16,17,18, ja zelfs 19 inch??

Gestart door hpetak, 29-05-2003 22:46:45

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

Citaat van: Boom op 29-05-2003 23:24:59
moet je goed onderhandelen wil je korting krijgen bij een volvodealer....

Walter van Hooftman geeft toch korting aan clubleden op originele accessoires? Ik mag toch wel reclame maken voor een ander hoop ik....

Marc 0101.001

Citaat van: Entuscan op 30-05-2003 09:12:37
225 en breder velg gaat toch schuren op V70R awd.
215 op 7x velg is het beste, zowel voor looks als voor schuren.

Ik had tijdelijk 215 op 7,5x velg liggen (mijn origineel sats waren binnen voor recoating) was al te breed omdat velg breder was (of andere offset, weet het niet dadelijk, het waren maar loaners

Groter Origineel Volvo velgen kunnen misschien beter passen.

225 zal NIET schuren zolang je een 7,5J velg monteert met ET40. Als je hiervan afwijkt krijg je inderdaad wel problemen.

gelebanaan

Citaat van: Diablo op 30-05-2003 12:39:04
Citaat van: Yellow Banana op 30-05-2003 10:30:00
Ikzelf zie de spoorverbreders niet zo zitten maar dat zou ook nog een optie zijn. Iemand ervaringen of ideeen hierover?

Ik dacht dat je die er lang onder had zitten,de wegligging is subliem en het staat ook nog ,s veel mooier,wat wil je nog meer? :D ;)

Diablo,
Waar heb je die gekocht? Zijn het spacers speciaal voor de 850/70 of universeel? Langere bouten of schroef je de spacer op de naaf en het wiel weer met bouten op de spacer? Hoeveel mm per kant verbreed je? Een hoop vragen maar ben nieuwsgierig!  :)

Rudi

Citaat van: Yellow Banana op 30-05-2003 14:16:02
Citaat van: Diablo op 30-05-2003 12:39:04
Citaat van: Yellow Banana op 30-05-2003 10:30:00
Ikzelf zie de spoorverbreders niet zo zitten maar dat zou ook nog een optie zijn. Iemand ervaringen of ideeen hierover?

Ik dacht dat je die er lang onder had zitten,de wegligging is subliem en het staat ook nog ,s veel mooier,wat wil je nog meer? :D ;)

Diablo,
Waar heb je die gekocht? Zijn het spacers speciaal voor de 850/70 of universeel? Langere bouten of schroef je de spacer op de naaf en het wiel weer met bouten op de spacer? Hoeveel mm per kant verbreed je? Een hoop vragen maar ben nieuwsgierig!  :)

Wiel zit niet op de spacer vast,dan was ik er nu niet meer geweest :( komen bij Rica weg en passen volgens mij zowel op de 850 als de V70.Wielbouten zijn ook hetzelfde,vond ik al vreemd maar het is toch verantwoord,heb verchroomde wielbouten gekocht maar die passen dus niet icm de spacers.

Voor heb ik ze er los tussen zitten en achter zitten ze met een schroefje vast op de naaf.Ik geloof dat die van mij 10mm zijn zou ik even na moeten kijken ;)
Idd 15mm.dus ;D

Tom,off topic Heb jij al noemenswaardige "schade" gehad door al die pk,s?Bv.aandrijving etc,zal wel meevallen denk ik maar was even nieuwsgierig  :)
Dr.Go-Fast...

Johann

Ik heb nog wel de 10 mm spacers van de Porsche remmenset in krullen onder in de draaibank liggen, ben er niet duur mee  ;)

Even zonder gekheid, let er wel op dat er op de spacer ook een centreer rand zit anders kom je hopeloos in de problemen.
Die universele dingen hebben dat vaak niet.

Entuscan

Citaat van: Yellow Banana II op 30-05-2003 14:05:26
Citaat van: Entuscan op 30-05-2003 09:12:37
225 en breder velg gaat toch schuren op V70R awd.
215 op 7x velg is het beste, zowel voor looks als voor schuren.

Ik had tijdelijk 215 op 7,5x velg liggen (mijn origineel sats waren binnen voor recoating) was al te breed omdat velg breder was (of andere offset, weet het niet dadelijk, het waren maar loaners

Groter Origineel Volvo velgen kunnen misschien beter passen.

225 zal NIET schuren zolang je een 7,5J velg monteert met ET40. Als je hiervan afwijkt krijg je inderdaad wel problemen.

Ah ok, dat kan zijn. Zoals gezegd die 7,5x17 velgen waren geleend van de garage (geen origineel volvo velgen) ET zal waarschijnlijk mis geweest zijn aangezien die velgen meer naar buiten kwamen. Vanachter zelfs een beetje uit de kas :(

Spijtig dat geen 225 past op mijn Origineel Sattelites (7x17) :( was veel makkelijker om banden met 91 laadindex te vinden tov 215.

@Johan:
Citaat van: Johann op 30-05-2003 11:14:26

Zo ongeveer ?

;D
Da's indd mijn V70R AWD, zit ook in mijn sig op ander bekend forum ;).
Het nut van die foto ontgaat me wel in deze topic?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

s©ub@

zow; ff verschil van auto MET en ZONDER spoorverbreders... kan niet voor Diablo's auto spreken; maar onder de mijne liggen nu Pirelli P-zero's (205x45x17) en de volgende banden worden (na 15mm verbreding aan elke kant) 215x45x17

hieronder de foto's:
foto 1. MET spoorverbreders
foto 2. ZONDER spoorverbreders

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Entuscan

Scub@ Waarom niet gewoon 215x45R17 der onder ipv met spoorverbreders zitten klommelen?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

s©ub@

is niet zo zeer klooien; zitten er dadelijk alleen achter tussen; dus qua rijden merk je er weinig tot niets van... kennis van me had ze nog liggen dus we gaan ze gewoon eens uitproberen...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Rudi

Die van mij zijn ook 15mm,bij mij moesten ze wel voor anders pasten m,n AP,s niet ivm de dikkere "stijlen" van de satellites,het staat niet alleen mooier je hebt ook een veel betere wegligging ;)
Dr.Go-Fast...

Johann

Volgens mij is de achter as van de AWD zowiezo al breder.

BenC70ES

Johann heeft gelijk

Gewone 850/S/V70:

vooraan 1521mm , achteraan 1468mm breed

AWD:  1521mm en achteraan 1491mm (wielbasis is 1cm korter!) (en traditiegetrouw blijkbaar is de R AWD 2cm hoger, gewone AWD 2.5cm)

and the winner is: C70 !  8)

vooraan 1521mm achteraan 1521mm  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Guido_Smit

Ik vindt het ook wel mooier als de wielen achter iets meer naar buiten komen, zodat ze achter net zo breed cq nog breder staan dan voor. Echter ik heb altijd begrepen dat de ontwerper hiervoor een reden had en wel voor een betere rechtuitloop (zoals bij de oude citroen"snoek" om maar en duidelijk voorbeeld te noemen).