Aankoop T5 waarop letten ?

Gestart door Marley, 17-07-2007 22:46:12

Vorige topic - Volgende topic

Marley

Hallo medegenoten ,

Na een aantal weken met mijn  850 te hebben gereden met 4 cilinders i.p.v. 5 ;) ( vraag mij af hoe de auto dit nog heeft kunnen presteren ) is het eindelijk bijna zover ...............

Een nette verzorgde 850 T5 sedan uit 95'met nagenoeg alle optie's aan boord , 247duizend , kleur zwart en zo goed als complete onderhouds historie , kenteken ND-XF-21 particuliere aankoop .

Zijn er nog speciale zaken waar je op moet letten bij de T5 uitvoering ( buiten de zaken die staan bij de aankooptips ) ? Turbo ect .......... ??

Ik heb de laatste weken naar veel auto's gekeken en ook naar andere merken zoals b.v. BMW , VW passat ect. maar kom toch steeds weer uit op de 850  ;D

Nou , ik verneem graag van jullie als deskundigen ;) of er nog tips zijn .....

B.v.d.
Groetjes

Marley

Vanavond een flinke testrit gemaakt met de 850 T5 ............het is echt wel een behoorlijk verschil met de huidige auto .

Behoorlijke trekkracht en zeer snel reageren op het gas .

Snelheden boven de 200km/u worden mijn inziens snel bereikt , trekkracht in de 5e versnelling is wel effe  8)

Het is een zeer mooie zwarte T5 uit 10/95 met veel optie's , de auto ziet er erghhh netjes uit . Airco wordt steenkoud en zet zet graag een graadtje hoger na enkele minuten  :o

De auto is voorzien van o.a.

Cruisecontrol
Airbags + zijkant
Electrische ramen ( V+A)
Electrische spiegels  ( L+R)
Airco
Lichtmetalen velgen ( T5 )
Mistlampen ook aan de voorzijde
Traccontrole of zoiets ??
Koplampen in hoogte verstelbaar
Alarm
Kenwood CD/radio
Half leer.stof bekleding

Complete onderhoudshistorie door Volvo dealer .
247duizend op de teller

Foto's volgen z.s.m.
De auto maakt wel een bijgeluid als ik flink optrek en daarna het gas los laat , volgens de eigenaar is dit een fenomeen van de turbo ?
Roken ect. doet de auto echter niet en gelet op mijn ervaring op 850 gebied loopt de motor heel netjes.

Snelheid die ik vanavond heb gereden tussen Eindhoven en Tilburg was 220km/u en was echt een makkie voor de auto .

Het gaat hem wel worden voor 99,9% , morgen maken wij de deal rond ( lees de prijs ;) )

Nu nog even denken wat ik met mijn andere 850 GLT bwj 92 ga doen ? Een auto met nog maar 4 cilinders die er vrij goed uit ziet en veel optie's heeft . Naar de sloop ermee ...................... ? Of zijn hier mensen die nog met zo'n auto iets kunnen doen tegen een redelijke koop ?
Auto rijdt nog steeds ( natuurlijk geen echte 2.5 20V meer ) maar alles werkt gewoon nog .
Airco ect. ook en ik vind het jammer om deze auto naar de sloop te moeten rijden .

Vanmiddag ook nog een rit gemaakt in een S70 2.5 20V uit 98 die ook fijn reed , maar de T5 is toch wel een heel andere auto ook al is deze ouder .

Nou , morgen meer en foto's komen er aan ....................

Groetjes
John

thuur

Zo dat klinkt goed ;D ;D

Ik dacht dat je vandaag pas zou gaan kijken?

Welk bijgeluid bedoel je eigenlijk?

Tja, wat wil je met de 92-er doen?

Gr 8)

Topsport180

Goede keuze !

"Snelheid die ik vanavond heb gereden tussen Eindhoven en Tilburg was 220km/u en was echt een makkie voor de auto "

Aha ik begrijp dat je ons je nieuwe aanwinst gaat tonen in de eerstvolgende aflevering van Wegmisbruikers  :eusa_silenced: ;D
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

de boekhouder

Citaat van: Marley op 20-07-2007 01:57:59
Traccontrole of zoiets ??

"traction control": voorkomt spinnen (of probeert dat iig.)

Alvast gefeliciteerd met de aankoop. Klinkt mooi.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Chris

Welkom John,

Ik denk dat ik je alvast mag feliciteren!

Dat bijgeluid is waarschijnlijk een hoge fluittoon?? Die je vooral hoort als je motor nog koud is?
Zo ja, das de turbo die je hoort.

Groeten,
Chris

Citaat van: de boekhouder op 20-07-2007 10:12:33
"traction control": voorkomt spinnen (of probeert dat iig.)

Hahaha, so true ;D

Marley

Citaat van: thuur op 20-07-2007 09:38:50
Zo dat klinkt goed ;D ;D

Ik dacht dat je vandaag pas zou gaan kijken?

Welk bijgeluid bedoel je eigenlijk?

