ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

knoopie

Citaat van: Chris op 29-07-2013 08:13:11
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-07-2013 21:42:30
Wat doe je nog op dit forum? Je voegt helemaal niks toe... :eusa_snooty:


























;D

Ewøut

Je hebt twee categorieën: mensen die geven en mensen die nemen. Ik ben van het nemen ;D.

echte ambtenaar.

zo jammer hé......

;D


Chris

Citaat van: knoopie op 29-07-2013 14:34:42
Citaat van: Chris op 29-07-2013 08:13:11
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-07-2013 21:42:30
Wat doe je nog op dit forum? Je voegt helemaal niks toe... :eusa_snooty:


























;D

Ewøut

Je hebt twee categorieën: mensen die geven en mensen die nemen. Ik ben van het nemen ;D.

echte ambtenaar.

zo jammer hé......

;D



Ach, als militair geef ik veel... dus het is mooi in evenwicht :P.

knoopie

wat zeggen ze dan ook al weer...." smoesje is goed maar het praatje deugd niet"

;D ;D

Chris

#1518
Vandaag naar Buren getogen. Vorige week ontving ik een PB-tje van Misha dat ik welkom was om zijn MY'05 wisserarmen over te schroeven aangezien hij over enkele weken zijn nieuwe auto krijgt en de V70 wordt ingeruild.

Op de heenweg kwam ik op de A2 een prachtige zilverkleurige en voor mij bekende V70R tegen, het bleek Yits te zijn. Even gezwaaid en doorgereden, om Yits vervolgens op de N weg richting Buren in mijn achteruitkijkspiegel te zien verschijnen. Yits bleek ook op weg naar Misha  :D. Na wat gezelligheid onder het genot van een kopje koffie de wisserarmen overgezet. Staat nog net even iets strakker dan flatblades met van die conversieblokjes, ik ben er blij mee 8). Misha: bedankt!

Net nog even de ruit en de ruitenwissers ontvet omdat ik merkte dat de wisser aan de bestuurderszijde bij het sproeien van de ruit op het 'keerpunt' een klap geeft en wat wiebelig over de ruit beweegt. Het lijkt nu goed te zijn. Vandeweek even testen op de snelweg aangezien het daar merkbaar was en met lagere snelheden niet.

Ewout Schalkwijk

Heel vaak (bij indertijd ook) moeten de wisserarmen met een bahco oid iets gekanteld worden op de arm. Hierdoor verandert de hoek waarmee het blad over de ruit veegt.
Werkt goed en laat, mits goed gedaan, geen schade achter op de wisserarm


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

#1520
Net even in de regen gereden.

Het valt op dat de wissers ook 'wiebelen' bij het heen en weer gaan, en ook nu ze ontvet zijn een klap geven op het kantelpunt. Ik zal eens kijken of de tip van Ewout helpt en hoe ik dat kan doen.

Ewout Schalkwijk

kleine bahco midden op de arm (tussen blad en het dikke gedeelte. De opening van de bahco vanaf de onder kant insteken ( de arm van de bahco richting motorkap). De bahco 'strak' maken op de arm. De arm goed vast houden aan de kant van het blad. Dan de met de bahco de arm enigzins torderen. Paar graden is meer dan genoeg. Sindsdien (bijna 2 twee jaar) is de XC vrij van omklappende bladen aan de bestuurderskant. Passagierskant was niet nodig.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

De XC had hetzelfde probleem. Gewoon met de hand de arm wat verbogen en blijkbaar per ongeluk goed, daarna nooit meer last van gehad.
De V70 heeft het ook een beetje, moet ik nog eens doen als ik me er genoeg aan geërgerd heb.

Het is geen rocket science, gewoon beetje buigen. Als 't niet goed is dan buig je 't weer terug.

Sbv

als het afbreekt, ben je net te ver  ;D maar 1 geluk, je hebt je in die korte tijd nog niet kunnen hechten aan de wisserarmen

Chris

#1524
Citaat van: Sbv op 08-08-2013 10:40:20
als het afbreekt, ben je net te ver  ;D maar 1 geluk, je hebt je in die korte tijd nog niet kunnen hechten aan de wisserarmen

Dat scheelt ;D!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-08-2013 19:43:10
kleine bahco midden op de arm (tussen blad en het dikke gedeelte. De opening van de bahco vanaf de onder kant insteken ( de arm van de bahco richting motorkap). De bahco 'strak' maken op de arm. De arm goed vast houden aan de kant van het blad. Dan de met de bahco de arm enigzins torderen. Paar graden is meer dan genoeg. Sindsdien (bijna 2 twee jaar) is de XC vrij van omklappende bladen aan de bestuurderskant. Passagierskant was niet nodig.

