Gebruikte aircopomp & filter/droger?

Gestart door Deltalink, 13-07-2007 17:19:48

Vorige topic - Volgende topic

Deltalink

Ik ga binnenkort mijn 850 naar een monteur brengen voor wat onderhoud (voorste krukaskeerring, waterpomp, dat soort gein), en wilde eigenlijk meteen mijn defecte aircopomp laten vervangen.

Gezien het feit dat ik waarschijnlijk al behoorlijk wat geld kwijt ben aan andere onderdelen, vroeg ik me af of ik enigszins kon bezuinigen op de aircopomp & filter/droger (waarvan ik begrijp dat het goed is om die ook te vervangen, toch?) door ze tweedehands te kopen, bijvoorbeeld bij een bedrijf als Rima.

Daarom komen er nu de volgende vragen in mij op:

- is dat een goed idee?
- hoeveel zou mij dat schelen?
- waar kan ik het beste terecht?
- waar moet ik op letten bij aanschaf?

M'n monteur had het erover dat zo'n pomp het beste niet te lang op de plank gelegen kan hebben, tenzij hij preventief gevuld is met olie.

Bij voorbaat dank voor het meedenken! Groet, Steven
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

thuur

Droger/filter kun je 2e hands niet meer gebruiken. Juist als er lucht bij is gekomen raakt dit verzadigd. Sterker nog, als je een nieuwe uit de verpakking haalt en te lang laat liggen kun je m weggooien. Altijd nieuw dus.

Pomp die lang droog staat krijgt last van droge keerringen idd. 2e hands onderdelen blijft altijd een gok met dit soort onderdelen. Wellicht kun je beter een revisiebedrijf bellen...

Gr ;)

scania164

Hallo
Ik wou dit laatst ook doen maar toen  ik bezig was bleek vd gebruikte de magneetkoppeling weer niet goed te zijn.....
Je kunt het beste ff bellen met www.elferink.nl want daar hebben ze goedde prijzen.
Je zult er later plezier van hebben en blij zijn dat je er een nieuwe onder hebt anders alleen ergenis en arbeid en vulling voorniets!

Suc6 gr chris

Deltalink

OK, dank voor de tips! Ik ga inderdaad maar even bellen met elferink en/of Rima.
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder