is dit iets? "Drogereenheid voor verdamper". Iemand ervaring mee?

Gestart door Raf, 18-07-2007 22:40:32

Vorige topic - Volgende topic

Raf

Ik ga binnenkort mijn verdamper vervangen en ben al wat opzoek-werk aan het verrichten in Vadis. Ik kwam het volgende tegen en vraag mij af of er iemand ervaring mee heeft. werkt dit goed? Is het de moeite om dit ineens ook te installeren?

CiteerDrogereenheid voor verdamper (elektronische klimaatregeling) aanbrengen
Regeleenheid en kabels aanbrengen in 850 met elektronische klimaatregeling

Functie:
Als er condenswater in de verdamper en op de afdichtingen achterblijft, kan er een muffe geur in de auto optreden. Deze geur kan tot een minimum worden teruggebracht door een droger aan te brengen.
Attentie! De drogereenheid kan niet worden aangebracht in auto's die met een ultrasone detector voor het alarmsysteem zijn uitgerust. Het alarm kan namelijk afgaan door de beweging van de lucht in het passagierscompartiment.
Nadat de compressor meer dan 4 minuten heeft gelopen en het contact circa 50 minuten uit heeft gestaan, schakelt de regeleenheid automatisch de aanjager in om gedurende circa 5 minuten een ontluchtingscyclus op de hoogste aanjagersnelheid uit te voeren. Hierna wordt de regeleenheid gereset en wordt de volgende keer dat de compressor wordt gestart, opnieuw een ontluchtingscyclus uitgevoerd.
Als de regeleenheid de aanjager heeft gestart en het contact is ingeschakeld, wordt de ontluchtingscyclus onderbroken.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Ludo

Raf

inderdaad.

Maar dit is een aanpassing aan de kablage, met een bijkomende relais, waardoor de interieur-ventilator na-draait en de verdamper aan de 'buitenkant' (in de verwarmingseenheid) droogt. Hierdoor zou de geurhinder sterk verminderen.

Diegene die jij bedoelt is de droger die in het koelmiddelcircuit zit.

Raf

thuur

Ik zat er al over te denken om dit zelf te bouwen, maar blijkbaar kun je het gewoon bestellen :D

Staat er ook een bestelnummer bij?

Gr 8)

Raf

Stel afterblow-eenheid
Bestel nummer: 9166097
Dit is met de gegevens van mijn auto ingevuld natuurlijk. ik weet niet wat dat voor een V70 is.

Als je weet wat zoiets moet kosten weet ik het ook graag :)

Raf