ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-11-2012 12:09:09
Maar waarom werkte het niet bij Taranis? Ik begin te geloven dat of Taranis of z'n XC is behekst.  :eusa_think:

Ewøut
Imiv was speciaal voor een HU x0x en niet voor een HU x5x
Ding kwam uit een 2001 V70n die we ingeruild hadden

Taranis

Maar waarom werkte het niet bij Taranis? Ik begin te geloven dat of Taranis of z'n XC is behekst.  :eusa_think:

Ewøut

Mijn XC is net als ikzelf: kieskeurig, koppig, eigenwijs en recalcitrant ;D

Chris

Zojuist de winterbanden onder de S60 geschroefd. Ik wilde eigenlijk nog even wachten, zeker gezien de huidige temperaturen, maar ik ga over twee weken naar Duitsland en dan wil ik ze er toch wel onder hebben. Aangezien ik komend weekend geen tijd heb en geen zin heb om op een doordeweekse avond naar m'n ouders te rijden (daar liggen de banden) dus toch maar vandaag.

Toen het rechter achterwiel eraf lag gelijk maar even de remklauw losgehaald. Een tijdje terug had ik ineens een roestige rand aan de binnenzijde van het remoppervlak. Had het idee dat er misschien iets tussen zou zitten of iets dergelijks. Ondanks dat het de laatste tijd wel minder was geworden toch maar even gekeken, de schijf ziet er namelijk toch minder glad uit dan de schijf linksachter. Eigenlijk niets kunnen ontdekken. Er zat niks tussen en het remblokje was mooi glad. Nog maar wel even een schuurpapiertje over het remblokje gehaald en de boel daarna weer vastgezet. Even afwachten hoe het zoch nu ontwikkeld. Ik voel niks met remmen, als het zo blijft vind ik het wel best.

Sbv

Mogelijk dan toch een wat haperende remklauw achter

Chris

Daar dacht ik ook al even aan. Maargoed, aangezien het nu minder is geworden maar even aankijken.

Misha

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 12:48:45

Ewøut

Mijn XC is net als ikzelf: kieskeurig, koppig, eigenwijs en recalcitrant ;D
En slecht in elkaar gezet en onderhouden ? Duur om in huis te hebben ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Chris op 25-11-2012 18:07:48
Daar dacht ik ook al even aan. Maargoed, aangezien het nu minder is geworden maar even aankijken.

Volgende keer als je hier bent, halen we het wiel er wel even af en probeer je maar even te remmen. Dan kijken we wel even of je klauw het wel of niet goed doet. Een nieuwe remklauw kost je ook de kop niet. Mijn klauw RA kost 187 euro en voor een AWD schijnen ze duurder te zijn dan voor een FWD.

Citaat van: Misha op 25-11-2012 19:03:22
En slecht in elkaar gezet en onderhouden ? Duur om in huis te hebben ?

Goed in elkaar gezet, maar wat averij opgelopen in de loop der jaren :P
En ja, ik ben duur om in huis te hebben ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 25-11-2012 19:24:21
Citaat van: Chris op 25-11-2012 18:07:48

Volgende keer als je hier bent, halen we het wiel er wel even af en probeer je maar even te remmen. Dan kijken we wel even of je klauw het wel of niet goed doet. Een nieuwe remklauw kost je ook de kop niet. Mijn klauw RA kost 187 euro en voor een AWD schijnen ze duurder te zijn dan voor een FWD.

Dat is wel een goed plan. Eigenlijk kan het alleen de klauw nog maar zijn die misschien niet helemaal 100% meer is, we zien het dan wel even.

Die prijs valt me opzich wel mee trouwens, zeker als de klauw voor een FWD nog wat goedkoper zou moeten zijn. Als de klauw niet helemaal goed meer is komt er voor dat geld gewoon een nieuwe op.

Chris

Gisteravond in de auto gestapt en richting Oberhausen gereden, was zowel in Nederland als in Duitsland lekker rustig dus hebben lekker door kunnen rijden. Vanmorgen rustig wat ontbeten en in een mooie witte wereld op weg naar Keulen gereden. Vanwege de sneeuval ook hier wat file en rustig rijden, maar verder niks geks. Ben wel erg blij met de Nokians onder de S60.

Vandaag genoten van een wit Keulen en witte kerstmarkten met veel lekker eten en drinken. Ik krijg al wel het juiste kerstgevoel hier :D!

maruska

juiste kerstgevoel = gluhwein zeker ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Chris

Citaat van: maruska op 07-12-2012 18:04:21
juiste kerstgevoel = gluhwein zeker ;D

Hoe kom je daar nou toch weer bij :eusa_whistle: ;D?

Chris

Zojuist even 10 liter olie besteld ten behoeve van de 240k beurt die ik in januari wil uitvoeren. Overige onderdelen vandeweek besteld via Taranis. De S moet in januari eveneens voor de APK.

Verder niet veel bijzonders te melden, hij doet het gewoon zoals het hoort.

Sbv

Welke olie is het nu geworden ?

Chris

Total Quartz 9000 Energy 5W-40. Ronald had die aangeraden, bleek inderdaad de juiste te zijn.

arjenT5R

Citaat van: Chris op 27-12-2012 13:54:09
Zojuist even 10 liter olie besteld ten behoeve van de 240k beurt die ik in januari wil uitvoeren. Overige onderdelen vandeweek besteld via Taranis. De S moet in januari eveneens voor de APK.

Verder niet veel bijzonders te melden, hij doet het gewoon zoals het hoort.

Er zij auto's die minder presteren ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!