volvo 850 eindhoven, heeft de overstap gemaakt naar een S70R

Gestart door Volvo 850 Eindhoven, 19-07-2007 18:42:46

Vorige topic - Volgende topic

Volvo 850 Eindhoven

CiteerAls je het laatste stuk rustig rijdt, is dat ook voldoende. Dan hoeft de turbo niet meer zo te presteren en koelt-ie ook wel af.

Maar nooit na een eind blazen ineens de motor uit doen. Vind turbootje niet fijn  

ok.... dan ga ik daar zeker rekening mee houden...... stel ik laat hem na draaien, 5 min is dan genoeg lijkt me of moet dit langer zijn?

Citeer(blazen doe ik trouwens toch niet al te vaak, meestal ben ik dan sjagerijnig  gheghe)

Hahaha , dat komt nog wel .....

waarschijnlijk in september  :eusa_whistle: dan ben ik van dat punten systeem af :angel: :police:
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Volvo 850 Eindhoven

CiteerDat zou natuurlijk de ori-Volvo 2,75" kunnen zijn, die als optie geleverd kon worden. Die mag je dan nog als origineel tellen vind ik

:angel:

CiteerVoeg citaat toe 
Vetuh waguh hoor. Ziet er goed uit.

thnx dude,

miss moet ik toch maar een keer naar een meeting komen :angel: krijg nu al veel complimenten..... ik kan alleen niet mee praten over technische zaken (miss over sommige dingen) maar goed.... kom dan bij mij voor de koetjes en de kalfjes.... :angel:

zon wagen moet gewoon geshowed worden ;D zal er eens over denken......

ps. don't shoot me ik ben wel een petje zoals jullie dat mooi omschrijven.....  :eusa_whistle: (tis wel een volvo petje meestal, of van de occ  :angel: 8))

mehn

Citaat van: rovelra op 22-06-2009 20:25:29
(blazen doe ik trouwens toch niet al te vaak, meestal ben ik dan sjagerijnig  gheghe)

:o

Type ochtendhumeur dus  :evil:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Volvo 850 Eindhoven

CiteerType ochtendhumeur dus

ben een kerel (tje).... echter 1 x per maand zeker chaggiej..... word veroorzaakt door 1 die haar periode dan heeft gheghe :angel:

Ludo

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 22-06-2009 20:33:22
stel ik laat hem na draaien, 5 min is dan genoeg lijkt me of moet dit langer zijn?

Citaat van: Johann op 23-11-2004 20:00:02
Het zit 'm in "zware belasting"..
aLS JE GEWOON JE WOONWIJK IN MOET RIJDEN MET EEN GANGETJE VAN 30 KM/H EN DAN OOK NOG HET GAS LOS LAAT ALVORENS DE PLAS OP TE RIJDEN DAN KUN JE GEWOON DE MOTOR UIT ZETTEN OP HET MOMENT DAT JE STIL STAAT. (sOrRY CAPS stond aan)

Leer je even aan eerst alle dingen te doen die je normaal zou doen voor 't uitstappen en dan pas de sleutel om te draaien, scheelt weer 30 seconden.

Vergeet niet dat een stationair draaiende motor ook warmte aan de turbo af geeft.
Tevens is het zo dat het koelwater zal blijven stromen zolang er warmtewisseling is met de hete turbo. Dit is een eigenschap van het koelwater welke wil stromen bij opwarmen...

Alleen na trappen en dan plots parkeren is 2-3 minuten nadraaien een aanrader, in alle andere gevallen geen must.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6705.0.html
...

Volvo 850 Eindhoven

CiteerCitaat van: Volvo 850 Eindhoven op Gisteren om 20:33
stel ik laat hem na draaien, 5 min is dan genoeg lijkt me of moet dit langer zijn?

Citaat van: Johann op 23-11-2004 20:00:02
Het zit 'm in "zware belasting"..
aLS JE GEWOON JE WOONWIJK IN MOET RIJDEN MET EEN GANGETJE VAN 30 KM/H EN DAN OOK NOG HET GAS LOS LAAT ALVORENS DE PLAS OP TE RIJDEN DAN KUN JE GEWOON DE MOTOR UIT ZETTEN OP HET MOMENT DAT JE STIL STAAT. (sOrRY CAPS stond aan)

Leer je even aan eerst alle dingen te doen die je normaal zou doen voor 't uitstappen en dan pas de sleutel om te draaien, scheelt weer 30 seconden.

Vergeet niet dat een stationair draaiende motor ook warmte aan de turbo af geeft.
Tevens is het zo dat het koelwater zal blijven stromen zolang er warmtewisseling is met de hete turbo. Dit is een eigenschap van het koelwater welke wil stromen bij opwarmen...

Alleen na trappen en dan plots parkeren is 2-3 minuten nadraaien een aanrader, in alle andere gevallen geen must.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6705.0.html
...

stom van me dat ik niet gezocht heb :eusa_wall:

bedankt zit hem al door te lezen ;D :eusa_dance:

jero

Hey Gian,

Hier even een berichtje van de vorige eigenaar.

Mooi om te lezen dat je er blij mee bent, het is dan ook een geweldige wagen.

Las dat je de remleidingen wilt vervangen. Ik denk dat je de stalen remslangen bedoeld die i.p.v. de
standaard kunstof slangen zijn gekomen. Deze zijn goed en volgens mij geen APK afkeur maar er is hier vast wel iemand die jou er meer over kan vertellen.