Tja, wat wil je met de 92-er doen?

Gr 8)

Als ik flink doortrek vanuit een lage snelheid en dan opeens het gaspendaal los laat voor het schakelen is  het net als of
het gas niet direct terug valt ( lijkt vertraagd ) en ik meen dat ik dan een ander geluid in de uitlaat hoor.
Verder loopt de auto echt prima en reageerd ook op alles direct .
De turbo hoor ik wel maar een heel mooi zoemgeluid als je flink van leer geeft ;)

Marley

Citaat van: Topsport180 op 20-07-2007 10:06:46
Goede keuze !

"Snelheid die ik vanavond heb gereden tussen Eindhoven en Tilburg was 220km/u en was echt een makkie voor de auto "

Aha ik begrijp dat je ons je nieuwe aanwinst gaat tonen in de eerstvolgende aflevering van Wegmisbruikers  :eusa_silenced: ;D

Als het wordt uitgezonden zal ik dit wel even posten ;)

T-5 Jack

Waar je in ieder geval op moet letten is de koppeling, "praten" bij optrekken kan duiden op vervanging en is prijzig. En de airco-koppeling moet goed werken, schijnt een kwaaltje te zijn bij 850. Verder een heel fijn karakter die T5 motor (heb er zelf ook één tot groot genoegen)

elianmars

Is het geluid bij lossen van het gaspedaal niet het afblazen van de turbo? Als er een open luchtfilter onder de kap ligt, is het helemaal goed te horen.

Maar misschien is het wel iets heel anders, wat je hoort.....

We lezen morgen wel hoe het is afgelopen en denk om de foto's, hè!  ;)

Turbobiker

Motor die niet direct in toeren terug valt is iets waar er meer last van hebben, echter niet allemaal.

Bijgeluid zou inderdaad de luchtinlaat kunnen zijn, alleen als het echt 'mechanisch' klinkt zou ik me zorgen gaan maken.
De Tussenpaus

Marley

Citaat van: elianmars op 20-07-2007 21:48:55
Is het geluid bij lossen van het gaspedaal niet het afblazen van de turbo? Als er een open luchtfilter onder de kap ligt, is het helemaal goed te horen.

Maar misschien is het wel iets heel anders, wat je hoort.....

We lezen morgen wel hoe het is afgelopen en denk om de foto's, hè!  ;)

Yep, dat is het wat ik dus hoorde :)

Foto's volgen z.s.m. , auto is vandaag gekocht en zal ik dinsdag uiterlijk woensdag gaan ophalen .

matRRR

als je iemand in de buurt kent die ook een t5 heeft, ook eens in die rijden, tenmiste als die niet gechipt is, op die manier kun je ook het best inschatten wat de auto normaal moet doen, aangezien een wat minder fitte t5 ten opzichte van een andere auto alsnog vlot loopt.

laat de auto 10 minuutjes stationair lopen en geef dan een dot gas, als je turbo gaar aan het worden is zie je dan een flinke blauwe rookwalm. lekkende klepstoters doen dit ook, maar dan met name na starten van de auto.
aangezien je hem al gekocht hebt, controleer dit even, is er geen blauwe rook:  :eusa_dance: gaan met de banaan.
Wel het geval: kijk of je in ieder geval wat van de prijs afkrijgen kan!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Marley

Citaat van: matRRR op 21-07-2007 11:44:17
als je iemand in de buurt kent die ook een t5 heeft, ook eens in die rijden, tenmiste als die niet gechipt is, op die manier kun je ook het best inschatten wat de auto normaal moet doen, aangezien een wat minder fitte t5 ten opzichte van een andere auto alsnog vlot loopt.

laat de auto 10 minuutjes stationair lopen en geef dan een dot gas, als je turbo gaar aan het worden is zie je dan een flinke blauwe rookwalm. lekkende klepstoters doen dit ook, maar dan met name na starten van de auto.
aangezien je hem al gekocht hebt, controleer dit even, is er geen blauwe rook:  :eusa_dance: gaan met de banaan.
Wel het geval: kijk of je in ieder geval wat van de prijs afkrijgen kan!

Geen rook en ook tijdens het rijden als ik flink doortrek en gas loslaat geen rook .

Tijdens stationair draaien met peilstok uit blok niks van rook te zien .
Auto reageerd erg snel en goed , daar hoef ik denk ik geen andere T5 voor te gaan vergelijken .

Tja en ik heb hem reeds gekocht dus ook al kwam er blauwe damp uit ;)

Toch bedankt voor jullie prima tips hier

Turbobiker

Citaat van: Marley op 21-07-2007 12:57:46
Auto reageerd erg snel en goed , daar hoef ik denk ik geen andere T5 voor te gaan vergelijken .

Tja en ik heb hem reeds gekocht dus ook al kwam er blauwe damp uit ;)

Gefeliciteerd met je aankoop. Veel plezier er mee.

En nu maar hopen dat 'ie binnenkort blauw gaat roken :eusa_pray: ::) ;D
De Tussenpaus