ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Gaat goedkomen, zal ze na het weekend even bestellen

Misha

Citaat van: Chris op 07-07-2011 10:17:36
Owja.. Ps. Wat een rukkwaliteit bouten van Volvo. Met weinig kracht een bout van de afdekkap onder het blok afgebroken

Je draait liever de draad in je blok door ? :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Sbv op 03-08-2011 21:40:40

Bestel nou gelijk de gemodificeerde bouten, dus met de rubberen ring.

Sbv

Citaat van: elianmars op 03-08-2011 23:06:52

Jazeker dat ik die ga bestellen Heb nog iemand met een S60 met vergelijkbare klachten en volgens mij bij mijn V70 ook

Chris

Citaat van: Misha op 03-08-2011 22:40:54
Citaat van: Chris op 07-07-2011 10:17:36
Owja.. Ps. Wat een rukkwaliteit bouten van Volvo. Met weinig kracht een bout van de afdekkap onder het blok afgebroken

Je draait liever de draad in je blok door ? :D

Nee, hoezo?

Citaat van: elianmars op 03-08-2011 23:06:52

Zoals Sander al zegt was dat reeds het plan :). Rijd nu gewoon even met een ratel rond, dat gerammel is hoogst irritant. En dan heb ik het nog niet over het schokken bij het schakelen en gas loslaten, dat rijdt nog veel minder fijn.

Chris

Een kleine update met betrekking tot de S60.

Inmiddels is mijn bestelling binnen zodat ik wat kleine zaken kan vervangen, te weten:
- 2 nieuwe asbouten. Het zijn asbouten van de XC90 (met rubberen ring) aangezien deze niet meer los schijnen te lopen;
- nieuwe bovenste motorsteun;
- nieuwe baksteun.

Het geheel zal dan weer wat strakker en bovenal minder schokkerig aanvoelen met gasgeven, gas loslaten en koppelen.

Verder volgende week nog wat kleine zaken aan de auto doen en nalopen zodat hij klaar is voor het tripje naar Zuid-Frankrijk. Even alle vloeistoffen nalopen, bandjes oppompen enz. Tot slot nog de ruitenwissers en koplampwissers vervangen (al hoop ik die daar niet nodig te hebben ;D). Vooral die laatste zijn aan vervanging toe, het rubber hangt inmiddels los :eusa_shifty:.

Taranis

Citaat van: Chris op 24-08-2011 15:35:21
Tot slot nog de ruitenwissers en koplampwissers vervangen (al hoop ik die daar niet nodig te hebben ;D). Vooral die laatste zijn aan vervanging toe, het rubber hangt inmiddels los :eusa_shifty:.

Dat hing het een paar maanden terug ook al hoor  :-*

viking_in_shorts

koplampwissers vervangen (al hoop ik die daar niet nodig te hebben ;D).

Jij denkt dat je daar geen vliegen tegenkomt? :o

Chris

Citaat van: Taranis op 24-08-2011 15:40:45
Tot slot nog de ruitenwissers en koplampwissers vervangen (al hoop ik die daar niet nodig te hebben ;D). Vooral die laatste zijn aan vervanging toe, het rubber hangt inmiddels los :eusa_shifty:.

Dat hing het een paar maanden terug ook al hoor  :-*

Klopt, maar veul minderder. Dat viel nog binnen de door mij toegestane marge. Het is nu ECHT los zegmaar.

@Tim: ik doelde eigenlijk op de ruitenwissers en dan qua regen. Vliegen verwacht ik wel, dus ook het nodige gesproei ;D. Daarom vervang ik ze ook ;).

Chris

Zojuist even een afspraak gemaakt om de auto eindelijk eens behoorlijk uit te laten lijnen. Ik ga weer terug naar Reedijk in Strijen, erg goede ervaringen mee.

Chris

Live update: momenteel aan het wachten bij Reedijk om de S60 uit te laten lijnen. Hoop dat de auto dalijk niet meer naar rechts trekt en dat het stuur recht staat als de auto rechtdoor gaat. Voornamelijk dat laatste is een grote ergernis.

elianmars

Citaat van: Chris op 31-08-2011 13:30:28
Live update: momenteel aan het wachten bij Reedijk om de S60 uit te laten lijnen. Hoop dat de auto dalijk niet meer naar rechts trekt en dat het stuur recht staat als de auto rechtdoor gaat. Voornamelijk dat laatste is een grote ergernis.

Gewoon blijven zitten totdat alles in orde is  :P

Sbv

Verhaal volgt verder nog. Het is nog niet helemaal goed begreep ik van Chris vanmiddag

Stuur staat recht, dan trekt de auto nog naar 1 kant, naar mijn idee is de uitlijning dan nog niet echt op orde.

Ik heb in mijn S60 destijds ook wel een tijd lopen kl.ten om het goed te krijgen en het is uiteindelijk leefbaar geworden maar nooit 100%

Chris

Zoals Sander schrijft vanmiddag geweest voor het uitlijnen van de S60.

Eerst nog maareens het probleem: Ik heb vorig jaar de auto aan de achterzijde verlaagd met brackets. De S60 heeft Nivomats aan de achterzijde, dus dit was de enige methode om de auto achter iets lager te krijgen. Aangezien de halve achterophanging los is geweest moest ik na de verlaging uitlijnen. Dit heb ik redelijk snel laten doen, en alles leek prima. Omdat een van de bouten weer was losgekomen moest de hele ophanging wederom los en moest ik dus weer uitlijnen. Hiermee heb ik gewacht totdat ik om nieuwe banden moest. Na het uitlijnen was de uitlijning van de auto nogsteeds niet goed. Om de auto netjes rechtdoor te laten gaan moet het stuur een fractie naar links staan. Laat je het stuur dan los, dan gaat de auto netjes rechtdoor. Wanneer je het stuur exact recht zet gaat de auto redelijk vlot de berm in, naar rechts om precies te zijn.

Na de eerste keer uitlijnen (vandaag) zat alles netjes binnen de waarden. Wat rondrijden leerde al snel dat er eigenlijk vrij weinig was veranderd. Dus ik ben teruggegaan en de auto is nog een keer uitgelijnd. De tweede keer probeerde de uitlijner het goed te krijgen door het stuur een fractie naar rechts vast te zetten en dan alles op de gebruikelijke wijze uit te lijnen. Ik ben daarna weer gaan rijden, het was iets beter maar nogsteeds niet goed. Ik kon het op de weggetjes daar in de buurt ook niet heel erg goed checken aangezien deze hier en daar ook wat afliepen. Ik heb afgesproken dat ik wat verder wilde kunnen rijden en ook even de snelweg op wilde. Bij hogere snelheden merk je de afwijking beter en sneller. Ik ga dus nu eerst even een paar dagen proberen en dan eventueel later terug.

Op weg naar huis over de snelweg kwam ik tot de zelfde conclusie als eerder. Het is iets beter, ofwel je hoeft minder naar links te sturen om rechtdoor te gaan, maar het is nog niet goed. Zet je het stuur recht gaat de auto nogsteeds fanatiek naar rechts. Misschien zit de verbetering zelfs wel in m'n hoofd, op de snelweg dacht ik namelijk weer dat de auto nog net zo hard naar rechts trok als het stuur recht staat als voorheen.

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Verder vandaag de bovenste motorsteun en de baksteun vervangen :). Goed te doen klusje. Alles voelt weer wat vaster aan met gasgegeven en schakelen.

Taranis

En het stuur moet gewoon exact recht staan en de auto moet exact rechtuit lopen. Ik ben net zo'n zeikerd. Gewoon teruggaan.