ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Citaat van: Sbv op 27-06-2012 14:57:00
Citaat van: Chris op 27-06-2012 14:54:52
Thanx Rich! Ben er inmiddels dus we gaan t beleven :).
en... zijn ze al klaar

Laat ze eens opschieten.....
vol verwachting klopt ons hart

Sbv

Citaat van: Chris op 30-03-2012 23:15:37
Overigens ook geconstateerd dat ik de leren hoes van de bestuurdersstoel even in de gaten moet houden. Hij is door aan het slijten op de naad en is er eigenlijk al niet meer zo best aan toe.

Verder binnekort even het rechter achterwiel eraf trekken en de remklauw even loshalen. De schijf ziet er niet helemaal lekker meer uit. Wellicht dat er iets tussen het blokje en de schijf zit, of dat de klauw niet goed zijn werk doet. In ieder geval is de binnenste ring van de schijf wat gegroefd / gecorrodeerd aan het raken.
Loop je dit ook nog na ? we hebben we afgelopen weekend niet meer naar gekeken verder

Marc O.

Citaat van: knoopie op 27-06-2012 16:14:05
Citaat van: Sbv op 27-06-2012 14:57:00
Citaat van: Chris op 27-06-2012 14:54:52
Thanx Rich! Ben er inmiddels dus we gaan t beleven :).
en... zijn ze al klaar

Laat ze eens opschieten.....
vol verwachting klopt ons hart

Zware bevalling volgens mij, of zit ie alweer aan het bier? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Ik begreep dat het eindelijk gelukt is. Lang verhaal.

Chris

Nou, er is witte rook. Het lijkt goed te zijn, en op z'n minst stukken beter dan het was.

Hij is welliswaar 3 uur bezig geweest, maar dat heeft dan als ik zo kort bekijk ook wel geholpen. Nu even wat eten.

Taranis

Chris

Och wat was dat uitlijnen zwaar zeg, hier een sfeerplaatje ;D:

Zonder gein.. Rovers is iets meer dan drie uur bezig geweest. De auto is 5 keer de brug op en af geweest, en zover ik het nu kan bepalen is het goed. Op de snelweg stond het stuur keurig recht. Toen ik zojuist binnendoor naar Zoetermeer reed had ik op een gegeven moment het idee dat het stuur nu misschien een fractie naar rechts staat als de auto rechtdoor rijdt, maar dat kan ook aan de helling van de weg liggen. In ieder geval is het dusdanig veel beter dan voorheen dat ik tevreden ben.

Ik denk zelf eigenlijk dat die fractie naar rechts tussen m'n oren zit omdat ik er zo op gefocust ben. Anyway, we zullen zien... komende tijd lekker rijden en dan zal ik wel merken of het 100% of 99% goed is. In ieder geval ben ik reuze blij met de onwijze verbetering en kan me aan een eventuele kleine afwijking van het stuur dan ook niet heel erg meer storen. In principe lopen toch alle wegen af, dus bijsturen moet ik toch wel ;D.

Owja, en ik kwam nog een oude bekende van het forum tegen ::). Mooi klusproject, alleen vond ik de bestuurdersdeur wel erg rammelen :eusa_think: :evil::

Het was ook leuk en gezellig dat Ronald even langs is komen zetten. Hapje eten na afloop was ook goed! En nog bedankt voor de foto Ronald ;).

elianmars

Sbv

Het zat ook tussen je oren Chris  ;D
Wat ik begreep van het verhaal was enkel dat het stuur wat naar rechts stond en jij noemt het dan dat de uitlijning niet goed staat. Het gaat erom dat al je je stuur loslaat de auto niet naar links of rechts trekt. Jij gaf aan de de auto naar rechts trok als je het stuur recht had. Naar mijn idee stond dus enkel het stuur iets scheef en was de uitlijning gewoon in orde

Chris

Die discussie hebben we al vaker gevoerd ;)...

