Turbo defect probleem is opgelost

Gestart door ExhaLe, 21-07-2007 19:45:41

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: ExhaLe op 22-07-2007 23:36:45
Bij autoservice sittard, Want het lambda lampje brand dus ik ben benieuwd wat de tester aangeeft. Kan het ook niet zijn dat die sensor kapot is van de actuator, die sensor wat aan het luchtfilterhuis zit met 3 vacuumslangetjes eraan

Die bedoelde ik ook in mijn eerdere post, "stekkerblok" heet dus actuator.
Ik zou die eens grondig bekijken. Bij mij lag die stekker los en dus 0,5 bar.

Toen het stekkertje vast ging was ik inmiddels getuned en dat gaf me een verschil  ;D

mitchelli

Turbo is voor jouw. :eusa_dance: Zie je pb.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

ExhaLe

Nou het turbo probleem is opgelost het lag dus uiteindelijk niet aan de turbo. Het was de sensor van de actuator die defect was en die is vandaag vervangen en de auto loopt als een speer. Het rijd echt super. ;D . Nu dus verder met plannen voor nog meer vermogen want het werkt echt verslavend. Ik ben in elk geval weer helemaal gelukkig. Iedereen bedankt voor de hulp zover.

Marc O.

Da's mooi! Lijkt erop dat je voor weinig geld een (achteraf gezien toch nog) goede 850 T-5 hebt kunnen kopen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbobiker

Citaat van: ExhaLe op 23-07-2007 20:01:59
Nou het turbo probleem is opgelost het lag dus uiteindelijk niet aan de turbo. Het was de sensor van de actuator die defect was en die is vandaag vervangen en de auto loopt als een speer. Het rijd echt super. ;D . Nu dus verder met plannen voor nog meer vermogen want het werkt echt verslavend. Ik ben in elk geval weer helemaal gelukkig. Iedereen bedankt voor de hulp zover.

Balen dat je turbo niet kapot is... ::)

Mooi dat het zo ook werkt, succes met verdere uitwerking van de plannen.
De Tussenpaus

Emiel

:o

lucky bastard!  ;D

de geneRaal

Blackstone under construction

Jeroentjuh

Maare sensor van de actuator? Waar zit die?

Ludo

Citaat van: Jeroentjuh op 23-07-2007 20:21:27
Maare sensor van de actuator? Waar zit die?

ook genaamd de driewegklep.

mitchelli

gelukkig dus niet de turbo zelf stuk....iemand nog een 15g kopen?  ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Jeroentjuh

V70geRwin

Mooi voor jou  ;D
Zal de vorige eigenaar wel hehoorlijk van  :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: spekkie99 op 23-07-2007 21:32:00

Mooi voor jou  ;D
Zal de vorige eigenaar wel hehoorlijk van  :eusa_wall:

Wat denk je van de mensen die voor 1750 euro een (achteraf goede) 96-er T-5 hadden kunnen kopen?  :eusa_doh:

Joachim1

Mooi dat het iets kleins was...meestal zo als je de  eene keer wel druk hebt en dan weer niet.
Maar heb je de driewegklep nieuw bij de dealer gekocht?zo ja wat koste deze en heb je hier een nummer van op je bon?
Veel roffel plezier weer he, nu de turbo weer netjes word aangestuurd  :angel:

ExhaLe

Ik heb net de hele tijd rondgereden en die chip dat is toch echt fenomenaal geeft de auto gewoon een heel ander karakter. Het word echt tijd voor een persoonlijke begrenzer :) . Nu ga ik de rest van de auto aanpassen naar mijn zin dus 17' velgen erop R spoiler oid en natuurlijk 18T+uitlaat enzovoort plannen zat iig. Ik zal hier ook een blog voor openen zodat jullie de vorderingen kunnen blijven volgen. Ik ben ook weer helemaal into volvo na dat vervelende ongeluk. En natuurlijk weer naar de ring daar verheug ik me nog het meeste op.

Ik heb die driewegklep niet nieuw gekocht maar gekregen van de garage want ze hadden er nog ene tevoorschijn getoverd uit een rek zodoende weet ik dus ook niet wat het kost bij de dealer. De driewegklep is gemonteerd op de voorkant van het luchtfilter met 2 torx schroeven en er zitten 3 slangetjes aan.

Foto's volgen nog in de blog die ik open want die moet ik nog maken als het weer wat beter is en de wagen mooi gepoetst is.