ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2012 21:03:37
Opa van Arjen en de 760 van mij kunnen dat nog steeds, heerlijk roken ;D  :eusa_dance:
Het meest mooie aan opa samen met het geluid

UserID6342

Helemaal mee eens, het is geweldig als je die 6 cilinder hoort lopen (althans vind ik), het rookt als een dolle maar mag dat ook want het hoort gewoon bij zo'n auto.  Helemaal leuk ;D

grijzev70tdi

Klinkt idd fantastisch, hadden er van de week ook een op stage :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2012 21:09:46
Helemaal mee eens, het is geweldig als je die 6 cilinder hoort lopen (althans vind ik), het rookt als een dolle maar mag dat ook want het hoort gewoon bij zo'n auto.  Helemaal leuk ;D

Klopt, die dingen lopen echt bruut! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Chris

Citaat van: Taranis op 15-11-2012 19:41:09
Citaat van: Chris op 15-11-2012 19:15:53
Toevallig gisteren ook even in een V70 R-design gezeten bij de dealer. Toch wel een hele mooie auto, en ook een geweldig mooi interieur! Kon na dat even zitten niet bepalen wat ik van de R-design stoelen vind, daarvoor moet ik toch een keer een stuk ermee gaan rijden.

Die stoelen waren dus precies de reden van het proefzitten. Pa zat afgelopen weekend of ik Shrek niet over wou nemen over een jaar of 2. Ik denk dat ik over een jaar of 2 financieel nog niet voldoende aangesterkt ben na de verbouwing, maar afgezien daarvan denk ik dat de hoge zit me op gaat breken. Dus vandaag eens gezeten en gemeten in een XC70NN hoe laag de stoel kan. De zitting is erg kort in een NN, maar 490 millimeter tegenover 530 millimeter in een N. Die 4 centimeter kortere zitting voel je wel.
Binnenkort eens zitten en meten in een NN met elektrisch verstelbare stoel (deze was handbediend) en volgende week bij pa eens meten hoe laag de stoel kan.

De korte zitting viel me ook gelijk op. Verder leek het aardig te zitten, maar dat weet je pas zeker na een flink stuk erin rijden.

Ik vermoed dat je zelfs met het iets kantelen van de stoelzitting niet voldoende steun onder de benen kunt krijgen. De zitting zou iets verder richting de knieholte moeten doorlopen om goed te ondersteunen, 4 centimeter is toch best wel een stukje korter. Maargoed, voor mij maakt dat misschien nog iets minder uit dan voor jou. Ik wil vooral lekker zitten, maar jij hebt die steun gewoon nodig ongeacht of je lekker of wel ok zit.

Sbv

Ik weet bij mijn erg lange bovenbenen dat het prettig is om een langere stoelzitting te hebben. Ik heb denk ik een km of 100 in een XC70nn gereden en viel niet tegen, alleen steun was minder dan mijn huidige V70n. Het is sterk persoonsafhankelijk. Tuinkabouters zullen er miet zo een last van hebben
V40 weet ik niet, nog niet in gereden.

Chris

Citaat van: Sbv op 16-11-2012 08:26:21
Ik weet bij mijn erg lange bovenbenen dat het prettig is om een langere stoelzitting te hebben. Ik heb denk ik een km of 100 in een XC70nn gereden en viel niet tegen, alleen steun was minder dan mijn huidige V70n. Het is sterk persoonsafhankelijk. Tuinkabouters zullen er miet zo een last van hebben
V40 weet ik niet, nog niet in gereden.

V40 is volgens mij ook wat korter. Heb geen cijfers gezien/iets opgemeten, maar dat is puur gebaseerd op het gevoel ten opzichte van de S60. Ik zat wel goed toen ik wat met de instellingen van de stoel had zitten proberen. Ik vermoed dat jij niet voldoende steun gaat hebben.

Chris

Vanavond even bij Sbv op bezoek geweest. Afgelopen zaterdag kwam Sbv hier om foto's te kijken en duwde bij aankomst een Imiv Ipod-adapter in m'n handen. Die adapter kwam uit een auto die op Sander zijn werk is ingeruild. Zelf heeft hij een adapter, en ik begreep dat hij bij Taranis niet werkte... dus vanavond hebben we de adapter geprobeerd in mijn auto.

Volgens het etiket zou hij geschikt moeten zijn voor alle HU-X0X radio's, en jawel: met mijn HU-803 hadden we muziek en het werkte zoals het moet. Na de test gelijk de adapter ingebouwd :). Nu de boel toch los was ook gelijk maar het DSTC-lampje vervangen wat al een half jaar rondslingerde. Ik heb een keer geprobeerd om de ECC-unit los te halen, maar dat ding gaf zoveel weerstand dat ik bang was de klemmen af te breken waar hij mee vast zit. Toen geen tijd meer gehad, nu moest de unit toch los voor de Ipod-adapter dus even voorzichtig met Sander gekeken hoe het zat. Conclusie van Sander was ook dat het toch wel verdomde lastig los ging. Het lag dus gelukkig niet aan mij ;D. Nu samen wat zitten hannessen en na wat proberen met voorzichtig wrikken kwam het ding los, weten we ook gelijk hoe dat zit.

Nu dus weer een werkend DSTC-lampje en tenminste behoorlijke muziek via de Ipod in plaats van met een FM-transmitter. Nu kan ik de Dolby Pro-Logic ook met muziek van de Ipod gebruiken, via de FM-transmitter werkt het niet echt goed omdat de signaalkwaliteit nog weleens wisselt. Ik ben er happy mee. Sander, onwijs bedankt voor de hulp vanavond en natuurlijk voor de Imiv :)!

Sbv

Veel plezier ermee. Blij dat het ding bij jouw werkt

grijzev70tdi

Als je er nog eens een tegen komt Sander  :eusa_whistle: Moet wel passen op een HU-603 toch?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Mooi dat ie het bij jou wel doet, veel plezier ermee :)

Maar uhm, waar zijn de foto's? ::)

Sbv

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 07:55:06

Hebben we niet gemaakt zo spannend was het niet. Er was niet eens een zekering te vervangen

Taranis

Tssssk je had bij Chris toch ook wel even een zekeringetje kunnen mollen? :eusa_doh:
Gewoon, voor de lol? :P Wie verzint een zekeringkast op die plek :eusa_wall:

Chris

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 08:17:21
Tssssk je had bij Chris toch ook wel even een zekeringetje kunnen mollen? :eusa_doh:
Gewoon, voor de lol? :P Wie verzint een zekeringkast op die plek :eusa_wall:

;D Ik ben er erg scherp op geweest dat dat niet zou gebeuren!

Citaat van: Taranis op 21-11-2012 07:55:06

Dankje! Inderdaad mooi dat ie werkt, ben er erg blij mee :D.

Fotocamera had ik wel bij me. Maargoed, was inderdaad niet zo spannend.

Ewout Schalkwijk

Maar waarom werkte het niet bij Taranis? Ik begin te geloven dat of Taranis of z'n XC is behekst.  :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein