ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: Chris op 19-11-2013 08:32:15
Laatst heb ik m'n Michelin krikje naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Niet erg want ik wilde eigenlijk toch eens een andere en betere krik.

Afgelopen weekend een Omega 2.25 ton krik besteld. Gisteren de bevestiging gehad dat hij als het goed is vandaag binnen komt. Kan ik nog mooi voor de vakantie de auto op de winterslofjes zetten :).

Ik heb 'm vorige week ook gekocht:

Toppertje! ;D

Chris

Ziet er goed uit! ;D

Baal wel dat hij nog niet binnen is. GLS vertraagd waarschijnlijk.

Chris

Hierbij weer eens een update over de S60. Laatst een weekendje naar Limburg geweest waar m'n pa constateerde toen hij voor me reed dat een van de koplampwissers het niet meer deed. Ronald had heel aardig aangeboden hem wel even door te willen meten aangezien ik toch bij hem langs zou gaan. Zo gezegd zo gedaan, conclusie: motor is inderdaad kaput.

Gelijk de S daarna even aan Vida gehangen. Niks heel schokkends gelukkig. De steeds terugkerende code van de kapotte AQS, en een melding dat de sloten van de achterportieren 30% van de tijd niet hebben gewerkt bij het vergrendelen en/of ontgrendelen. Van die laatste code keek ik wel een beetje op. Toen ik de linker achterdeur opentrok om eens een blik op het slot te werpen en een straaltje water uit het slot zag komen bij het openzwaaien van de deur was wel gelijk de oorzaak gevonden. Het was me al eens opgevallen dat de rubbers van de achterdeuren, en dan met name linksachter, slecht begonnen te worden en dat er hier en daar zelf al stukje uit waren of rafeltje aan hingen. Waarschijnlijk hebben ze het water met een flinke bui niet meer buiten kunnen houden en is het in de deur terecht gekomen. Al zou het ook nog aan de raamstrips kunnen liggen die hier en daar toch wel wat krom lijken te zijn en dus niet goed meer afsluiten. Aangezien zowel de strips als de rubbers slecht zijn ga ik ze maar vervangen, er stond toch al wat onderhoud en liefde voor de S60 op de planning voor komend jaar.

Wat in ieder geval te doen begin 2014:
- Nieuwe accu
- Nieuwe komlampwissermotor links
- Nieuwe AQS
- Nieuwe raamstrips rondom
- Nieuwe raamrubbers van in ieder geval de achterdeuren

Verder zal er nog wat regulier onderhoud uit te voeren zijn en wil ik de S na de winter weereens een goede poetsbeurt geven. Wellicht ook een set nieuwe zomerbanden nodig, maar dat moet ik nog even nameten. Dat komt wel als de winter weer over is en de winterbanden er onderuit gaan.

Begin komend jaar maar eens een weekendje sleutelen :).

Sbv

Bijna total loss :-)

We maken er wel een leuke klusdag van
Draagarmen toch ook ?

elianmars

Groupsbuy AQS, toch? Is de enige foutcode die telkens terugkomt bij mijn wagen.

Ook hier geldt, als je wilt klussen, laat maar weten  :)

Taranis

Citaat van: Chris op 22-11-2013 21:50:37

Bedoel je niet....

- zeemlijsten rondom
- raamrubber rechtsvoor
- deurrubbers achterportieren?

Of ben ik dan mis? :)

Chris

Citaat van: Taranis op 22-11-2013 23:36:27
Citaat van: Chris op 22-11-2013 21:50:37

Bedoel je niet....

- zeemlijsten rondom
- raamrubber rechtsvoor
- deurrubbers achterportieren?

Of ben ik dan mis? :)

Blijkbaar was ik aardig van het padje van 1 biertje :eusa_wall:.

- zeemlijsten rondom: ik kwam niet meer op de naam. Ik zat met wisser in m'n kop... toen was ik er klaar mee en was raamstrip wel genoeg. Dank voor de aanvulling ;).
- raamrubber rechtsvoor: deze was ik vergeten. Bij thuiskomst heb ik ook nog naar de deurrubbers van de voordeuren gekeken, en de passagierskant is ook niet best meer. Die moet ik ook vervangen. Maar het raamrubber was ik inderdaad compleet vergeten.
- deurrubbers achterportieren?: Zoals uit de tekst al blijkt bedoelde ik inderdaad deurrubbers en geen raamrubbers :eusa_shhh:.

Je zat dus ook niet mis ;D.

Dan wordt het lijstje als volgt:
- Nieuwe accu
- Nieuwe komlampwissermotor links
- Nieuwe AQS
- Nieuwe zeemlijsten rondom
- Nieuwe deurrubbers van in ieder geval de achterdeuren en de deur rechtsvoor
- Raamrubber deur rechtsvoor

Draagarmen weet ik nog niet. Ik wil ze pas vervangen als ze echt gaar zijn en dus niet preventief.... iets met uitlijnperikelen :angel:. Het zal vast strakker gaan sturen als ze zijn vervangen, maar heb nog niet het idee dat ze heel slecht zijn. Wellicht een keer in een auto rijden met nieuwe draagarmen om het verschil te voelen, of iemand in de S zetten waarbij ze bij zijn eigen auto zijn vervangen of nieuwer zijn. Ik ben er natuurlijk aan gewend.

