V70R op gas (300 pk) mogelijk?????????????

Gestart door NvH, 14-07-2007 18:54:35

Vorige topic - Volgende topic

NvH

Ik ben bezig een volvo v70R awd te kopen uit 2004. Bestaat de mogelijkheid om dez op gas te laten rijden.

Ik hoop dat iemand daar iets meer over kan vertellen. Zonder gas gaat het namelijk niets worden aangezien ik 50.000 km per jaar ga rijden met de v70

Alvast bedankt voor de reactie

Esveldt

Ze zeggen 50 pk per injector.

Dus kom je een injector te kort.  ;D

Staat al veel over geschreven, je zou eigenlijk ff het gas topic door moeten kijken/lezen.

Turbobiker

Citaat van: Esveldt op 14-07-2007 18:59:13
Ze zeggen 50 pk per injector.

Dus kom je een injector te kort.  ;D

Staat al veel over geschreven, je zou eigenlijk ff het gas topic door moeten kijken/lezen.

Ze kunnen een 6e injector plaatsen, dus gaat wel lukken. En zoals Paul al aangeeft, is meer dan genoeg info over te vinden op het forum.
De Tussenpaus

NvH

Klopt staat heel veel info op de site maar allemaal over een 250 pk blok en ik kan niets vinden over de 300 pk

-D©©©L-

Citaat van: NvH op 14-07-2007 18:54:35
Ik ben bezig een volvo v70R awd te kopen uit 2004. Bestaat de mogelijkheid om dez op gas te laten rijden.

Ik hoop dat iemand daar iets meer over kan vertellen. Zonder gas gaat het namelijk niets worden aangezien ik 50.000 km per jaar ga rijden met de v70

Alvast bedankt voor de reactie

Indien dit een blok/kop is met vaste klepstoters, zijn er wat extra maatregelen nodig om de kop een iets langere levensduur te geven.
Misschien heeft men op www.volvo-forum.nl meer info ?

NvH

Ik was vandaag bij een Volvo dealer en deze gaf aan dat het niet verstandig is om de R op gas te laten rijden

Misha

Citaat van: NvH op 14-07-2007 19:20:50
Ik was vandaag bij een Volvo dealer en deze gaf aan dat het niet verstandig is om de R op gas te laten rijden
En had daarbij de volgende onderbouwing :
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

NvH

omdat er 300pk uit het blok geperst gaat worden is deze heel warm en door het gas wellicht te warm

Turbobiker

Citaat van: NvH op 14-07-2007 19:32:21
omdat er 300pk uit het blok geperst gaat worden is deze heel warm en door het gas wellicht te warm

En blijven volhouden...

Dan ben ik ook een volhouder: kijk eens bij 6e injector (zoekfunctie) Maar het is inderdaad zo dat de nieuwe kop minder tegen gas kan...
De Tussenpaus

Misha

Ok, los van het feit dat dit officieel niet het forum is voor dit type V70,  en de meningen van het op gas zetten van een dergelijke vermogend blok verdeeld zijn, lijkt me deze onderbouwing niet echt een hele sluitende..

Zou je in je auto stappen als men zegt dat de remmen wellicht in orde zijn ?

Ik kan je iig meegeven dat warmte bij de huidige moderne installaties minder een issue is dan bij oudere installaties..
Er rijden er hier best een paar rond met veel vermogen en LPG, maar dat zijn andere motoren, dus je kunt idd beter bij ander forum terecht..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 14-07-2007 19:36:43

En blijven volhouden...

Dan ben ik ook een volhouder: kijk eens bij 6e injector (zoekfunctie) Maar het is inderdaad zo dat de nieuwe kop minder tegen gas kan...

die kop kan mits een aanpassing net zo goed tegen gas als eender welke...
en een 6é injector heb je ook niet persé nodig...

NvH

V70geRwin

Ludo

mijn voorkeur blijft nog steeds Vialle LPi, meer bepaald omdat dat vloeibaar geinjecteerd is.
dat heeft nog steeds de meeste voordelen, o.a. geen vullingsverlies door lpg damp, motortemperatuur...

maar een Prins VSI is tegenwoordig ook een goeie installatie, heeft geen aanpassingen nodig voor een krachtige motor.
met gebruik van een kopsmering additief is dat geen slecht produkt.
veel ervaringen zijn er nog niet, maar is wel al ingebouwd in krachtige wagens, o.a. Mercedes, Porsche, Amerikaanse Pick ups...
het opent dus (toekomst?)mogelijkheden als een goed Vialle alternatief.

NvH

Ik zal morgen eens gaan bellen met Mesman en dan laat ik het wel even weten.