Goedkope navigatie?

Gestart door viking_in_shorts, 13-07-2007 09:30:13

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Hoi,

Ga aan het eind van de maand op een road-trip van ca. 6000 km die ik grotendeels alleen af zal leggen. Zal langs drie adressen gaan waar ik nog nooit geweest ben (in Munchen, Milaan en St. Martin de l'Arcon) en vertrouw dus niet op papieren kaarten (rijdend kaart lezen??) Dus zoek ik een simpele maar robuuste (lees: goedkoop) navigatie oplossing die mij daar heen kan brengen. Als het kan, met carkit functie maar dat is zeker geen must.

Wat is het beste apparaat voor mij?  Of - als je hier geen antwoord op kan geven: waar moet ik op letten bij aanschaf van zo'n ding?

PS: Ooit zal er ter vervanging van mijn SC901 een dubbel-din touch-screen komen met HDD (of iPod/USB), BT, CD/DVD, TV (?) en SATNAV maar daarvoor heb ik nu het geld nog niet.

Daf46

Ik ben vrij tevreden over de apparaten van Mio (in mijn geval de C510), net iets goedkoper dan Tomtom met dezelfde mogelijkheden.
De C510 heeft ook BT mogelijkheden.

Waarop letten ?
-In uw geval lijkt het aangewezen dat de kaarten van heel europa in detail meegeleverd zijn.
-Voldoende geheugen om deze kaart volledige op te zetten. In geval van de C510 heb je dan een 2GB SD kaart nodig.

FelixB

Nét een test in Computer Totaal:

Tom TOM XL de beste voor € 399,-
Garmin 2e voor € 699,-
Route 66 3e voor € 319,-

Succes ermee  :eusa_clap:

PS ik zou 1 landkaart Europa kopen en 3 stadsplattegronden als ik jou was  :P
Die 3 steden vind je makkelijk via de grote autosnelwegen, op detailniveau is een kaart handig
855R & C70 T5 cabrio automaat

viking_in_shorts

Thx, kan ik ervan uitgaan dat ook echt alle digitale kaarten up-to-date zijn?

Mijn broer was hier laatst met zijn Vectra en zijn ingebouwde systeem met "zweedse" cd's (ok, 1 jaar oud) kende de straat waar ik aan woon niet eens. Toch ligt die weg er echt al járen. Zijn er kaarten-boeren die beter of slechter zijn dan anderen? 

De Mio 520 zie ik zo snel te koop voor ong. 3299kroon (= 350 euro) terwijl ik zelf dacht ongeveer 2500-3000 uit te geven (=300-350 euro) Is zo'n Mio die extra centen waard? Waarom? De Route 66 (chicago 8000) zie ik hier te koop sek voor 2990. Lijkt me dus wel een redelijke prijs.

viking_in_shorts

@felix: Ja weetje - dan kan ik net zo goed m'n vriendin meenemen die de kaarten leest :P  Mocht ik toch onverhoopt iets nodig hebben, ga ik lokaal wel naar een benzinepomp en regel daar een kaart. Ik wil op mijn reis minimaal 5% avontuur :eusa_clap:

Gunnar

Medion uit de aldi kopen, en er een tomtom 6 inladen.

Mods edit: tekst enigszins aangepast   :eusa_naughty:

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 13-07-2007 10:12:08
Mijn broer was hier laatst met zijn Vectra en zijn ingebouwde systeem met "zweedse" cd's (ok, 1 jaar oud) kende de straat waar ik aan woon niet eens. Toch ligt die weg er echt al járen. Zijn er kaarten-boeren die beter of slechter zijn dan anderen? 

Nee, de kaartenboeren zijn het beetje van vergelijkbaar niveau. Probleem is dat je een enorm wegennet in kaart moet brengen en up to date houden. Je rijdt de straat uit en ze beginnen te graven achter je. En dat wereldwijd..... Een 100% up to date kaart bestaat niet.

En 5% avontuur is wel heeeeel erg weinig zeg :o Das 1 lekke band of zo? :P

Gr ;)

FelixB

Citaat van: viking_in_shorts op 13-07-2007 10:28:13
@felix: Ja weetje - dan kan ik net zo goed m'n vriendin meenemen die de kaarten leest :P  Mocht ik toch onverhoopt iets nodig hebben, ga ik lokaal wel naar een benzinepomp en regel daar een kaart. Ik wil op mijn reis minimaal 5% avontuur :eusa_clap:

Heb ff gekeken: van Stockholm naar Milaan:
A4, A7, A8, spannend....  :P

en tussendoor ff bakje koffie doen in Westervoort, bij je C70 cabrio-broeder  ;D

PS ben gisteren naar Twello geweest, zelfs daar vergist RTI-1 zich  :-\

viking_in_shorts

Probleempje: geen Aldi (voor zover ik weet) in Zweden.  Wel n aantal winkels die Medion verkopen. 1 model kost 190 euro; de PNA 350. Is dat model "voldoende"? De rest van de modellen liggen ook allemaal rond de 350-450 euro  :eusa_think:

FelixB

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 13-07-2007 10:52:51
En 5% avontuur is wel heeeeel erg weinig zeg :o Das 1 lekke band of zo? :P

Ja gek he? Helemaal geen zin (meer) in CA praktijken. Misschien komt dat door de leeftijd :eusa_think: ??

viking_in_shorts

Citaat van: FelixB op 13-07-2007 10:53:49
Citaat van: viking_in_shorts op 13-07-2007 10:28:13

Heb ff gekeken: van Stockholm naar Milaan:
A4, A7, A8, spannend....  :P

en tussendoor ff bakje koffie doen in Westervoort, bij je C70 cabrio-broeder  ;D

PS ben gisteren naar Twello geweest, zelfs daar vergist RTI-1 zich  :-\

:eusa_naughty:  :eusa_naughty:

Kungsbacka - Munchen - Milaan - St. Martin de L'Arcon.
En dan als het even kan ook nog de stad in, hotels zoeken onderweg etc.  :azn:

Als het allemaal vlotjes verloopt, dan heb ik m'n ingebouwde buffer niet nodig en zal ik zeker enige dagen in Nederland verblijven. En zo ja: instand-mini-meeting(s)   :eusa_clap: :eusa_dance:

viking_in_shorts

Citaat van: FelixB op 13-07-2007 11:01:45
Ik zie het probleem niet:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=navigatie&q=medion&pcode=navigatie&gq=medion

Je bedoelt online bestellen en laten overkomen? Moet ik eerst weten welk model ik moet hebben ;) en vervolgens kijken of het 't allemaal wel waard is. Die R66C8000 zit in m'n budget en klinkt goed.

Hoezo zat de RTI-1 fout? Niet de meest optimale route, of echt in een verkeerde provincie aangekomen? Misschien toch maar kaarten kopen :eusa_think: ?

Gunnar

Ik heb het gedaan met een oudere medion, die was toen ook 199 euro.

Het grote nadeel aan de meeste gps systemen is dat hij de snelste route gaat nemen. Dit kan je bijvoorbeeld in een dorp langs zijstraten sturen ipv gewoon door het centrum. Heel grappig als zo'n internationale chauffeur met opligger vast komt te zitten in een dorp.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

FelixB

Citaat van: viking_in_shorts op 13-07-2007 11:14:18

Hoezo zat de RTI-1 fout? Niet de meest optimale route, of echt in een verkeerde provincie aangekomen? Misschien toch maar kaarten kopen :eusa_think: ?
Wel naar Twello gebracht, maar kon de straat niet vinden terwijl die al sinds 100 jaar bestaat ...