Demontage linker buitenspiegel

Gestart door 11 kleppertje, 20-07-2007 18:15:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

11 kleppertje

Mede forumleden. Mijn linker buitenspiegel is door, waarschijnlijk een parkeerschade van de vorige eigenaar op de lassen uit elkaar getrokken, waardoor er nu een spleet zichtbaar is. De electrische spiegelverwarming is daardoor ook defect geraakt denk ik. Nu wil ik de spiegel demonteren en opnieuw in zijn voegen brengen. Kan ik zonder problemen (en hoe) de spiegel eraf krijgen ?.

Gaarne advies..

Gr. Mitchell
Zucht !! en adem rustig door..

Misha

Citaat van: 11 kleppertje op 20-07-2007 18:15:05
Mede forumleden. Mijn linker buitenspiegel is door, waarschijnlijk een parkeerschade van de vorige eigenaar op de lassen uit elkaar getrokken, waardoor er nu een spleet zichtbaar is. De electrische spiegelverwarming is daardoor ook defect geraakt denk ik. Nu wil ik de spiegel demonteren en opnieuw in zijn voegen brengen. Kan ik zonder problemen (en hoe) de spiegel eraf krijgen ?.

Gaarne advies..

Gr. Mitchell
Ja hoor, da's best te doen.
Het staat hier wel meer beschreven, maar in basis is het zover mogelijk naar buiten stellen vande spiegel, dan met wat wrot-werk (vingers in de juist ontstane spleet), niet forceren, het glas eruit trekken. Als het glas er eenmaal uit is, zie je de rest vanzelf.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

11 kleppertje

Hé, bedankt Misha. ;) Ga gelijk effe aan de wrik. Hopelijk dan weer een gaaf spiegeltje. ;D

Bedankt !.

Mitchell
Zucht !! en adem rustig door..

thuur

De kant van de spiegel in de zon parkeren, uurtje wachten en dan met een grote platte schroevendraaier (met daarom heen een doekje) de spiegel van onder eruit 'wippen'. Het glas zit geklemd met kleine klemmetjes.


Gr ;)