ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Sbv op 11-01-2012 16:42:28
Hij denk ook aan de economie, of het was de NatRes kerstbonus  :P

Hmmm.... hoe weet jij dat nou weer :eusa_think: ;D.

elianmars

Citaat van: Taranis op 11-01-2012 16:29:41
Citaat van: Chris op 11-01-2012 15:56:59
De S60 heeft vandaag de APK-keuring gehad, heb hem ook gelijk de 220k beurt laten geven.

Hij is glansrijk door de APK gekomen, ook geen aandachtspunten. De auto stond er erg netjes bij toen ik aankwam, ze hebben hem gewassen en ze waren zelfs met bandenzwart in de weer geweest :eusa_think:, vast een statiaire die niks te doen had....

Ik ben wel weer tevreden ;D!

Een wat? :P

Maar uhm, netjes! Ik dacht alleen dat je de beurten zelf wou doen uit oogpunt van kostenbesparing?

Misschien dat hij, net als Sander, een keer in een jaar een beurtje laat doen bij de dealer, om recht te houden op de Volvocard?

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-01-2012 16:42:28
Hij denk ook aan de economie, of het was de NatRes kerstbonus  :P

Ambtenaar dus 13e maand waarschijnlijk ;D

Citaat van: Chris op 11-01-2012 16:42:53
Hahaha.. stagiaire dus ;D!

Ja zeker netjes! Voor wat betreft die beurt zelf doen, om te beginnen gaat het gelukkig financieel al wel weer beter :). Verder had ik laatst met Sander een berekening gemaakt wat je dan aan onderdelen nodig hebt, en dus ook wat je ongeveer bespaart aan arbeidsloon als je het zelf doet. Je komt ergens aan de tweehonderzoveel euro aan materiaal... Ik vind 1 keer per jaar langs de dealer voor een beurt tegelijk met APK dat extra geld eigenlijk wel waard. Heb ik ook weer een jaar Volvo assistance en is het boekje weer netjes afgetekend. Ondanks dat ik het overigens wel leuk vind weereens wat meer aan de auto te doen vind ik een beurt nou niet echt een leuke bezigheid om de vrije tijd in te steken.

Onderdelen die vervangen moeten worden en die zelf te doen zijn ga ik wel zelf (met hulp hopelijk ;D) doen, zoals de motorsteun distrizijde.

Duidelijke motivatie en dat is een afweging die ieder voor zich moet maken :) (ik voer liever een beurt uit en steek 200 euro in m'n zak, dan dat ik iets moet repareren wat naar de ************ gegaan is ;D )

Ik laat het wel even weten als we motorsteunen gaan bestellen voor de motorsteunmeeting ;D Ik begin het gerammel zat te worden ::)

Citaat van: elianmars op 11-01-2012 18:06:30
Misschien dat hij, net als Sander, een keer in een jaar een beurtje laat doen bij de dealer, om recht te houden op de Volvocard?

Tja. Ieder z'n ding, ik betaal wel gewoon 94,50 per jaar voor de ANWB. Dat is goedkoper dan 1 onderhoudsbeurt bij de dealer en word ik ook overal netjes geholpen ;)

Chris

Citaat van: elianmars op 11-01-2012 18:06:30
Citaat van: Taranis op 11-01-2012 16:29:41
Citaat van: Chris op 11-01-2012 15:56:59
De S60 heeft vandaag de APK-keuring gehad, heb hem ook gelijk de 220k beurt laten geven.

Hij is glansrijk door de APK gekomen, ook geen aandachtspunten. De auto stond er erg netjes bij toen ik aankwam, ze hebben hem gewassen en ze waren zelfs met bandenzwart in de weer geweest :eusa_think:, vast een statiaire die niks te doen had....

Ik ben wel weer tevreden ;D!

Een wat? :P

Maar uhm, netjes! Ik dacht alleen dat je de beurten zelf wou doen uit oogpunt van kostenbesparing?

Dat zal natuurlijk nooit de hoofdreden zijn, maar vind ik wel een mooi bijkomend voordeel.