Groeten,

Jeroen

Volvo 850 Eindhoven

CiteerHey Gian,

Hier even een berichtje van de vorige eigenaar.

Mooi om te lezen dat je er blij mee bent, het is dan ook een geweldige wagen.

Las dat je de remleidingen wilt vervangen. Ik denk dat je de stalen remslangen bedoeld die i.p.v. de
standaard kunstof slangen zijn gekomen. Deze zijn goed en volgens mij geen APK afkeur maar er is hier vast wel iemand die jou er meer over kan vertellen.

Groeten,

Jeroen

Hey Jeroen,

dankje ben er echt zeer blij mee... ;D
worden ook geen kuntstof leidingen.... maar die monteur had hier ook een opmerking over geplaatst (links achter dacht ik)

Mooie set gezien bij ET  :D
maar de remmen kwamen er aan dus word niet gelijk gedaan... ik ga beginnen met de remvloeistof.... de distributie riem (voor de zekerheid, geeft een goed gevoel) even verse olie er in.... de raamgeleiders vervangen/vastzetten rammelen als de raam open is.

Airco werkt inmiddels weer 8)  ;D
en dan is hij zeker weer goed ;D

vervolgens komen de remmen gheghe 8)

Volvo 850 Eindhoven

Gister rustig aan het rond touren geweest en wat (vind ik) leuke foto's geschoten, dus bij deze enkele foto's  ;D
waarvan de laatste 2 foto's het mooist zijn vind ik :angel:

Ook liep ik tegen een probleem aan, had een stukje geblazen met de wagen, waarna ik weg wilde rijden bij het stoplicht.
Hier had de wagen alleen geen zin in en sloeg met een hoop kabaal af :'( auto rook ook gelijk binnen naar benzine....
iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??
voor mij gevoel had de wagen TE weinig brandstof op dat moment.... brandstof pomp??
andere tips? :)

ps. foto's zijn met telefoon genomen dus beste kwaliteit is het niet maar dat doet er niet toe :angel:

UserID6342

Hele leuke foto's Tom, persoonlijk vind ik de 3 eerste de mooiste.  Juist die geeft de "nietigheid" mooi weer van de auto naast zo'n groot vliegtuig.  Geweldig !!

)()()sT

Nice pics!

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 27-06-2009 08:03:44
Gister rustig aan het rond touren geweest en wat (vind ik) leuke foto's geschoten, dus bij deze enkele

Ook liep ik tegen een probleem aan, had een stukje geblazen met de wagen, waarna ik weg wilde rijden bij het stoplicht.
Hier had de wagen alleen geen zin in en sloeg met een hoop kabaal af :'( auto rook ook gelijk binnen naar benzine....
voor mij gevoel had de wagen TE weinig brandstof op dat moment.... brandstof pomp??
andere tips? :)

Liep ie erna wel weer gewoon?

Edit: quote aangepast ;)

Volvo 850 Eindhoven

CiteerNice pics!

thnx, vond het ook wel geslaagd ondanks dat het telefoon foto's zijn.... word toch een keer tijd voor een echt foto toestelletje :angel:
Citeer
CiteerCitaat van: Volvo 850 Eindhoven op Vandaag om 08:03
Gister rustig aan het rond touren geweest en wat (vind ik) leuke foto's geschoten, dus bij deze enkele Hier had de wagen alleen geen zin in en sloeg met een hoop kabaal af  auto rook ook gelijk binnen naar benzine....
andere tips?

Liep ie erna wel weer gewoon?

had hem in de berm gezet, alle lampjes gingen uiteraard aan, draai contact weer om te starten en hij loopt weer prima.... dus zal niet heel erg zijn vermoedelijk maar misschien te veel / te weinig brandstof in het motorblok "dat gevoel kreeg ik er gelijk bij"??

(oh voor mensen die bij de hand zijn..... het kwam niet door het weg rijden dat hij afsloeg :angel:)

animalT5R

Mooie auto,maar met wat voor foon heb je die pics genomen dan? Vind het er goed uitzien voor een telefoon[heb hier wel veel ergere foonpics gezien namelijk  ;D]
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Volvo 850 Eindhoven

Citaat van: animalT5R op 27-06-2009 14:06:15
Mooie auto,maar met wat voor foon heb je die pics genomen dan? Vind het er goed uitzien voor een telefoon[heb hier wel veel ergere foonpics gezien namelijk  ;D]

de nokia N82 (of zoiets) met zon 5.2 megapixel camera, is niet slecht.....
foto's zijn nog verkleind (zodat ze niet Te vee beeld vullen... groter zien ze er beter uit)

Heb en poster laten maken van mijn oude wagen, gemaakt met de telefoon.....
Best een mooie poster geworden (niet blokkerig zoals ik verwachten).

maar ik ga nu eerst even saren heb nog te veel wensen:

wish list:
onderhoud (gaat komende maand gebeuren)
remmerij (zeer korte termijn)
nieuwe banden (zeer korte temijn)
verhuizing (moet binnen 10 maanden anders zijn we dakloos  ???)
bij de verhuizing nieuw interieur etc etc etc.....
Ipod (voor in de auto, OOIT)
goede foto camera (ooit)

dus verlopig voldoet mijn N82 Prima  ;D (hoor ook weinig comentaar :P)

koenne

Fraaie auto! mooi zo met die donkere wielen op een zilveren auto.

En wat het probleempje met afspaan betreft: pas aandacht aan schenken als het vaker gebeurd. Je kan toch niets meten als het probleem niet aanwezig is op dat moment.

Veel plezier met de S70!