ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

AQS-sensor lekker zo laten. Die is bij 90% van de N's kapot.

Dat dingetje kost zo'n 185 euro......

Chris

Citaat van: elianmars op 25-06-2012 19:54:23
AQS lekker zo laten. Die is bij 90% van de N's kapot.

Die prijs hoorde ik gisteren ook al van Sander en Ronald. Ik vind het veel geld, maar vind ook dat het moet werken als het op de wagen zit. Krijgt niet de hoogste prio... maar in een financieel prettig maandje wil ik dan best die sensor een keer aanschaffen. Ik zie wel wanneer ;D.

Sbv

Draagbare rubber ?
Ik heb gisteren even snel gekeken, maar ze leken nog redelijk goed.
Eventueel heb ik nog liggen, waar dan enkel nieuwe rubbers in geperst moeten worden. Anders zou ik zeggen parts4swedes.
Mocht je de draagarmen willen vervangen, dan zou ik even wachten met laten uitlijnen, anders kan je nog een keer

Sbv

Bij mij ook, maar eens kijken of ik er in de garantie nog wat mee kan. Af en toe is de foutcode weg met uitlezen

Chris

Citaat van: Sbv op 25-06-2012 19:56:40
Draagbare rubber ?
Ik heb gisteren even snel gekeken, maar ze leken nog redelijk goed.
Eventueel heb ik nog liggen, waar dan enkel nieuwe rubbers in geperst moeten worden. Anders zou ik zeggen parts4swedes.
Mocht je de draagarmen willen vervangen, dan zou ik even wachten met laten uitlijnen, anders kan je nog een keer

Daar dacht ik zelf dus ook al aan zoals ik schreef. Heb gisteren zelf ook even gekeken, en ze zagen er nog best goed uit. Net ook even met Ronald contact gehad die zonder dat ik het wist ook had gekeken, en die deelt dezelfde mening. Dat zal het wel niet zijn dan. Ze zijn niet nieuw meer, maar niet zo flexibel dat ze 'kloenk' geluiden zouden mogen geven. Ik kijk het wel even aan... valt me al wel vanaf het begin op dat die Volvo handbakken gewoon herrie maken.

Sbv

Vriend van me heeft een S60 d5 en had ook een rare klonk. Als bout vervangen was niet de oplossing, draagarmen vervangen wel. Die waren wel in iets mindere staat, maar toch. Hij rijdt een handbak.

Ik zou dan de armen vervangen, dan gaat redelijk snel(hopelijk, als de als niet uit elkaar valt tenminste)

Chris

Citaat van: Sbv op 25-06-2012 20:02:34
Vriend van me heeft een S60 d5 en had ook een rare klonk. Als bout vervangen was niet de oplossing, draagarmen vervangen wel. Die waren wel in iets mindere staat, maar toch. Hij rijdt een handbak.

Ik zou dan de armen vervangen, dan gaat redelijk snel(hopelijk, als de als niet uit elkaar valt tenminste)

Ik wil ze best vervangen, maar dan zet ik ze wel op de lange termijnplanning aangezien ze nog niet onwijs slecht zijn. Lijkt me dat ik opzich best even rond kan rijden met soms een 'kloenk'. Dat verhaal over die as had ik al eens gehoord ja ::)....

Enig idee wat twee draagarmen kosten?

Sbv

Rond de 125 euro per stuk origineel, of je laat rubbers persen in de armen die ik nog heb liggen, dan ben je ca 180 all in kwijt

Chris

Citaat van: Sbv op 25-06-2012 20:05:50
Rond de 125 euro per stuk origineel, of je laat rubbers persen in de armen die ik nog heb liggen, dan ben je ca 180 all in kwijt

Zijn er nog voors en tegens voor beide opties, behalve het prijsverschil?

Sbv

Inpersen kan ik niet, moet je laten doen. Bijv bij dealer

Complete armen kan je zo bestellen en dan ben je er, al zuidkant gelijk ook naar fusekogels kijken.
Bij Ewout waren ze nog in goede staat

Chris

Citaat van: Sbv op 25-06-2012 20:09:34
Inpersen kan ik niet, moet je laten doen. Bijv bij dealer

Complete armen kan je zo bestellen en dan ben je er, al zuidkant gelijk ook naar fusekogels kijken.
Bij Ewout waren ze nog in goede staat

Ondanks dat het bij de dealer moet is het dus alsnog goedkoper dan twee nieuwe... en aangezien jij nog twee armen hebt liggen is dat ook praktisch best een interessante optie. Die armen van jou zijn prima?

Fusekogels... geen idee. Hoe kunnen we dat controleren?

Sbv

Mijn armen hebben versleten rubbers verder kan er aan het blokje alu weinig mis gaan.

Fusekogel merk je snel als de boel los is. Is deze erg los, dan vervangen

Chris

Citaat van: Sbv op 25-06-2012 20:14:37
Mijn armen hebben versleten rubbers verder kan er aan het blokje alu weinig mis gaan.

