ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 12-03-2014 13:10:06
He, we zouden toch groupsbuy aqs doen?  :'( ;D

Eensch, zat ik ook op te wachten. Ik meen dat Ronald eens iets van 160 euro had laten vallen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-03-2014 15:36:08
Ik meen dat Ronald eens iets van 160 euro had laten vallen.

Ow? En snel daarna weer opgeraapt dan toch hoop ik? :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-03-2014 15:38:33
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-03-2014 15:36:08
Ik meen dat Ronald eens iets van 160 euro had laten vallen.

Ow? En snel daarna weer opgeraapt dan toch hoop ik? :)

:eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Chris

Citaat van: elianmars op 12-03-2014 13:10:06
He, we zouden toch groupsbuy aqs doen?  :'( ;D

Wat was je nu kwijt voor dat ding?

Sorry mannen. Maar ik moest een hele berg spullen hebben, dus heb het in 1 keer besteld via Ronald.

Ik zal nog even op de factuur loeren wat het ding moest kosten.

Chris

Even stof wegblazen hier.

Er is gelukkig weinig te melden. De S60 blijft het prima doen. Het is erg fijn om zo'n betrouwbare auto te hebben. Ik moet nog wel steeds alarmsirene vervangen, maar dat staat voor de korte termijn op het programma. Als het goed is wordt deze komend weekend door de forumleverancier geleverd ;D.

Verder laatst lekker aan de poets geweest op de S60 met de poetsset die ik via B-wax shop heb gekocht. Dat werkt als een tierelier, ik ben dan ook erg blij met de aanschaf. Ik heb nog niet de hele auto gedaan, alleen de liggende delen, maar de auto staat er alweer een stukje strakker bij.

Ik zat echter nog wel steeds met witte vegen op enkele kunststof en rubberen strips van een eerdere handmatige poetssessie een tijd terug. Ondanks veel probeersels was het nog niet gelukt ze weg te krijgen. Nu heb ik na wat googelen een oplossing gevonden die heel erg goed werkt: powersponsjes van de Action. Een pakje van 5 koop je voor nog geen Euro. Ze gaan redelijk snel kapot (vallen uit elkaar), maar voor dat geld doen ze het lang genoeg om een aantal kunststof delen onder handen te nemen.

Voor:

Na:

Nu had ik al gelezen dat de sponsjes (mogelijk) een licht schurende werking hebben. Ik heb dus eerst heel voorzichtig laag op de auto geprobeerd. Het kunststof knapt zoals te zien keurig op, en ook de lak leek er in eerste instantie geen last van te hebben. Totdat ik klaar was en na het wassen constateerde dat de lak op de stalen delen inderdaad prima was gebleven op de punten waar ik mogelijk wat had geraakt, maar de lak op de dakstrips hier en daar doffe plekken bleek te hebben gekregen. Hier is de lak blijkbaar toch wat zachter. Zou dat te maken hebben met het feit dat de strips zelf van kunststof zijn?

De dunne rubberen strip langs de dakstrip was ook wit uitgeslagen, dus die heb ik ook behandeld. Het staal boven de deur glimt nog keurig langs de dakstrip, maar de dakstrips zelf hebben hier en daar dus doffe plekken. De sponsjes schuren dus wel iets meer dan ik had gedacht. Zo te zien polijst ik dat er redelijk makkelijk weer uit, maar het is dus wel een leerpuntje. Achteraf baal ik wel een beetje dat ik wellicht niet iets voorzichter te werk ben gegaan daar. Maargoed, met een sponsje een rubber strip van 2 a 3 mm schoonmaken lukt ook niet helemaal zonder de lak te raken. Of ik had het moeten afplakken. Iets met schade en schande...

Binnenkort even wat polijsten en poetsen ;).

elianmars

Volgende keer alle kunststof inwrijven met een beetje lijnolie, Chris. Ik heb afgelopen weekend de cabrio gepoetst, waarbij ik ook niks heb afgeplakt. Daarna alle kunststof met lijnolie ingesmeerd en alle witte strepen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Chris

Dat had ik ook al geprobeerd. Leek in eerste instantie te helpen, totdat ik twee keer door de wasstraat was geweest. De witte vegen kwamen gewoon weer terug.

Nou waren deze witte vegen nog van een turtle was actie omdat ik toen niks anders had... misschien dat die was extra hardnekkig is.

elianmars

Chris

Citaat van: elianmars op 02-07-2014 19:54:22
Citaat van: Chris op 02-07-2014 19:52:59
door de wasstraat

:o  :eusa_naughty:  :eusa_snooty:

;D

Sja... flat. Dus handje wassen kan niet altijd even eenvoudig ;). Kan niet wachten totdat ik een grote mensen huis heb met een eigen parkeerplaats zodat ik hem ook gewoon met het handje kan wassen :D. Vind het niet erg en is een kleine moeite.

elianmars

Citaat van: Chris op 02-07-2014 19:55:43
door de wasstraat

:o  :eusa_naughty:  :eusa_snooty:

;D

Sja... flat. Dus handje wassen kan niet altijd even eenvoudig ;). Kan niet wachten totdat ik een grote mensen huis heb met een eigen parkeerplaats zodat ik hem ook gewoon met het handje kan wassen :D. Vind het niet erg en is een kleine moeite.

Geen wasbox in de buurt? Daar was ik mijn wagen altijd. Afspuiten en dan met de hand wassen met een wash mitt.

Chris

Citaat van: elianmars op 02-07-2014 19:58:38
Citaat van: Chris op 02-07-2014 19:55:43
door de wasstraat

:o  :eusa_naughty:  :eusa_snooty:

;D

Geen wasbox in de buurt? Daar was ik mijn wagen altijd. Afspuiten en dan met de hand wassen met een wash mitt.

Daar zou ik inderaad wel eens naar kunnen kijken.

Bij gebrek aan een wasbox is het ook wel erg lekker makkelijk hem door de wasstraat te rijden ;D. Overigens wel een redelijke wasstraat. Eerste keer wel even gekeken of het geen borstels enzo waren. Achteraf ook niet veel swirls enzo, desalniettemin altijd wel wat ;).

elianmars

Ach, je moet het lekker zelf weten hoor. 't Is jouw wagen  ;) ;D

Mijn wagen gaat in elk geval nooit (meer) door de wasstraat. Het krast zonder die borstels al genoeg. Het lijkt wel of de lak van tegenwoordig zo zacht als boter is  :eusa_shifty:

Chris

Citaat van: elianmars op 02-07-2014 20:05:32
Ach, je moet het lekker zelf weten hoor. 't Is jouw wagen  ;) ;D

Mijn wagen gaat in elk geval nooit (meer) door de wasstraat. Het krast zonder die borstels al genoeg. Het lijkt wel of de lak van tegenwoordig zo zacht als boter is  :eusa_shifty:

Doe ik ook hoor ;D...

Heb gewoon nog nooit naar een wasbox gezocht, en deze wasstraat is best acceptabel. Daarbij heb ik niet altijd de tijd hem met de hand te wassen, hoewel ik het liever wel vaker zou doen. Soms is hij ook wel zo vies dat ik hem dan liever schoon heb met behulp van de wasstraat dan dat ik hem onwijs vuil laat staan en er dalijk zo'n mooie tekst in is geschreven oid ;).

Ik zal hem ook als ik hem wel makkelijker met het handje kan wassen nog weleens er doorheen halen. Dan maar wat swirls ;).

grijzev70tdi

Dat plastic maken ze op het werk mooi met een fohn.. Werkte erg goed trouwens, maar weet niet voor hoelang
Grolsch, het klinkt al lekkerder