Taranis

Duidelijk ;D Zorg voor een caramelschijfje als we gaan knutselen als je wil, dan hebben we de plakzooi van je oude rubbers er wat makkelijker af dan met de gasbrander (been there done that)  :eusa_shifty:

Citaat van: Chris op 23-11-2013 09:35:56
Draagarmen weet ik nog niet. Ik wil ze pas vervangen als ze echt gaar zijn en dus niet preventief.... iets met uitlijnperikelen :angel:. Het zal vast strakker gaan sturen als ze zijn vervangen, maar heb nog niet het idee dat ze heel slecht zijn. Wellicht een keer in een auto rijden met nieuwe draagarmen om het verschil te voelen, of iemand in de S zetten waarbij ze bij zijn eigen auto zijn vervangen of nieuwer zijn. Ik ben er natuurlijk aan gewend.

Na je vakantie de auto even opkrikken aan de voorzijde en met een goed zaklampje op de rubbers van de draagarmen schijnen. Dan weet je genoeg.

Chris

Citaat van: Taranis op 23-11-2013 09:39:22
Duidelijk ;D Zorg voor een caramelschijfje als we gaan knutselen als je wil, dan hebben we de plakzooi van je oude rubbers er wat makkelijker af dan met de gasbrander (been there done that)  :eusa_shifty:

Citaat van: Chris op 23-11-2013 09:35:56

Na je vakantie de auto even opkrikken aan de voorzijde en met een goed zaklampje op de rubbers van de draagarmen schijnen. Dan weet je genoeg.

Tnx voor de tip. Had ook wel bedacht er eerst eens naar te kijken, je kan het natuurlijk ook wel redelijk goed zien. Moet dan vooral goed opletten of ze zijn verdroogd en aan het afbrokkelen zijn toch?

Caramelschijfje komt goed.

Taranis

Als ze ingescheurd cq bijna doorgescheurd zijn, zijn ze aan vervanging toe.

Chris

Citaat van: Taranis op 24-11-2013 00:19:33

Heb nu een mooie (zware :evil:) krik, dus ik zal als ik terug ben de auto eens opkrikken en er even op schijnen met een lampje ;).

Sbv

Citaat van: Chris op 24-11-2013 10:43:15
Citaat van: Taranis op 24-11-2013 00:19:33

Heb nu een mooie (zware :evil:) krik, dus ik zal als ik terug ben de auto eens opkrikken en er even op schijnen met een lampje ;).
hoef je de auto niet voor op te krikken

Chris

Begin december zijn Irene en ik vertrokken voor onze reis naar Nieuw Zeeland. Via Londen, Dubai en Sydney zijn we naar Auckland op het noordereiland gevlogen. Op Schiphol leek het wel een forum-meeting. Eerst kwamen we Knoopie tegen die zo aardig was de hele familie op de foto te zetten, waarvoor nog dank ;). Bij de gate voor de vlucht naar Londen kwam ik vervolgens Turbobiker tegen.

De eerste dag Auckland was gigantisch regenachtig, helaas niet zo'n briljante start. Gelukkig werd het de dag erna steeds droger toen we de camper gingen ophalen. Dit keer een wat grotere camper dan vorige keer gehuurd, met net even wat meer luxe en ruimte. Het is weer erg goed bevallen. Voor Nieuw Zeelandse begrippen hebben we erg goed weer gehad, vooral bij de highlights hebben we vaak veel geluk gehad. We hebben bijna 4 weken rondgereisd over beide eilanden om daarna af te sluiten met een weekje heerlijk warm weer in Sydney, waar we ook nieuwjaar hebben gevierd.... met het traditionele vuurwerk op de brug natuurlijk.

De highlights waren wat mij betreft de Tongariro Alpine Crossing op het noordereiland en de vlucht over de Southern Alps met een Cessna 206. De Tongariro Alpine Crossing is een Alpine-wandeling van 19,4 km door actief vulkanisch gebied, erg pittig maar onwijs mooi. Ik kan hele verhalen vertellen over de reis, maar plaatjes zeggen meer dan woorden, dus hieronder wat plaatjes. Om niet alles hier te hoeven plaatsen heb ik voor wat overige plaatjes de link van het album opgenomen.

Auckland, met de kenmerkende Skytower

Nieuwe camper. De eerste dag begon na 2 uur rijden het koelvloeistoflampje te branden. Netjes bijgevuld, maar kwam uiteindelijk steeds sneller terug. Ding had een reparatie gehad, maar nogsteeds dikke lekkage.

Een Hangi bij de Maori

Bergje op de achtergrond kennen sommigen ook wel als.... Mount Doom.

En tot slot de link naar het album: http://s163.photobucket.com/user/Chris1985_Volvo/library/Nieuw%20Zeeland%202013]link[url]http://s163.photobucket.com/user/Chris1985_Volvo/library/Nieuw%20Zeeland%202013

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

pwberg

Prachtig ! ! ! ! !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.