"Maar"6500-6700 toeren

Gestart door matRRR, 13-07-2007 17:48:46

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

Hallo iedereen,
Hier een vraagje voor jullie, misschien heeft een enkeling dit eerder meegemaakt.

Na uitgebreide mods op mijn 855R, grotere turbo, randapparatuur intercooler enz.enz.  en  sinds een weekje ECHT goede software, die de auto laat trekken als een beer, heb ik een probleempje
(nou ja, probleempje, misschien beetje miereneuken)
de software die ik heb laat de auto toe >7000rpm te draaien.
Alleen bij vol gassen kom ik toch echt niet verder dan gemiddeld 6500-6600 rpm.ongeacht welke versnelling.
Even komt hij boven de 6500 tot 6700rpm en begint dan te hakkelen rond de 6500 rpm.
soms lijkt hij ook heel even over te slaan bij volgas in rond de 3500 rpm, dit komt echter maar heel zelden voor...
Heb begin dit jaar de bougiekabels, rotor, verdeelkap en zojuist de bougies vervangen.
Motor zelf is eind vorig jaar gereviseerd, haalde voor die tijd de 7000 ook niet.
Heb gecontroleerd doot een stukje mee te rijden met een gelijke t5(karel), en die draait inderdaad meer toeren.

Aangezien ik nu niet in de buurt van mijn eigen dealer woon, wil ik graag een aantal zaken op een rijtje hebben voor ik weer bij hun langs ga.

Had al gebeld met de zuidelijke tuner of hij een aantal suggesties had, welke ik hier ook zal posten, Nog bedankt iig Marc!
daarnaast ook bedankt johann!

Suggesties/mogelijk??
1. timing nokkenas niet helemaal tiptop, hoorde echter laatst dat ze aldaar altijd de volvo-tool gebruiken voor het op tijd zetten van de nokkenas, maar controleren kan nooit kwaad!!

2. Bobine is nog niet vervangen, evenals de kabel van de bobine en de voorspannigsregulator. als dit onderdeel het probleem is, zou de auto in zijn geheel toch veel beroerder lopen. Maar om de bobine te vervangen zonder te weten of het hem daarin scheelt en toch 132 euro neer te moeten leggen vind ik een beetje geld weggooien...
Kan ik meten of de bobine niet meer doet wat hij moet?
Eentje proberen op de sloop????

3. Uitlaat, deze is een Volvo-remus, is meer restrictief dan de ferrita, maar meerdere mensen hebben 7000rpm gedaan met de volvo-remus...

4. turbo. slangen IC en dergelijke zijn allemaal gecontroleerd en oke.

IEMAND VAN JULLIE NOG MEER SUGGESTIES, ZODAT IK BIJ DE DEALER WAT GERICHTER NAAR DIT PROBLEEM KAN ZOEKEN?

Bij voorbaat dank, matRRR
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Turbo-Geek

Ik zou eerst heel simpel de onsteking testen door bijv. de bobine en kabel van Karel ff bij jou erop te zetten en dan te testen.
Zo ja, dan nieuwe bobine + kabel kopen   Zo nee, verder gaan met het onderzoek.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

JCviggen

Ik denk dat't toch in de ontsteking zit. Ik heb hetzelfde bij zeer hoge rpms in hogere versnellingen. In de 1 en de 2 gaat ie makkelijk hoger.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

De Tussenpaus

Joachim1

Max op de toerenteller moet het tot 7300toeren kunnen gaan meenden ik?
Anders mischien maar even trug naar de tuner om er zeker van tezijn dat je toerentalbegrensing op max staat.

matRRR

toerentalbegrenzer is goed door de tuner gezet, dat is zeker! software is namelijk 100% identiek aan die van T5karel en marc!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

Citaat van: JCviggen op 13-07-2007 18:29:04
Ik denk dat't toch in de ontsteking zit. Ik heb hetzelfde bij zeer hoge rpms in hogere versnellingen. In de 1 en de 2 gaat ie makkelijk hoger.
Ik heb dit ook in de 1 en 2, ook onder minder belasting( dwz. langzaam door de toeren heen tot maximaal in de 2e versnelling).

Jeroentjuh

Krijgt die wel genoeg brandstof hoog in toeren?

JCviggen

Citaat van: matRRR op 13-07-2007 20:06:32
Citaat van: JCviggen op 13-07-2007 18:29:04
Ik heb dit ook in de 1 en 2, ook onder minder belasting( dwz. langzaam door de toeren heen tot maximaal in de 2e versnelling).

Waarom langzaam? Stamp eens door en kijk wat dat doet  :P In deellast erg hoge toeren draaien is ongebruikelijk.

matRRR

Daar ben ik mee begonnen! gewoon helemaal met voetje aan de vloer gestampt, aangezien hij toen niet verder dan de 6600 rpm kwam geprobeerd of ik er op een andere manier (deellast) wel voorbij kwam. helaas ook niet :-\

matRRR

Citaat van: Jeroentjuh op 13-07-2007 20:16:05
Krijgt die wel genoeg brandstof hoog in toeren?
Heb de eerste runs met marc AFR wideband eraan gehad en die deed het goed tot hoog in de toeren, hebben hem echter niet verder dan 6400-6500 gehad... maar ook tot 6400 rpm bleef de AFR prima... 395cc injectors doen genoeg!

M a r c

Heb je nog gecheckt of die 6600 tpm op jouw toerenteller wel correct zijn? M.a.w. zit er wellicht een afwijking in? Hang er eens een externe (digitale) toerenteller aan, signaal kun je wegpakken op de blauwe draad van de bobine of bij een injector.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

schutten

vacuumslangetje van de brandstofdruk regeling ernaast liggen,had vorige week het zelfde euvel.

JCviggen

Citaat van: schutten op 13-07-2007 22:52:52
vacuumslangetje van de brandstofdruk regeling ernaast liggen,had vorige week het zelfde euvel.

denk je niet dat die kans erg klein is als hij een paar dagen geleden met een goed mengsel gemeten is?

schutten

Citaat van: JCviggen op 13-07-2007 22:55:00
Citaat van: schutten op 13-07-2007 22:52:52

denk je niet dat die kans erg klein is als hij een paar dagen geleden met een goed mengsel gemeten is?
Mischien zat toen het slangetje er nog op.