ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Sbv op 31-08-2011 20:31:20
Zoals ik telefonisch al aangaf. het stuur dient exact recht te staan en dan van daaruit de boel gaan stellen met de stuurstangen of veerpoten etc.
Mogelijk achter ook nog wat stellen.

Bij mijn S60 ben ik destijds erg langs bezig geweest omdat deze toch wel gevoelig was. De huidige V70 is gelukkig goed....

Edit,
ik ben uiteindelijk bij een andere uitlijner uitgekomen

Begrijp ik uit jouw woorden dat het stuur dus altijd recht hoort te staan tijdens uitijnen en dat je dan desnoods buiten de (normaal gesproken juiste) waarden die de computer aangeeft gaat afstellen om het probleem te verhelpen? Dus het kan dan zijn dat de computer en het rapport zeggen dat iets buiten de juiste waarde zit, maar dat de auto dan wel juist presteerd?

Sbv

De basis lijkt mij dat het stuur recht komt te staan en van daaruit de boel verder uitlijnen. Maar goed ik ben geen uitlijner

KIM

Bij uitlijnen zet je het stuur recht en dan vast met behulp van een speciale houder.
Daarna ga je sporing afstellen.

Chris

Citaat van: KIM op 01-09-2011 15:14:56
Bij uitlijnen zet je het stuur recht en dan vast met behulp van een speciale houder.

Zo is het de eerste keer ook keuring netjes gebeurd. Overigens ook vorig jaar bij de andere uitlijnboer waar ik was. Beide met als resultaat dat het bestaande probleem is gebleven.

arjen850

Er zijn auto's waar de "klem" niet goed op het stuur blijft zitten. het wil dan wel eens helpen dat je zelf het stuur vast houdt tijdens het uitlijnen..  Ja, zelf ook al gedaan ;)

KIM

Citaat van: Chris op 01-09-2011 15:21:10
Citaat van: KIM op 01-09-2011 15:14:56

Zo is het de eerste keer ook keuring netjes gebeurd.

Dan heeft 'ie dus verzuimd om de wielen vierkant uit te lijnen (=je voorwielen dezelfe richting uit laten gaan als je achterwielen).

Sbv

Gewoon nog eens terug gaan en dan kijken wat en hoe, desnoods zelf klem aanbrengen dat stuur volledig recht staat.
Ook de achteras van een S60 kan je stellen, al is het misschien een wat vervelend werkje

Elsje

Citaat van: Sbv op 01-09-2011 20:54:28
Gewoon nog eens terug gaan en dan kijken wat en hoe, desnoods zelf klem aanbrengen dat stuur volledig recht staat.
Ook de achteras van een S60 kan je stellen, al is het misschien een wat vervelend werkje

Een goede uitlijner doet ook de achteras. Maar als alle 4 de wielen gemeten worden geeft het rapport de waarden van de achteras en zelf kan je zien of de achterwielen goed staan.

UserID6342

Misschien nog wel het belangrijkste in het hele verhaal.  Een goede uitlijner begint (!!) met de achteras en 'trekt' de voorwielen  er na toe.  Met andere woorden, je achterasuitlijning is het belangrijkste in deze.  Met de voorwielen kun je simpel gezegd alle kanten mee op.

Chris

Citaat van: Dirk342 op 02-09-2011 07:56:56
Misschien nog wel het belangrijkste in het hele verhaal.  Een goede uitlijner begint (!!) met de achteras en 'trekt' de voorwielen  er na toe.  Met andere woorden, je achterasuitlijning is het belangrijkste in deze.  Met de voorwielen kun je simpel gezegd alle kanten mee op.

Daar is hij ook wel mee gestart.

Ben helaas niet meer thuis geweest dus heb het rapport ook niet meer kunnen meenemen om in te scannen. Ik waag dit weekend nog even een poging bij m'n ouders thuis.

Chris

Volvo weer lekker in de bocht vandaag. Afgelopen dinsdag koplampwissers besteld, die zouden vandaag binnen zijn. Kom ik daar, verteld meneer me doodleuk dat hun hele levering vannacht is afgeleverd in Zaltbommel :eusa_wall:.

Aangezien hij alleen een naam en geen telnr. of kenteken van me had kon hij me ook niet bellen. Lekker balen aangezien ik ze pas over 1,5 week kan gaan ophalen, en niet eerder. Aangezien de koplampwissers nu echt overleden zijn trek ik de stekkertjes maar even los denk ik zodat m'n koplamp niet beschadigd.

Nu kan het aan mij liggen, maar als de levering vannacht in Zaltbommel is afgeleverd, en ik om 1600 uur pas bij de dealer was, hadden ze een hele dag de tijd om een deel van de levering alsnog te laten afleveren cq. op te gaan halen zodat de klanten gewoon hun onderdeel krijgen dan wel hun reparatie kunnen laten plaatsvinden :eusa_think:.

Sbv

Mooi K dus.
Laat je vakantie er niet door verpesten

elianmars

Ik begrijp sowieso niet dat zoiets als koplampwissertjes niet op voorraad ligt. Bij Hooftman kon ik ze zo meenemen toen ik er om vroeg.

Taranis

Ik moet alles bestellen, er ligt echt helemaal niets meer op voorraad. Ook zoiets simpels niet. Schijnt teveel geld te kosten :eusa_doh:

)()()sT

Citaat van: Sbv op 08-09-2011 23:45:51
Mooi K dus.
Laat je vakantie er niet door verpesten

Welnee, toch niet door een stel van die stomme wissertjes ???

;D