ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Leuk verslag en dito auto. Ze te horen hebben jullie een prima tijd gehad. Ik denk aankomend jaar ook eens Frankrijk te verlaten en een ander land in het zuiden te proberen. Spanje of Ityalie met de sleurhut.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

)()()sT

Ha Chris,

mooie update weer, wordt tijd dat ik die auto weer eens irl. zie 8) :)

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-11-2014 20:38:08
Leuk om eind november nog een vakantieverslag te lezen. ;D

Het is een beetje laat inderdaad, maar ach... had al een tijd niks geplaatst hier dus het kon wel ;D.

Citaat van: Taranis op 24-11-2014 07:51:30
Citaat van: Chris op 23-11-2014 14:31:09
De terugweg ging helaas wat minder voorspoedig. Ik had voor de terugweg iets minder kritisch gekeken naar wat handig was en besloten vanaf Munchen via Augsburg en Stuttgart te rijden, helaas was dat erg druk en een grote baustelle :eusa_wall:. Ondank dat we vrij vroeg waren weggegaan waren we rond 1800 uur pas bij Mannheim. Aangezien we er toen toch wel even goed klaar mee waren en honger hadden zijn we na Mannheim de autobahn afgegaan en is Worms iets gaan eten. De reis daarna ging gelukkig lekker. Redelijk door kunnen rijden, maar helaas toch wel erg laat thuis.

Dat heb ik inmiddels ook al 2x gehad. Erg frustrerend als je op tijd weg gaat en vervolgens nog laat thuis bent. Volgende keer rij ik pas 's avonds weg, achter de drukte aan hoop ik dan. Beide keren zijn wij ook bij Worms wat gaan eten en dan daarna lijkt de autobahn plots leeg :eusa_think:

Inderdaad erg frustrerend. Volgende keer doe ik dat ook anders inderdaad. Als je later op de dag lekker door kan rijden haal je ook weer wat tijd in.

Citaat van: Taranis op 24-11-2014 07:51:30
Citaat van: Chris op 23-11-2014 14:31:09
Het volgende zal ongetwijfeld de einddemper zijn die aan het doorrotten is. Hij laat nog niks door, maar hij is niet best meer. Ook is de achterste ophangbeugel doorgerot waardoor de uitlaat daar los hangt. Niet dramatisch, dus ik laat het voorlopig zo. Maar die zit er wel aan te komen op korte termijn.

Ik hoor het wel als we gaan slijpen en beunen :evil: De kosten zijn het niet.

Tnx voor het aanbod :D! Als het een beetje goed zelf te doen is lijkt het me wel leuk om het er samen onder te beunen ;)!

Citaat van: blastaway op 24-11-2014 08:28:48
Leuk verslag en dito auto. Ze te horen hebben jullie een prima tijd gehad. Ik denk aankomend jaar ook eens Frankrijk te verlaten en een ander land in het zuiden te proberen. Spanje of Ityalie met de sleurhut.

Dankje! Super naar ons zin gehad inderdaad. Wij hebben in ieder geval Noord-Italie (bij de grote meren) en Oostenrijk (weer eens een keer) ook op het lijstje gezet voor vakanties in de komende jaren. Ondanks dat ik best een keer terug wil en ook wel eens ga als iets goed bevallen is vind ik het ook wel erg leuk om steeds iets nieuws te zien en te doen. En het lijstje van zaken die ik wil zien is nog best groot ;D.

Citaat van: )()()sT op 24-11-2014 10:20:16
Ha Chris,

mooie update weer, wordt tijd dat ik die auto weer eens irl. zie 8) :)

Tnx Joost :)! Komt goed ;).

Chris

Vanavond de winterwielen maar onder de S gelegd, komend weekend gaan we naar Keulen dus leek me toch wel handig. De temperaturen zijn aardig gezakt dus je weet maar nooit.

Mannetjes bij de dealer hadden de wielen na het vervangen van de remvloeistof helaas alleen wel op een miljoen Nm vastgezet. Kreeg ze met de hand niet los, pa ook nog laten proberen maar ook hem lukte het niet. Helaas geen buis oid voorhanden dus uiteindelijk heeft pa de kruissleutel vastgehouden en ben ik erop gaan staan. Daarmee gingen de meeste bouten wel los, bij een aantal moest ik wel wat gewicht op en neer bewegen, maar ze zijn uiteindelijk allemaal  los gegaan ;D.

elianmars

Toch wat meer spinazie eten, Chris  ;D

Bouke

Beetje soldaat heeft altijd een oplossing toch :angel: ;D

Chris

Chris

Citaat van: Bouke op 03-12-2014 22:51:01
Beetje soldaat heeft altijd een oplossing toch :angel: ;D

Ik zag een grondboor hangen waarvan ik dacht dat ik die wel vernuftig kon gebruiken. Opzich werkte de constructie om hem klem te zetten en als hefboom te gebruiken ook wel... totdat ik zag dat hij verboog. Sorry pa ::).

