Proefrit-ervaringen

Gestart door denkweb, 13-07-2007 18:46:29

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Om de kroon te spannen; vandaag proefrit gemaakt in een Volvo V70 Garnet Red TDI met 335.000km op de teller, BOVAG-ABA garantie en NAP.

Zag er (op een compleet doorboord interieur, iemand die graag gaatjes maakt om dingen op te hangen) goed uit op het eerste gezicht. Geen schades, geen lekkages, nette banden etc. etc. Inruilprijs voor mijn eigen auto: 1000 euro (wordt niks, zeker niet gezien de aanschafprijs van de V70, gewoon een lachtertje eigenlijk).

Bij instappen ontbreekt gordel. Vreemd... maar garagist zou deze net aan het vervangen zijn daar de gordel ingescheurd was (had tussen de deur gehangen oid). Bij intrappen koppeling zo'n lekker sponsig gevoel; stond me niet aan dus ik vraag verder; nee, pas koppelingscilinder ontlucht, daar komt het door (dit is het moment dat ik richting de deur loop trouwens). Toch laten overhalen om een proefrit te maken.

Meneer rijdt tot mijn verbazing niet mee; vraagt ook niet om iets achter te laten. Ik rijdt de deur uit, straat uit, hoek om en... ja. Dat was de proefrit. Teruggelopen naar de handelaar en sleutel ingeleverd. " Auto staat bij de pomp om de hoek! Succes met het plaatsen van een nieuwe koppeling!" .

Geen woorden meer aan vuil gemaakt; zo de deur uitgelopen...

Eigenlijk te triest voor woorden, maar ik moest er toch wel enigszins om lachen.

Vertigo

Citaat van: denkweb op 13-07-2007 18:46:29
" Auto staat bij de pomp om de hoek! Succes met het plaatsen van een nieuwe koppeling!" .

;D ;D

Strak antwoord!

Gunnar

In de online gaming wereld noemen ze zoiets "PWNED"

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

FGG

Citaat van: Gunnar op 13-07-2007 19:39:53

Nou, toe maar dan...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Driver

Citaat van: FGG op 13-07-2007 19:40:41
Citaat van: Gunnar op 13-07-2007 19:39:53

Nou, toe maar dan...

HAHAHAHAHA,

Scherp, Florian. In mijn wereld noemen ze dat humor ;D

denkweb

Vandaag wezen kijken bij een drietal V70 TDI's; allen ca 3 ton op de teller en van 1998.

Eentje stond me wel aan maar had al een tijd stil gestaan: tikkende klepstoter totdat de proefrit plaatsvond.
Jammer genoeg een hoop geld en waardeloze inruilprijs; desalniettemin toch een rondje gereden.

Wat kunnen banden een hoop verschil maken zeg! Deze auto was in vergelijking met mijn 850 een dweil op de weg. Auto her en der kleine beschadigingen, interieurpanelen in de deur bolden alle 4 op (vocht? slechte lijm?) en de auto zag er echt 'gebruikt' uit. De inruil niet waard dus. Zelfs na overleg over de velgen (overzetten op de V70, wat doen we er bij de inruil vanaf) was er geen interessant bod te krijgen. Afkoop garantie? Je kunt wel een bovaggarantie aankopen voor een meerprijs van 500-1000 euro, maar als je die wilt afkopen levert dit maar een voordeel van 250 euro op... hmmmz...

De beide andere voertuigen konden mij qua looks niet bekoren; licht interieur zonder houtinleg op eveneens donderblauwe metallic lak. Een met iets meer opties (koplampverstelling, boordcomputer en mistlichten), de ander met iets meer krasjes op de lak (ondiep maar net diep genoeg om niet weg te poetsen).

De vermelding 'onderhoudshistorie aanwezig' hield in dat er tot 250.000km stempeltjes in het boekje stonden waarbij niet te zien is of het boekje wel bij de auto hoort. Een stempeltje heb ik zelf ook nog wel.

Morgen ga ik op mijn gemak toch nog even kijken of ik wat ex-eigenaren kan benaderen om meer informatie te krijgen, puur uit nieuwsgierigheid.

Motorisch liepen de voertuigen prima. Wel viel mij op dat de auto's lichter koppelen/remmen/sturen en dat de airco's gevoelsmatig veel minder koud werden als mijn eigen airco.

Uiteindelijk ben ik 's middags met een goed gevoel over mijn eigen auto weer onverrichterzake naar huis teruggekeerd... de volgende keer ga ik over de grens eens mijn blikveld verruimen; ben de Nederlandse oplichterspraktijken een beetje beu aan het worden (het is een Comfort Luxury Exclusiveline op de site en ter plaatse een basis-Europa uitvoering, je kent het wel).

Toch rijdt zo'n 850 met ruim 5 ton op de teller echt zo gek nog niet!

Weet iemand of die deurpanelen bij 'al die V70's classic' loslaten na verloop van tijd of dat dit een oorzaak heeft? Het betreft echt luchtblazen onder de handgrepen aan de binnenkant van de portieren e.d....

Marc O.

Citaat van: denkweb op 16-07-2007 20:00:30
Weet iemand of die deurpanelen bij 'al die V70's classic' loslaten na verloop van tijd of dat dit een oorzaak heeft? Het betreft echt luchtblazen onder de handgrepen aan de binnenkant van de portieren e.d....

Heb redelijk wat V70's (Classics) gezien voordat ik mijn huidige auto kocht maar heb dat toch niet eerder gezien.
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Ik heb dat wel al vaker gehoord, maar zelf nog niet gezien.

Verder heb ik dezelfde ervaring dat ik na een proefrit toch weer lekker zit en rij  in de 850
met 5 ton achter zijn kiezen.
Echter als ik in de S70 stap is dat echt wel een duidelijke verbetering, maar ja 3 ton minder
gelopen, automaat en een dikke 240 pk  onder de kap, zal ook wel wat invloed hebben.

elianmars

Dat komt helaas inderdaad vaker voor. Volgens mij had Paul (Esveldt) er ook last van bij zijn "nieuwe" wagen, als ik het mij goed herinner.

Esveldt

"interieurpanelen in de deur bolden alle 4 op (vocht? slechte lijm?).

dat de airco's gevoelsmatig veel minder koud werden als mijn eigen airco.

de volgende keer ga ik over de grens eens mijn blikveld verruimen; ben de Nederlandse oplichterspraktijken een beetje beu aan het worden

Heee, dat heb ik ook, heb er zelfs een keer een topic aan gewijd. Blijkt een euvel van 1998 te zijn.

En dat met de airco vind ik ook, vind ook dat de V70 minder koel is. Misschien verschil in opbouw van de koeler? Dichterbij de radiator?

Die lucht blazen krijg je echt niet weg en vervangen wil eigenlijk ook niet. Ben wel aan het knutselen geweest met een redelijk resultaat.

Dit is nog maar het begin, maar ik had deuren die waren veel erger;

Emiel

Wees gerust, MY99 en 2000 hebben ook deurpanelen die loskomen.... :eusa_boohoo:

Esveldt

Behalve de R uitvoering waarschijnlijk.

Da's kompleet leer en heeeeel mooi.

Gert V70 R

Citaat van: Esveldt op 16-07-2007 22:12:37
Behalve de R uitvoering waarschijnlijk.

Da's kompleet leer en heeeeel mooi.

luchtblazen? watisda??  ;D

Esveldt

:evil:

Ja, precies wat jij hebt!

Ruilen?

Gunnar

Is me nog niet opgevallen luchtblazen. Ook op 1997 modellen?

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381