Me auto zuipt koelvloeistof!!

Gestart door Remy_W., 29-05-2003 16:33:40

Vorige topic - Volgende topic

Remy_W.

Heyz,

Me auto zuipt sinds kort (lees: duitsland) onwijs veel koelvloeistof... er zijn sinds afgelopen weekend al 3 flessen van een liter door heen gegaan...

iemand een uitleg en/of oplossing?

bijvoorbaatdank!
Talkin' bout adrenaline!

Marc 0101.001

Lekt of verbruikt ie het? Da's de eerste stap.

Remy_W.

nee, hij verbruikt 't echt...

want ik heb 't resevoir ook na gekeken + slangetjes (voor zover mogelijk) en ik heb geen lekkage kunnen vinden...
Talkin' bout adrenaline!

rogier

Op de heen weg had je toch nog nergens last van? Kijk idd eerst ff of er niets lekt.

Mijn auto zuipt trouwens olie, heb 2,5 liter olie verbruikt in Duitsland (2500 km gereden in totaal). En nee, geen lekken 8)

Remy_W.

klopt Rogier.... op de heenweg had ik nergens last van... op de terugweg wel... en nu hier in de stad en omgeving blijft ie gebruiken, zelfs als ik netjes rij...

maar ik ga nog wel een keer kijken naar een lekkage...

Me olie valt trouwens reuze mee, want die is gewoon nog heel netjes voldoende :)
Talkin' bout adrenaline!

Marc 0101.001

Kan zijn dat ie ergens lekt en dat het verdampt omdat het op iets heets terecht komt. Als ie het echt verbruikt.... tja, dan is het meestal de koppakking of de waterpomp achter de distr.deksel. Is het binnen bij de voetjes ook niet nat? Zet de kachel eens vol open luister of je rare geluiden hoort (geborrrel ofzo).

Remy_W.

ik lees net ook ergens dat 't niet mag schuimen...

als ik mijn dopje eraf haal zie ik dat er schuim op zit... de ene keer meer dan de andere keer....

hoort dit? (mja beetje domme vraag misschien) maar in hoeverre mag 't schuimen? of mag 't zowieso helemaal niet schuimen?
Talkin' bout adrenaline!

Johann

Ook geen overdreven "witte" damp uit de uitlaat als ie warm is?

Remy_W.

nee... als ie warm is zie ik eigenlijk geen rook of damp uit de uitlaat komen... (wat me positief lijkt)
Talkin' bout adrenaline!

denkweb

Heb dat ook eens gehad.. had ik een grote tak vanaf onder de auto door mn radiator steken... en de koelvloeistof verdween in de beschermplaat onder de motor... pas bij ca. 5 liter liep deze over.... en dat was even teveel van het goede...

Boom

had ik laatst ook in duitsland. Reed 240 en opeens witte damp in de auto. Kachelradiator lek (dus koelvloeistof die wegliep) waardoor er damp in de auto ontstond.

Stinkt je auto ook? Is je vloermat bij de pedalen nat?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

denkweb

Vloermat nat... kijk uit met de SIPS-unit die onder je middenconsole zit. Kan pijnlijk en duur zijn, kortsluiting in die aanstuur unit.

Remy_W.

Nou, vandaag naar de Volvo dealer toe geweest...
alles behalve leuk nieuws... van wat ik begrepen heb:

Radiator is lek/kapot en moet een nieuwe in

achter keering van me motor moet vervangen worden, tenzij ik om de zoveel kilometer me olie wil bijvullen.

als ze die vernieuwen dan komen ze gelijk bij me koppelingsplaat... die ook aan vernieuwing toe is.

voor keering van me motor is binnenkort aan vervanging toe... me distributieriem ook.

en dan hadden ze 't nog over een carterkop ofzo? iig die was ook aan vervanging toe geloof'k.

oowja, "handschoentjes" van me handrem zijn ook op, en moeten ook vervangen worden.

en tot slot me banden, die ook aan vervanging toe zijn..

joepie  :'(

als iemand me kan helpen met deze dingen zo goedkoop mogelijk op te lossen.... AUB!!

want de officiele dealer rekent al richting de 1700 euro,
wat ik niet heb... over 2 weekjes ga ik op vakantie... naar oostenrijk, dus wil dan graag dat het in orde is allemaal.... als iemand me dus kan helpen, heel erg graag!
Talkin' bout adrenaline!

rogier

Radiator & handremschoentjes -> bij Brezan halen en zelf doen

Banden -> had je beter in Duitsland kunnen halen (heb ik ook gedaan), maar autobandenmarkt.nl is wel een goedkoop alternatief (kies voor Toyo Proxes T1-S, super banden en niet duur)

Krukaskeering, distri riem & koppelingsplaat -> geen dure onderdelen, maar de gezien de hoeveelheid werk een duur grap. Keering staat geloof ik 8 uur voor. Ken je niet iemand die handig is en een beetje bij wil klussen?

Remy_W.

Ik heb al wat mensen gevraagd... 1tje krijg ik maandag bericht van, en die kan me waarschijnlijk wel helpen :)
En die rijd Saab... dus ook het Zweedse luxe gevoel ;)
Talkin' bout adrenaline!