Chris

Er valt weer eens iets te melden :eusa_whistle:...

Bij de zomercheck afgelopen zomer constateerde de dealer dat de einddemper slecht aan het worden is, maar hij lekte nog niet. Eveneens was de achterste ophangbeugel doorgerot en afgebroken. De monteur gaf aan dat dit niet echt een probleem zou zijn aangezien de ophangbeugel die voor de einddemper zit vrij nieuw is. De uitlaat zou er dus vast niet onderuit komen. De ophangbeugel is inderdaad vrij nieuw, en hij zit nog wel redelijk naar achter dus ik schat ook wel in dat de uitlaat wel blijft zitten. Aangezien de einddemper nog niet lekt heb ik besloten het nog maar even een tijdje aan te kijken, de achterste ophangbeugel zit af fabriek vast aan de uitlaat en is niet los te vervangen dus die wordt tegelijk vernieuwd met de einddemper.

Enkele weken terug reed Ronald achter me en die gaf aan dat m'n uitlaat toch wel erg heen en weer ging en op en neer klapte. Naar aanleiding van zijn opmerking vandaag toch de uitlaat maar enigszins gefixeerd met wat ijzerdraad. Het ijzerdraad kon ik mooi vastmaken aan de bevestiging voor de ophangbeugel. Nu voorkom ik in ieder geval dat de uitlaat bij een fikse klap toch afbreekt oid.

Volgende week woensdag gaat de S voor de APK. Ik ben benieuwd... er zou niks geks uit moeten komen. Net gelijk even gekeken, en volgens mij lek de einddemper ook nog steeds niet.

elianmars

Er zijn beugels voor om je uitlaat weer goed op te hangen, Chris. Is een van de eerste dingen die ik heb moeten doen aan mijn wagen. Daar was de originele beugel ook afgebroken.

http://www.volvo-parts.nl/nl/ophangbeugel-uitlaat-a-70mm.html

Chris

Citaat van: elianmars op 30-12-2014 17:07:21
Er zijn beugels voor om je uitlaat weer goed op te hangen, Chris. Is een van de eerste dingen die ik heb moeten doen aan mijn wagen. Daar was de originele beugel ook afgebroken.

http://www.volvo-parts.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/295x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/1/2/12.4450.jpg

Dat is wel een goede tip. Ik had het bij de dealer gevraagd en die gaf dus aan dat ze geen losse beugels konden leveren, daarna heb ik niet meer verder gezocht. Als uit de APK blijkt dat de einddemper nog steeds niet lekt, dan is dit wel de moeite waard. Voor het geld hoef ik het in ieder geval niet te laten.

viking_in_shorts

Jazeker bestaan ze voor die van jou ook - sterker nog - ik heb erg lang moeten puzzelen om hem bij de V erop te krijgen. Zal eens kijken of ik de foto's kan vinden ....

Hier dus:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19670.msg1430746.html#msg1430746

Volgende pagina staat ook de juiste manier van monteren :D

Taranis

Citaat van: elianmars op 30-12-2014 17:07:21

http://www.volvo-parts.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/295x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/1/2/12.4450.jpg

Die zocht ik dus. Ik heb laatst gezocht naar aanleiding van Chris z'n zwabberende uitlaat maar kon 'm niet meer vinden. Terwijl ik zeker wist dat ik ongeveer 1 week na aanschaf van de XC zo'n zelfde ding gemonteerd had :eusa_doh:

@ Chris: ik zou 'm er lekker nog even voor de APK op steken. Staat een stuk beter dan een stukje ijzerdraad.

Chris

Citaat van: viking_in_shorts op 30-12-2014 21:15:08
Jazeker bestaan ze voor die van jou ook - sterker nog - ik heb erg lang moeten puzzelen om hem bij de V erop te krijgen. Zal eens kijken of ik de foto's kan vinden ....

Hier dus:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19670.msg1430746.html#msg1430746

Volgende pagina staat ook de juiste manier van monteren :D

Tnx! Die uitleg is wel handig :).

Moet even kijken of het nog voor de APK gaat lukken. Daarbij is het volgens mij geen afkeurpunt. Hij zit nu in ieder geval 'vast'. Als ik weet dat de einddemper niet lekt steek ik dat ding erop.

Chris

De S moest vandaag voor de APK. Ergens had ik een voorgevoel dat er een steekproef aan zat te komen, aangezien de APK toch ook altijd wel even duurt omdat ze ook niet altijd direct beginnen dit keer maar eens besloten er niet op te wachten en naar de sportschool gegaan met een leenfiets. Na iets meer dan anderhalf uur nu terug en ja hoor... steekproef ::). Hij is er nu mee bezig. Begreep in ieder geval al dat de linker koplamp het bij de steekproef ineens niet meer deed. Als dat het ergste is ben ik weer content ;D.