Problemen na vervanging stroomverdeler en schoonmaken gasklephuis

Gestart door Flyingdutchman181, 14-07-2007 19:37:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Flyingdutchman181

Beste mensen,

Vanochtend verschillende klusjes aan de Volvo 850 2.0 1995 gedaan, omdat de wagen niet helemaal mooi liep:

- gasklephuis gereinigd
- nieuwe stroomverdelerkap, rotor en bougiekabels geplaatst. Waren nog de origenele uit eind '94!

Daarna reset gedaan.

Helaas zijn de problemen veel groter geworden!

Nu zit ik met het probleem: de motor loopt erg onregelmatig en bonkt zo af en toe!

Het lijkt wel alsof ik de bougiekabels verkeerd om heb aangesloten. Dit heb ik al meerdere keren gecontroleerd. De nummertjes van de cilinder staat op de verdeelkap. Cilinder 1 zit toch aan de distributiezijde?

Vreemd genoeg: als ik de kabels één voor één losmaak verandert het toerental enigszins, maar als ik bougiekabel vier loshaal, houdt het bonken op!

Aan bougies is weinig te zien.

Wie weet raad?

-D©©©L-


Flyingdutchman181

netjes tussen de 850 en 900 toeren.

Het 'bonken' is ook niet continu maar om de tien seconden ongeveer en bij gasgeven vaker.

thuur


-D©©©L-

Citaat van: Flyingdutchman181 op 14-07-2007 19:37:54
Vanochtend verschillende klusjes aan de Volvo 850 2.0 1995 gedaan, omdat de wagen niet helemaal mooi liep:
...

Sloeg hij toen ook al af en toe over ?

Flyingdutchman181

#5
Bedankt voor jullie reacties!

- De bougies enkele weken geleden vervangen.
- De motor sloeg eerst niet over, maar had niet voldoende power op LPG en enkele keren backfires. Daarom wilde ik hem eerst op benzine perfect laten lopen, voordat ik verder ga met de LPG installatie. Overigens heeft hij met beide brandstoffen nu dezelfde bovengenoemde klachten.
- Op de originele (Bosch) verdelerkap staat bij elke aansluiting een cijfertje. Dit nummer correspondeert toch met de betreffende cilinder?

Had ik maar de reparaties één voor één uitgevoerd, dan had ik beter bepaalde zaken kunnen uitsluiten. Wie weet verder raad?

V70geRwin

Cilinder  volgens mij vanaf distributie tellen.
Maar als je een goede set kabels hebt kun hem niet verkeerd aansluiten, op de kap staan de nummers en de lengte bepaald welke cylinder je moet hebben. Als het goed is zijn de kabels ook genummerd.

Ludo


Flyingdutchman181

Ja, de bobine en de vonkversterker (?) ervoor ga ik nu opmeten en de aansluiting van deze twee onderdelen. Zijn er bepaalde belangrijke waardes?

Flyingdutchman181

O wat erg, tien keer de bougiekabels gecontroleerd en niks verkeerds kunnen ontdekken. Vanochtend elfde keer en.... 2 en 4 omgewisseld.

Resultaat: een motor die nog nooit zo mooi gelopen heeft!

Iedereen bedankt!

V70geRwin

#10
Citaat van: Flyingdutchman181 op 16-07-2007 16:53:50
O wat erg, tien keer de bougiekabels gecontroleerd en niks verkeerds kunnen ontdekken. Vanochtend elfde keer en.... 2 en 4 omgewisseld.

Resultaat: een motor die nog nooit zo mooi gelopen heeft!

Iedereen bedankt!

Dat is best knap met kabels die op lengte gemaakt zijn  ;D
Maar mooi dat je het zelf opgelost hebt!

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 16-07-2007 17:56:27
Dat is best knap met die op kabels die op lengte gemaakt zijn  ;D
Maar mooi dat je het zelf opgelost hebt!

dat zal wellicht op de verdeelkap zijn.
anders idd, petje af als je dat met de kabels klaar krijgt.  ;D

maar mooi man, lekker roffelen nu.

Flyingdutchman181

idd op de verdeelkap. Dank voor jullie medeleven. Denk overigens dat rotor en verdeelkap in het recordboek kunnen. Bijna vier ton met één set. Jaartal stond er nog in: 1994 (terwijl de wagen zelf uit de tweede helft 95 komt)  De contacten zagen er niet meer uit: groen uitgeslagen op de randen en een dikke korst op de vlakke gedeeltes. Nog een wonder dat hij van te voren gelopen heeft.

V70geRwin

Citaat van: Flyingdutchman181 op 16-07-2007 20:33:49
idd op de verdeelkap. Dank voor jullie medeleven. Denk overigens dat rotor en verdeelkap in het recordboek kunnen. Bijna vier ton met één set. Jaartal stond er nog in: 1994 (terwijl de wagen zelf uit de tweede helft 95 komt)  De contacten zagen er niet meer uit: groen uitgeslagen op de randen en een dikke korst op de vlakke gedeeltes. Nog een wonder dat hij van te voren gelopen heeft.

Dat dacht ik ook toen ik mijn oude bougies zag..
Goed spul he  ;D