ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Laat de winter maar komen op de banden na dan

Chris

Vandaag bezig geweest om de S60 winterklaar te maken :)! Het was er een erg mooie dag voor.

Vanmorgen de auto eerst maareens goed gewassen, vervolgens aan de gang gegaan met het opschuren van de kleine schadeplek aan de onderkant van de passagiersdeur. Aangezien ik de auto net had gewassen en het ook wat vochtiger weer is momenteel daarna de fohn zo'n 10 a 15 minuten op het plekje laten bazen. Terwijl de fohn lekker z'n ding deed ben ik alvast aan de gang gegaan met het kleien van alle vlakke delen en de voorbumper. Er kwam best wel wat bruine rotzooi af, ik vermoed rotzooi van de bomen. De lak voelt nu weer lekker gladjes aan.

Na 10 a 15 minuutjes de fohn uitgezet en het schadeplekje in de menie gezet. Qua het schadeplekje heb ik het hier voor deze dag bij gelaten. Na gisteren nog wat te hebben overlegd met Ronald begreep ik dat het met dit weer beter is de menie minimaal 1 dag te laten drogen. Vandeweek dus een dag vinden om de lak aan te brengen. Ook deze laat ik weer minimaal 1 dag drogen alvorens de blanke lak aan te brengen.

Nadat ik het kleien heb afgemaakt de auto in de Meguiers Quickwax gezet. Ik wil dat de auto deze winter enigszins beschermd blijft, maar wil er nu niet teveel poetsmoeite insteken aangezien ik heb besloten de auto in het voorjaar naar Protech te brengen voor een uitgebreide schoonmaak en poetsbeurt. Het eens in de twee maanden aanbrengen van de quickwax voldoet wat mij betreft prima om de auto mooi eruit te laten zien en bovenal enigszins te beschermen tegen allerlei vuil.

Tussendoor nog even de nieuwe matten en de nieuwe ruitenwissers opgehaald. Verder nog het interieur gereinigd en de stoelen met een leermiddeltje bewerkt. Tot slot de winterbanden geplaatst. Bij het plaatsen van de winterbanden heb ik gelijk even gekeken of de aandrijfasbouten nog vast zaten, en jawel :)... muurvast. Het rammeltje dat ik soms met koppelen en ontkoppelen nog hoor zal gewoon het standaard Volvo herriegeluid zijn dat die handbakken nu eenmaal maken. De lichte schokken met ontkoppelen zijn denk ik te wijten aan gare hydraulische motorsteunen, die moet ik dus komend jaar maareens vervangen.

Hieronder nog wat sfeerfotos :).

Gepoetste auto:

De nieuwe matten:

Winterschoeisel:

Laat de winter maar komen ;D! De S60 is er klaar voor!

elianmars

Goed bezig geweest, kerel!  :eusa_dance:

Heerlijk om mooie lichtmetalen wintervelgen te zien. Ik zie al veel te veel wagens met van die zwarte putdeksels rondrijden.

Taranis

Citaat van: Chris op 12-11-2011 20:51:05
De lichte schokken met ontkoppelen zijn denk ik te wijten aan gare hydraulische motorsteunen, die moet ik dus komend jaar maareens vervangen.

Tijd voor een meeting dan, ik wil de mijne ook mee doen tijdens de 380.000 beurt :)

Heb je ook nog foto's van de reparatie van je schadeplekje?

Citaat van: elianmars op 12-11-2011 20:54:20
Heerlijk om mooie lichtmetalen wintervelgen te zien. Ik zie al veel te veel wagens met van die zwarte putdeksels rondrijden.

Ik ben altijd blij als Sbv z'n winterwielen monteert, eindelijk mooie velgen ipv die donkere dingen :evil:

Chris

Citaat van: Taranis op 12-11-2011 21:08:58
Citaat van: Chris op 12-11-2011 20:51:05
De lichte schokken met ontkoppelen zijn denk ik te wijten aan gare hydraulische motorsteunen, die moet ik dus komend jaar maareens vervangen.

Tijd voor een meeting dan, ik wil de mijne ook mee doen tijdens de 380.000 beurt :)

Heb je ook nog foto's van de reparatie van je schadeplekje?

Citaat van: elianmars op 12-11-2011 20:54:20

Ik ben altijd blij als Sbv z'n winterwielen monteert, eindelijk mooie velgen ipv die donkere dingen :evil:

Is goed, doen we het samen! Kunnen we elkaar een handje helpen.

Heb geen foto's van de deur gemaakt. Zal ik nog wel even doen voordat ik er lak overheen ga smeren. Valt niet veel aan te zien hoor, het is best een klein plekje ;).

Sbv

ik hou ook van jouw Ronald. Ik was al aan het bedenken om ook maar op 18" in de winter te gaan rijden of de 17" donkerder te laten spuiten, maar bedacht me dat niet wassen ook donkere velgen geeft

big ben

Zo is zwart .......... 8)

Sbv

Taranis

Citaat van: Chris op 12-11-2011 21:31:24
Is goed, doen we het samen! Kunnen we elkaar een handje helpen.

Prima :D

Citaat van: Sbv op 12-11-2011 21:42:51
ik hou ook van jouw Ronald. Ik was al aan het bedenken om ook maar op 18" in de winter te gaan rijden of de 17" donkerder te laten spuiten, maar bedacht me dat niet wassen ook donkere velgen geeft

:-*

18" winterbanden zijn niet te betalen trouwens. Heb 't voor de XC ook overwogen maar dan ga ik bankroet ::)

Citaat van: big ben op 12-11-2011 21:51:06
http://i163.photobucket.com/albums/t285/Chris1985_Volvo/november%202011%20-%20Winterklaar%20maken%20S60/DSC_0500.jpg

Die dinkytoy van de buren? :P

big ben

maruska

Citaat van: Sbv op 12-11-2011 21:55:01
Zwart Metallic

De zwarte 19" staan toch nog te koop van onze engelssprekende groninger Barry ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Chris

KIM

Chris

Citaat van: KIM op 13-11-2011 11:07:20
Citaat van: Chris op 13-11-2011 10:45:57
Citaat van: big ben op 12-11-2011 21:51:06
http://i163.photobucket.com/albums/t285/Chris1985_Volvo/november%202011%20-%20Winterklaar%20maken%20S60/DSC_0500.jpg

Ja, met deze kleur heb je opzich wel eer van je werk :).

Zeker wanneer je het niet zo vaak doet  :evil:

Ziet er weer netjes uit hoor!

Dat klopt wel ja ;D!

Maar bedankt ;).

Chris

Zojuist even een afspraak gemaakt voor de APK in januari, ik laat hem ook gelijk de 220k beurt geven bij de dealert.

Verder blijft er erg weinig te melden over de S60 in dit blogje, en eigenlijk is dat wel erg fijn ;D. Hij rijdt en doet gewoon wat hij moet doen. Kortom: hij bevalt nogsteeds erg goed :).

Misschien dat ik komend jaar ergens wel een ipodmodule wil inbouwen. Ik heb nog een oude 4gig Nano liggen die ik daar prima voor kan gebruiken.