Thanx, kan ik wel wat mee.

Citaat van: Taranis op 08-08-2013 10:39:03
De XC had hetzelfde probleem. Gewoon met de hand de arm wat verbogen en blijkbaar per ongeluk goed, daarna nooit meer last van gehad.
De V70 heeft het ook een beetje, moet ik nog eens doen als ik me er genoeg aan geërgerd heb.

Het is geen rocket science, gewoon beetje buigen. Als 't niet goed is dan buig je 't weer terug.

Inderdaad gewoon een beetje proberen op gevoel... zie wel hoe het uitpakt :).

)()()sT

Had Misha daar geen last van bij zijn V70? Of ergert hij zich niet zo snel aan kleine onvolkomenheden  :azn:

;D

Misha

Citaat van: )()()sT op 08-08-2013 11:02:29
Of ergert hij zich niet zo snel aan kleine onvolkomenheden  :azn:
Klopt ja, dat was ik.. ;D ;D


Nee, ik ben wel blij eigenlijk. Had altijd sinds die nieuwe ruitenwisserarmen dat ze omklapten en wiebelden over de ruit heen en dat is nu echt perfect, blij dat ik er zo op een nette manier vanaf ben gekomen.












































Zonder gekheid: zal wel inslijten zijn misschien, deze wissers lopen ook niet helemaal lekker over de V70, ze zwabberen nogal in de hoeken en ze gooien een hoop water van links naar rechts.
Maar: lekker belangrijk, zal mijn tijd wel duren  ;D


Chris: als je ze weer terug wilt ruilen mag dat ook, en ik heb ook nog wel een setje <2004 armen liggen die je mag hebben dan kun je zelf lekker expirementeren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Citaat van: Misha op 08-08-2013 17:34:32
Citaat van: )()()sT op 08-08-2013 11:02:29
Of ergert hij zich niet zo snel aan kleine onvolkomenheden  :azn:
Klopt ja, dat was ik.. ;D ;D


Nee, ik ben wel blij eigenlijk. Had altijd sinds die nieuwe ruitenwisserarmen dat ze omklapten en wiebelden over de ruit heen en dat is nu echt perfect, blij dat ik er zo op een nette manier vanaf ben gekomen.












































Zonder gekheid: zal wel inslijten zijn misschien, deze wissers lopen ook niet helemaal lekker over de V70, ze zwabberen nogal in de hoeken en ze gooien een hoop water van links naar rechts.
Maar: lekker belangrijk, zal mijn tijd wel duren  ;D


Chris: als je ze weer terug wilt ruilen mag dat ook, en ik heb ook nog wel een setje <2004 armen liggen die je mag hebben dan kun je zelf lekker expirementeren.


Haha... nee joh. Nooit getijfeld dat het bij jou gewoon goed was. Ze zullen net een fractie anders zitten waardoor ze omklappen, de armen passen en zijn er prima aan toe. Heb ook al wat research gedaan op internet en het komt best vaak voor, vooral na het wisselen van de armen. Ook daar is de boosdoener altijd oude wissers, vet, wissers die niet geheel juist over de ruit gaan of een combinatie hiervan. Aangezien ontvet ben ik ervan overtuigd dat het met het draaien van de armen goed te krijgen moet zijn :).

Voor de zekerheid mag je die oude armen nog wel even bewaren als je wil... mocht t echt niet lukken kan ik die altijd nog proberen. Maargoed, aangezien het niet aan de soort wissers ligt als het goed is zou ik het probleem daarmee net zo goed kunnen hebben.

Chris

Afgelopen zondag eventjes twee baco's op de ruitenwisserarmen gezet en wat aan het 'draaien' geweest. Het heftige klappen is weg, dus wat mij betreft ook wel prima nu. Binnenkort ook de wissers maareens vervangen, heb ze wat schoongemaakt maar er blijft vuil vanaf komen. Mogen voor het winterseizoen dus wel nieuwe op. Ik vermoed dat het dan redelijk stil zal zijn.

Chris

Het klappen was toch weer teruggekomen. Gisteren setje nieuwe wissers gehaald bij de dealert, en nu is het gewoon zoals het hoort. Wist ook weer een heel stuk beter :).