Even voorstellen

Gestart door T-5 Jack, 14-07-2007 17:48:44

Vorige topic - Volgende topic

T-5 Jack

Hallo ik ben Jack en ben sinds kort in het bezit van een 2.0 T5 estate. Dit is inmiddels mijn derde Volvo en wat een super forum is dit. :)

Turbobiker

Welkom Jack. En aangezien dit niet je eerste post is, weet je dat er foto's gevraagd worden als je je voorstelt...

En heb je nog wat meer info? Wat waren je vorige Volvo's, hoe kom je aan een 2.0? Kilometerstand? Ga je er nog iets aan doen/ moet er nog iets aan gebeuren?

Dus kom maar op!
De Tussenpaus

-D©©©L-

Welkom Jack,

Heb je wat meer info over je auto ?
Welk bouwjaar bijvoorbeeld ? (handig als je vragen gaat stellen  ;) )

en... natuurlijk, lars zei het al... FOTOOOOOS ! bennewegekop hier  :eusa_dance:

Chris

Hey Jack,

Welkom am forum! :) Is het een Italiaantje??

In ieder geval veel plezier ermee! We zien hem hier snel hoop ik.

Groeten,
Chris

Eugene

If it's not blown, it sucks...

T-5 Jack

Zoals Chris al vermoedde, het is inderdaad een italiaantje  8) met al 133.000 op de teller. Helaas twee weken geleden door een ander geraakt met uitparkeren heb nu schade voor 1200 euro :'(, de beste man heeft gelukkig nog wel een briefje achter gelaten. (dat dat tegenwoordig nog gebeurt) kortom fotos komen nog, maar vandaag hoost het hier dus niet technisch verantwoord voor een reportage. De vorige Volvos waren 360gls en 440 gl niet echt spannend dus. Ook nog uitstapjes gemaakt naar andere merken, maar gauw weer terug gekomen. Momenteel bezig om vorige week ingebouwde CC aan de praat te krijgen, jullie horen nog wel hoe dit afloopt.

T-5 Jack

Heb gisteren nieuwe voet schakelaars bij de dealer gehaald voor de CC, en het werkte meteen. :) Wat ik vergeten was is dat je de schakelaars helemaal moet uittrekken voor je deze bevestigd. Ik ben alleen van mening dat de CC erg traag is wanneer deze wordt ingeschakeld, hebben meer mensen hier "last" van? ???
Volgende week nog even poetsen en dan meteen wat foto,s plaatsen voor de geïnteresseerden.

-D©©©L-

Citaat van: T-5 Jack op 21-07-2007 00:44:38
Heb gisteren nieuwe voet schakelaars bij de dealer gehaald voor de CC, en het werkte meteen. :) Wat ik vergeten was is dat je de schakelaars helemaal moet uittrekken voor je deze bevestigd. Ik ben alleen van mening dat de CC erg traag is wanneer deze wordt ingeschakeld, hebben meer mensen hier "last" van? ???
Volgende week nog even poetsen en dan meteen wat foto,s plaatsen voor de geïnteresseerden.

Wat is traag ? meten is weten

T-5 Jack

Traag is dat het zeker zo'n 8 sec. duurt voordat het gaspedaal door de CC bediend wordt?!?!  Bytheway kun je iets specifieker zijn voor wat betreft meten? (best lastig zonder schema)

-D©©©L-

Citaat van: T-5 Jack op 21-07-2007 00:54:24
Traag is dat het zeker zo'n 8 sec. duurt voordat het gas pedaal door de CC bediend wordt?!?!  Bytheway kun je iets specifieker zijn voor wat betreft meten?
120 rijden op de snelweg, op CC zetten (gewoon SET).
Hoe lang duurt het voordat je merkt dat hij oppakt ?

T-5 Jack

Zeker  8 sec. maar als ik de + blijf vast houden op de schakelaar gaat het iets sneller. (houd niet echt over) Geen idee of dit normaal is bij 850, of kan dit door een mankement komen, een maal ingeschakeld blijft ie het prima doen.

Esveldt

In mijn 850 R duurde het ook langer als in mijn huidige V70.

V70 bijna direct en in de R duurde het langer, zelfs zo lang dat ik altijd 2 of 3 keer inschakelde in de hoop dat het sneller zou gaan.  ;D

Turbo-Geek

Is typisch Volvo vrees ik want ik vind ook dat ie vrij laat oppakt. Zeker vergeleken met een John Gold CC die ik ooit achteraf in een auto heb ingebouwd, wat een super CC was dat !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

T-5 Jack

Bedankt voor de info, ik zal me er bij neerleggen.

Turbo-Geek

Het zal denk ik 1 van de doorgeschoten veiligheids punten zijn waarbij de CC zeker niet agressief wilt oppakken en eigenlijk op het moment van inschakelen wil zien dat de auto iets aan snelheid verliest (voet van gas) en dan rustig aan het pedaal gaat trekken en netjes opbouwt totdat de snelheid bereikt is.
Op het moment dat ie erop zit blijft ie er mooi op alleen snelheids aanpassingen zijn nogal traag en het initieel overnemen van de snelheid is ook aan de trage kant.
  The things you own end up Owning you !