antie diefstal sugesties ?

Gestart door gjg, 19-07-2007 12:03:39

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Yep, zo'n allarm heet bvb "viper". Een jaar of 10 geleden had mijn stiefbroer in de states dat op zijn mitsubishi sportwagen. Als iemand te dicht in de buurt stond zei het

"Step away from the vehicle"..... Superkitsch.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

gjg

gjg

ok, antwoord heeft zich gekruist, niet echt een optie volgens mij.

GJ

Turbo-Geek

Been there, done that, got the t-shirt .....
Leuke gimmick maar de praktijk valt tegen.

1. Met name door kinderen wordt er dankbaar gebruik van gemaakt
2. de 'zone' groeit en krimpt afhankelijk van het weer, dus de ene keer zeurt ie al op 4 meter afstand en de andere keer moet je op de middenconsole zitten om je te detecteren. Bestaat meestal uit 2 zones, de buitenste ring is een waarschuwing en na 3x waarschuwing binnen een korte tijd gaat het alarm af. Als je de binnenste zone raakt gaat het alarm meteen af.
Het zal niet de 1e keer zijn dat ik de binnenste zone heb gezien net buiten de auto, dus iemand die naast je parkeert laat meteen het alarm aan gaan.

Kortom, leuk op shows maar op langere termijn ga je hem toch minder gevoelig of gewoon UIT zetten.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

denkweb

Ha, ja is leuk idd. Clifford heeft ook zo'n functie op de auto. De politie laat een dergelijk voertuig gemiddeld na anderhalf uur wegslepen naar een verafgelegen bos of een bergingsdepot alwaar men zal trachten het alarm onklaar te maken.

Vorige week trouwens een auto met een clifford alarm afgesleept waarvan het alarm niet meer uit wilde; wel erg leuk om de verbaasde blikken te zien toen ik het ding met de afstandsbediening is servicestand zette (Joris, nog bedankt voor de snelle info he!)

hathü

Ik sluit me helemaal aan bij Denkweb,  dus Buit eruit. Door mijn werk kom ik de stelselmatige daders  tegen, die bevestigen dat een auto met allerlei spulletjes erin veel kans maakt op inbraak.
Tip voor de draagbare navigatiebezitters, de afdruk van de zuignap op de ruit zet de heren al aan tot openbreken, dus poetsen die ruit.

jan_sq

je kan ook een paar boxhandschoentjes aan je binnenspiegel hangen,
en een sticker van een of andere freefight school op je achter ruit!!!
of het echt helpt weet ik niet maar ze zullen er wel 2x over na denken

FRANQ

alle ruiten laten beplakken met folie

dan kan je hooguit barsten in de ruit slaan (ooit demo gezien, was indukwekkend)

lullliger word het wanneer je eruit wilt.....
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

robbie409

Ik heb folie aan de binnenkant van mijn ramen. Is een kwartiertje rammen voordat je erdoor bent.

Dan nemen ze liever een andere auto.

gjg

Ik ken die folie niet. ??? Kun je me er wat meer van vertellen of een link?

GJ

FGG

Citaat van: Laserblue op 19-07-2007 14:43:14
Van de verzekering ben je verplicht je rolhoes van de kofferbak dicht te doen ;)

Indien aanwezig... ???

Was de rolhoes niet een optie?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 01-08-2007 21:16:39
Citaat van: Laserblue op 19-07-2007 14:43:14
Van de verzekering ben je verplicht je rolhoes van de kofferbak dicht te doen ;)

Indien aanwezig... ???

Was de rolhoes niet een optie?

Rolhoes is een optie. Punt is dat je je spullen uit het zicht moet leggen, anders zegt de verzekering: "Ja daag!".

Gr ;)

cas

een blauw zwaailicht en een brief met politie logo nonsharlant (schrijf je dat zo?)  voorin je auto laten slingeren. ook dan pakken ze liever de volgende.... teminste, zo zal ik denken als ik kraker was. en aangezien ze denken net zoals ons  allen ! ik heb dit een tijd gedaan, en nooit bestolen. dashboard kastje deed ik ook altijd open, netzoals de armsteun.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

De betere tips voor antidiefstal:

- Deurgrepen zonder sloten
- Raam folie
- Alarm met tenminste 2 onderbrekers, liefst creatief ingebouwd en dito weg gewerkt
- Motorkap slot

Dit is MEER dan voldoende om zelfs een doorgwinterde autodief tegen te houden simpelweg omdat er dan teveel tijd in gaat zitten en dat heeft men meestal niet.

Mocht je op een lokatie komen waar hem niet graag laat staan maar geen keuze hebt (bijvoorbeeld Lang parkeren op Schiphol) kan je ook De ECU eruit halen en mee nemen. Voor dagelijkse bezigheden is dit teveel gedoe maar voor bepaalde momenten kan dit een hele effectieve oplossing zijn tegen diefstal.

Mocht men de wagen wegslepen dan houd natuurlijk alles op maar zo ver zal men niet gaan voor de simpele 2e hands Volvo.
  The things you own end up Owning you !

b0nkolok

Beveiliging van je voertuig kan op vele manieren, van sloten tot KIT-beveiliging, maar belangrijker is geen aanleiding te geven tot inbraak. Wanneer het 'nooddruftige' volkje van buiten af goederen ziet of meent te kunnen zien die kans maken op wat munt bij de 'handel', dan is een ruit snel aan diggelen en handige handjes graaien alles eruit. Ze werken met brommertjes en zijn meteen weg.
Dus DE remedie is, NAAST alarm etc., te laten zien dat er niks van waarde voor hun in de auto zit.

Ze zijn razendsnel overigens: de handtas van mijn vrouw werd bij een stoplicht weggegrist nadat ze (op een scooter ernaast) de zijruit insloegen. Duurde ca. halve seconde.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek