S-V70 Automaat of Handgeschakeld

Gestart door CorB, 16-07-2007 10:55:00

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Citaat van: CorB op 18-07-2007 22:06:42
Hartelijk dank voor jullie vele reacties. Het heeft er zeker toe bijgedragen dat ik vandaag de knoop heb doorgehakt en een 1997 S70 2.5 20 V heb gekocht. Al een wat oudere maar in een uitmuntende staat. Tijdens het rijden was er geen enkel schokje te bekennen tijdens het opschakelen (test uit de aankooptips) en 6 maanden Bovag garantie dus als de goden me goed gezind zijn, dan kan ik nog lang van de bak genieten. Verder een prachtig compleet onderhoudsdossier en er heeft altijd een vaste monteur aan gewerkt.
Er is echter nog nooit wat aan de airco gedaan en volgens zeggen van de dealer is deze zelden tot nooit gebruikt door de vorige eigenaar. Ik weet niet of dat een positief of negatief punt is. Als de airco slecht is, hard hopen dat deze binnen de garantie stuk gaat.
Zo lang die nog op internet staat, dit is hem geworden: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=66246363&p_type_lijst=RL&o_id=3709845

@Veltman,

Dank voor je aanbod en beschrijving. Ik heb voor een andere gekozen deels door haast en deels omdat ik de groene kleur wat minder vindt. In elk geval veel succes met de verkoop.

Cor

Zeker een mooie auto, hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Maar die prijs :-( erg zwaar aan de prijs hoor !!!!

FelixB

Citaat van: daytonawim op 18-07-2007 23:23:43
Citaat van: Simplicity op 18-07-2007 20:40:52
. Ook is het zo in bochten dat men de manuele bak al in de juiste versnelling heeft staan terwijl de automaat dit niet weet wat je gaat doen met gevolg dat je niet lekker de bocht kan uit accelereren.

Voordeel van de automaat is dat je midden in de bocht gewoon lekker op het gas kan gaan hangen, en je zonder tractie verlies maximaal de bocht uit kan komen.

Schakel jij maar eens terug midden in een bocht :-)))))))))

Ben blij dat je het eens bent, ik heb al wel 10 keer uitgelegd waarom een standaard AT sneller is dan een standaard MT...

Voor de goede lezers: STANDAARD!
Ik wil ooit nog een MT en die goed chippen, maar het gaat om STANDAARD!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Simplicity

Als je in de bocht nog moet terugschakelen ben je een slechte coureur... op normale wegen kan je toch niet harder als 70 door de bocht en dan zet je hem in z'n twee en op de snelweg ff terug naar z'n drie en dit gebeurt allemaal voor de bocht met als het mogelijk is een beetje tussen gas...maar waar gaat het over ik wil nog een tijdje genieten van m'n roffel zonder al te veel kosten... heb gisteren de vier rubbers laten vervangen...hatschiekidee weer bijna 400 euro van de rekening af

CorB

Citaat van: daytonawim op 18-07-2007 23:26:14
Zeker een mooie auto, hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Maar die prijs :-( erg zwaar aan de prijs hoor !!!!

Hij is pittig duur, maar uiteindelijk heb ik hem voor 8350,00 meegekregen met volle tank, beurt etc..
Ik heb geen tijd om zelf te sleutelen en wil daarom een goed ding hebben. Deze types met deze leeftijden en kilometerstanden zie je sowieso bijna niet bij de dealers staan, gaan denk ik vooral de handel in en dit geeft mij het gevoel dat zij helemaal achter deze auto staan.
Ik ben zelf ook onder de indruk van de mooie staat waarin de auto is en hoop dat de behandeling van de zuinige eerste eigenaar, meehelpt om reparaties die mij te wachten staan te beperken.
Verder heeft de dealer een goede reputatie als mijn informatie klopt en dat is mij ook wat waard.

Mijn volgende vragen gaan over de beste olie of beste banden :)

Cor

Taranis

Citaat van: Simplicity op 18-07-2007 23:45:53
op normale wegen kan je toch niet harder als 70 door de bocht

Het scheelt enorm als je lucht in je banden doet... die zwarte omhulsels om je velgen.

en dan zet je hem in z'n twee

Bij 70 km/u? Op 'normale wegen'?

en op de snelweg ff terug naar z'n drie

Heb jij de 5e versnelling toch al wel ontdekt?

en dit gebeurt allemaal voor de bocht met als het mogelijk is een beetje tussen gas...

Tussengas... lekker nutteloos. Tenzij je Schumacher heet.

heb gisteren de vier rubbers laten vervangen...hatschiekidee weer bijna 400 euro van de rekening af

Koopje. Maar als je kosten wil sparen, kun je ook eens een hogere versnelling kiezen. Of toch een automaat gaan rijden die zelf de goede versnelling kiest.

Misha

Jij zegt het... Ik dacht het....
:eusa_clap:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Simplicity

@Taranis: Dat tussen gas (als je het kunt;) ) en die versnelling keuze doe je alleen als je een of andere malloot achter je hebt die denkt dat ie sneller is als m'n "ouwe lulle bak"... en als je even verder terug gaat  kan je lezen dat ik m'n 5de versnelling wel degelijk ontdekt heb... ik wou zelfs dat er een zesde in zat alhoewel als ik op de Nederlandse snelwegen vaak niet verder kom dan z'n twee met al die files... maar goed m'n Volvo is niet gemaakt om te racen maar me op een comfortabele niet al te dure en vooral veilige manier van A naar B te brengen

daytonawim

Ik rijd doorgaans altijd laag in de toeren ook in de bochten, met een 70 km/u in z'n 5 komt ie ook wel vooruit :-) en 50 wil ook prima in z'n 5 hoor :-)) zelfs dan komt ie nog vooruit als je gas geeft .
Maar ja als je dan plotseling toch effe op het gas moet, moet je terug schakelen, en met een AT is dat wel zo lekker.

Kijken en Vloeren dat ding, bij de MT altijd effe opletten dat je niet te laag gaat in de  versnelling, dus Kijken, Denken, Doen kost meer tijd :-) en is niet altijd even veilig :-)

why-not

mooie wagen cor, veel plezier ermee ;D

en by the weg, automaat rijdt heerlijk ;)

b0nkolok

Citaat van: why-not op 19-07-2007 19:15:33
mooie wagen cor, veel plezier ermee ;D

en by the weg, automaat rijdt heerlijk ;)

Mee eens! Erg veel roffelplezier.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

CorB

Eenieder nogmaals bedankt voor de bijdragen. Het is een behoorlijk draadje geworden :)

Cor

why-not