Fusekogel merk je snel als de boel los is. Is deze erg los, dan vervangen

Ok, dan zou ik die optie opzich best aantrekkelijk vinden... maar wel op termijn. Dan zie ik tegen die tijd wel even of je de armen nog hebt liggen en hoe we het kunnen doen. De draagarmen zijn nu nog redelijk en de kloenk is niet continu en niet onwijs hinderlijk qua geluid en gevoel. Vind het een beetje onzin om dan nu best wel wat geld uit te gaan geven terwijl het nog niet onwijs slecht is. Morgen laat ik de S60 gewoon uitlijnen, en dan even aankijken en in de gaten houden wanneer de draagarmen moeten worden gedaan.

Kan je die fusekogels echt alleen controleren als alles los ligt, of kan ik ook nog wat in het sturen of ander weggedrag voelen wat een indicatie kan geven? (Ben even aan het zoeken ;))

Taranis

Citaat van: Chris op 25-06-2012 08:34:40
De distristeun en de voorste bus zaten er redelijk rap onder, de achterste heeft ons echter best een tijdje beziggehouden. Ondanks allerlei mooie bouwsels met verlengstukken en knietjes kwamen we maar niet bij de bout en al helemaal niet op zo'n manier dat we ook voldoende kracht konden zetten om hem los te draaien, precies voor de bout liep doodleuk een stabilisatorstang die behoorlijk in de weg zat. Andere wegen er naartoe waren ook lastig. Na flink wat tijd kloten vroeg Ronald om een koevoet, waarna de steun met wat teamwerk toch eindelijk los te krijgen was... 1:0 voor team Ronald/Chris versus S60 ;D. Toen we de truc met de koevoet eenmaal hadden gevonden zat ook de achterste steun er vrij rap onder.

Was weer een mooi en gezellig klusje ;D Mooi dat het resultaat goed merkbaar is :D

Daar kan wel wat af hoor :eusa_whistle:

Citaat van: Chris op 25-06-2012 19:59:40
Daar dacht ik zelf dus ook al aan zoals ik schreef. Heb gisteren zelf ook even gekeken, en ze zagen er nog best goed uit. Net ook even met Ronald contact gehad die zonder dat ik het wist ook had gekeken, en die deelt dezelfde mening. Dat zal het wel niet zijn dan. Ze zijn niet nieuw meer, maar niet zo flexibel dat ze 'kloenk' geluiden zouden mogen geven. Ik kijk het wel even aan... valt me al wel vanaf het begin op dat die Volvo handbakken gewoon herrie maken.

Ik zou ze niet vervangen. Die kunnen rustig nog 50k mee. Tenzij je je echt kapot ergert aan het kloenk-geluid, maar ik durf m'n handen er niet voor in het vuur te steken dat dat in je draagarmen zit. Ze zien er echt nog vrij redelijk uit namelijk. Ik vind het beetje zonde van het geld, maar 't is jouw auto :)

Fuseekogels merk je pas als de boel los is, maar zowel bij Ewout als bij mij waren ze nog in prima staat met een aanmerkelijk hogere kilometerstand dan de jouwe, dus daar geloof ik niet in. Maar nogmaals, ik zou je draagarmen voorlopig nog niet vervangen.

Citaat van: Chris op 25-06-2012 20:21:54
Morgen laat ik de S60 gewoon uitlijnen, en dan even aankijken en in de gaten houden wanneer de draagarmen moeten worden gedaan.

Morgen? :P

Kan je die fusekogels echt alleen controleren als alles los ligt, of kan ik ook nog wat in het sturen of ander weggedrag voelen wat een indicatie kan geven? (Ben even aan het zoeken ;))

Ja, dat merk je alleen als alles los ligt.

Chris

Citaat van: Taranis op 25-06-2012 20:26:51

Daar kan wel wat af hoor :eusa_whistle:

Das goed om te weten ;D!

Citaat van: Chris op 25-06-2012 19:59:40

Ik zou ze niet vervangen. Die kunnen rustig nog 50k mee. Tenzij je je echt kapot ergert aan het kloenk-geluid, maar ik durf m'n handen er niet voor in het vuur te steken dat dat in je draagarmen zit. Ze zien er echt nog vrij redelijk uit namelijk. Ik vind het beetje zonde van het geld, maar 't is jouw auto :)

Fuseekogels merk je pas als de boel los is, maar zowel bij Ewout als bij mij waren ze nog in prima staat met een aanmerkelijk hogere kilometerstand dan de jouwe, dus daar geloof ik niet in. Maar nogmaals, ik zou je draagarmen voorlopig nog niet vervangen.

Zoals ik net al schreef is het niet zo erg dat ik me er echt grondig aan irriteer, heb ook niet het idee dat het heel veel kwaad kan. Aangezien ikzelf en jullie ook het idee hebben dat de draagarmen nog best redelijk zijn gaan ze dus voorlopig ook niet worden vervangen.

Morgen laat ik de S60 gewoon uitlijnen, en dan even aankijken en in de gaten houden wanneer de draagarmen moeten worden gedaan.

Morgen? :P

:eusa_wall:

Damn! Woensdag dus...

Ja, dat merk je alleen als alles los ligt.

Ok, thanx :)!