Overigens loopt mijn ANWB lidmaatschap ook gewoon door, dus echt nodig is die Volvo Assistance niet. Maar aangezien ANWB persoonlijk is en de Volvocard voor de auto wil ik mijn ANWB-lidmaatschap houden gezien ik toch weleens in andere auto's rijd.

Citaat van: Taranis op 11-01-2012 20:34:06
Ik laat het wel even weten als we motorsteunen gaan bestellen voor de motorsteunmeeting ;D Ik begin het gerammel zat te worden ::)

Graag ;). Ik hoor het wel! Ik begin de bewegingen die ik voel in het vooronder ook zat te worden ;). Samen doen is handig en ook wel weereens een gezellige bezigheid :eusa_whistle:.

elianmars

Citaat van: Chris op 12-01-2012 08:11:52
Samen doen is handig en ook wel weereens een gezellige bezigheid :eusa_whistle:.

Zolang er geen bouten afbreken wel, ja  :eusa_shifty:  ;D

Taranis

Citaat van: elianmars op 12-01-2012 09:06:32
Citaat van: Chris op 12-01-2012 08:11:52
Samen doen is handig en ook wel weereens een gezellige bezigheid :eusa_whistle:.

Zolang er geen bouten afbreken wel, ja  :eusa_shifty:  ;D

Daar was Chris niet bij. Ik herinner me nog wel iemand die boutjes van dat beschermkapdinges om het wiellager LA niet goed aangedraaid had, waardoor het wiel niet draaide. Tot frustratie van Sbv en ondergetekende :eusa_whistle:

Achteraf konden we er om lachen ;D maar die achteras blijft een onding om aan te werken

Sbv

Motorsteun zit er zo onder, tenminste die aan de distri kant. Die dikke bollen is iets meer werk. Ik was blij dat ik er een brug bij had, heb je iets meer ruimte aan de onderkant

Taranis

Welke motorsteunen wil je allemaal vervangen? Dan zal ik binnenkort de nummers eens opzoeken.

Voor de distributiesteun heb je geen brug nodig, een krik is voldoende, 2 krikken werkt ideaal.

Chris

Citaat van: Taranis op 12-01-2012 09:39:07
Welke motorsteunen wil je allemaal vervangen? Dan zal ik binnenkort de nummers eens opzoeken.

Voor de distributiesteun heb je geen brug nodig, een krik is voldoende, 2 krikken werkt ideaal.

In ieder geval maareens de distristeun, en ik denk ook maar de hydraulische steunen. Alle drie hebben inmiddels bijna 230k ervaring, wordt dus weleens tijd denk ik.

Sbv

Ik voorzie al een middag knutselen  ;D

Chris

Citaat van: Sbv op 12-01-2012 19:52:16

Ja, ik ook ;D! Ik begrijp dat jij Taranus en ondergetekende een handje komt toesteken als we dat gaan doen :eusa_whistle:?

Sbv

Citaat van: Chris op 12-01-2012 19:54:20

Ja, ik ook ;D! Ik begrijp dat jij Taranus en ondergetekende een handje komt toesteken als we dat gaan doen :eusa_whistle:?

Geen probleem, laat maar weten wanneer

Chris

Citaat van: Sbv op 12-01-2012 19:58:16
Citaat van: Chris op 12-01-2012 19:54:20

Geen probleem, laat maar weten wanneer

We stemmen binnekort wel even af... zou fijn zijn :)!

Taranis

Citaat van: Chris op 12-01-2012 19:50:52
Citaat van: Taranis op 12-01-2012 09:39:07

In ieder geval maareens de distristeun, en ik denk ook maar de hydraulische steunen. Alle drie hebben inmiddels bijna 230k ervaring, wordt dus weleens tijd denk ik.

Och, tijd... bij 260k is bij mij de achterste hydraulische steun gesneuveld. De voorste hydraulische steun en de bovenste motorsteun zijn beiden nog steeds origineel na 374k. Ik denk dat ze met een diesel iets meer voor hun kiezen krijgen dan met een toch wat rustiger lopend benzineblok. Ik zou me er niet direct zorgen om maken.

Sbv

Ik heb bij mijn V70 alle steunen vervangen rond de 2 ton en het is wel wat stiller geworden na die tijd