorie klopt wel, echter werkt dit niet. De aangezogen lucht in de aanzuigbuis heeft een dermate snelheid en hoeveelheid (zie bijv de 2000 liter per minuut bij 5000 rpm) dat de rijwind nooit een grotere zal hebben, en er dus geen drukvulling op zal treden. Daar komt nog bij dat het een open systeem betreft, dus is er geen mogelijkheid om druk op te bouwen

CAI
CAI staat voor Cold Air Intake en is een wat algemene benaming voor systemen die meer gebruik maken van het aanzuigen van koude lucht. Dit systeem maakt al meer gebruik van de eerder genoemde verbeteringen. Zo is er een aanzuigbuis aanwezig dus wordt er een stabiele stroming gecreëerd, en is er sprake van een buffer werking.

Het filter bevind zich achter de bumper oid , hierdoor zuigt hij koude lucht aan. Het nadeel van een filter achter de bumper is dat hij veel vuil en vocht aantrekt, dit heeft weer negatieve gevolgen voor de werking en de weerstand van het filter. Zaak is dus om een katoenen filter te nemen, deze is goed te reinigen, en het filter dan dus regelmatig een goede schoonmaakbeurt te geven.

Als ik lees dat Mitch een lucht trechter heeft waar de rijwind in blaast , dan kom ik toch uit bij het RAM air effect,
oftewel geen prestatie verbetering , tel daar de flex buis (weerstand) bij op dan ga je eerder verliezen....



Ach, laten we even wachten op foto's. Ik gok zomaar dat ie een trechter op die slang heeft gemaakt om meer wind te vangen, maarrrrgoed.

+ 1
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbo-Geek

Je haalt dingen door elkaar Renee ..
Ram Air werkt wel ! Dat is al jaren bewezen. Niemand heeft het hier over Ram Air en dat is al een paar keer aangehaald.
Jij blijft maar volhouden dat Mitch Ram Air probeert te maken maar dat staat nergens, immers dan heb je een gesloten airbox nodig en daar is helemaal geen sprake van.

Mitch doet niks anders dan CAI middels die slang naar zijn open filter, niks mis mee en zeker geen verlies.


Zucht .......  :-\
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Hier komt ie dan he....Het is niet voor ram-air,maar gewoon voor lekkere koele rijwind ipv de warmere lucht wat hij bij de motorruimte vandaan trekt...  8)
Ram air gaat idd nergens over omdat ik gewoon een open luchtfilter heb en geen cda filter op zoiets dergelijks.
Trechter zit achter het linker gat aan de onderkant van de voorbumper. Vanaf daar loopt een 3inch slang tot tegen het openlucht filter.
Maak daar vandaag wel even een foto van  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

arjenT5R

kabeltje van je telefoon al gevonden?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

RAM werkt op atmosferische motoren. Een goedwerkend RAM systeem op een turbo kan zelfs voor problemen zorgen....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbo-Geek

Point is, er is NOOIT sprake geweest van een Ram Air setup en ook niemand heeft dat woord gebruikt behalve Renee ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Aanschouw hier mijn "ram cold air turbo cooling veel lucht ter beschikking system"  ;D

de trechter achter het bumpergat....



De slang naar het luchtfilter...Ook nieuw is de slang naar de gasklep toe met vertakking naar de stappenmotor die voorheen altijd scheurde met de standaard slang.



En kabeltje dus gevonden ja  :) En heb mijn velgen nog steeds niet binnen  :'(
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....