Ik was me er van bewust dat de uitlijning opzich goed was. De auto trok misschien licht heb ik altijd gezegd, maar dat kon ook aan de bolling/helling van de wegen liggen. Het grote probleem is altijd geweest dat t stuur scheef stond. Maar opzich ging de auto redelijk rechtdoor als ik het stuur los liet. Kortom, goed laten uitlijnen waarbij het stuur goed recht wordt gezet (conform wat jij dus ook zegt). Al bleek bij eerdere pogingen en gisteren ook weer dat t niet zo eenvoudig was, daarom ben ik toch verder gaan denken of het niet in de verlaging achter kon zitten. Volgens mij heb ik nooit gezegd dat de uitlijning niet goed was, maar wel dat de auto ivm dit probleem opnieuw moest worden uitgelijnd. Een recht stuur is immers wel onderdeel van een goed uitlijnproces mijns inziens.

Kortom, we zaten gewoon op één lijn volgens mij 8). Wellicht dat ik het voorheen wat krom heb gebracht ;).

Taranis

Citaat van: Sbv op 28-06-2012 00:19:57
Het zat ook tussen je oren Chris  ;D
Het gaat erom dat al je je stuur loslaat de auto niet naar links of rechts trekt.

Vandaar dat ik dus gisteren zo zat te drammen of de auto nu wel of niet trok als je het stuur los liet ;D (en Rovers vroeg of je stuur bewoog als je gas gaf)

Overigens heb ik geen aandelen van 'm en ik hoef ze ook niet, maar wel respect voor z'n klantvriendelijkheid en geduld, ik had je buitengedonderd en de snijbrander in die auto gezet ;D 3 uur en een kwartier om een auto uitgelijnd te krijgen en dan nog zeggen dat dit het liefste is wat je doet omdat je al dat standaardwerk wel gezien hebt :eusa_clap:

Chris

Citaat van: Taranis op 28-06-2012 11:55:44
Citaat van: Sbv op 28-06-2012 00:19:57
Het zat ook tussen je oren Chris  ;D
Het gaat erom dat al je je stuur loslaat de auto niet naar links of rechts trekt.

Vandaar dat ik dus gisteren zo zat te drammen of de auto nu wel of niet trok als je het stuur los liet ;D (en Rovers vroeg of je stuur bewoog als je gas gaf)

Overigens heb ik geen aandelen van 'm en ik hoef ze ook niet, maar wel respect voor z'n klantvriendelijkheid en geduld, ik had je buitengedonderd en de snijbrander in die auto gezet ;D 3 uur en een kwartier om een auto uitgelijnd te krijgen en dan nog zeggen dat dit het liefste is wat je doet omdat je al dat standaardwerk wel gezien hebt :eusa_clap:

Absoluut erg klantvriendelijk en behulpzaam! Je hebt niets teveel gezegd en ik ben dan ook erg blij dat ik naar 's Gravenpolder ben gereden.

Ik snap dat trouwens wel hoor. Standaard uitlijnwerk wordt ook maar gewoon, bij zo'n probleem dat niet goed te krijgen is moet hij gaan nadenken en dingen proberen en dat is best leuk als je inderdaad het geduld ervoor hebt.

knoopie

Citaat van: elianmars op 27-06-2012 22:09:51
Citaat van: Taranis op 27-06-2012 22:03:29
http://gurb.deltaland.nl/ronald/850/forum/IMG00534.jpg

Da's een mooie brug!  :eusa_drool:

ziet er eenvoudig uit, mooi weg gewerkt in de vloer idee marcel?

chris@ je moet af en toe je koers bijstellen of dat nou gebeurt bij de uitlijnerd.......
Krom denken daar kunnen wij wel wat aan doen ook tijdens een etentje, daar had je niet speciaal voor naar Zeeland gehoeven..... dat kon al veel eerder b.v in Gouda.

In ieder geval fijn dat het weer is opgelost

;)

Chris

Morgen maareens het DSTC lampje vervangen, die stond nog op het lijstje.

Taranis

Vergeet je achterlicht niet ;)