ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Nu de deur eindelijk goed is gespoten afgelopen weekend eens even een check op de roestende deur gedaan. Eerst schrok ik, het leek of er toch alweer aardig wat roest te zien was. Wat nader onderzoek leerde dat dit vooral wat afgegeven roest/bruin was van het oude deurrubber dat zonder schoon te maken weer was teruggeduwd. Het u-profiel en het rubber daarna goed schoongemaakt. Het rubber is nu weer zo spik en span als mogelijk, het u-profiel vertoont wel alweer de eerste kleine roestplekjes helaas.

Eigenlijk wil ik zo snel als mogelijk alle deurrubbers vervangen zodat er in ieder geval geheel schone en goede rubbers opzitten die hun werk doen. Ik heb bij nog twee andere deuren (LV en RA) de eerste kleine roestplekjes ontdekt. De huidige rubbers hebben hun beste tijd wel gehad, afgelopen weekend trok ik ook zonder moeite per ongeluk een randje los. Ik verwacht alleen komende weken weinig tijd te hebben gezien de aanstaande geboorte van onze kleine. Maandag daarom gelijk een bus fluid film besteld zodat ik in ieder geval deze deur alvast vol kan spuiten met dat spul zodat de roest wordt aangepakt en verder roesten wordt voorkomen. Vooralsnog laat ik dan ook even het schoongemaakte deurrubber zitten, maar dan voorkom ik in ieder geval snel erger worden en geef ik mezelf wat tijd totdat ik alle rubbers een keer kan doen.

Vandaag ook even winterbanden om de Thor velgen laten trekken. Het zijn de Vredestein Wintrac Extreme S geworden. Aangezien ik het momenteel nog te warm vind om op winterbanden te gaan rijden heb ik ze weer lekker in de garage bij mijn ouders gelegd. Als het wat kouder wordt zitten ze er zo onder.

Tot slot heb ik me nog verbaasd over hoeveel ruimte een maxicosi op een isofix-base inneemt :o. Nou heb ik toch geloof ik geen kleine auto, maar als de maxicosi op de base staat kan ik niet meer normaal op de stoel ervoor zitten omdat ik dan echt veel te weinig beenruimte heb (passagierskant). Maxicosi staat natuurlijk achterstevoren, dus het hoge deel komt in de knel met de rugleuning van de stoel ervoor. Dat ik niet kan zitten komt deels ook doordat het dashboard vrij ver naar voren komt waardoor ik vooral niet met m'n knieën uit de weg kan, maar toch. Ireen kan net met d'r benen gestrekt zitten en heeft daar dus ook geen last van. Vond dat eigenlijk best bizar. Als ik rij zit ik niet naast maar beetje achter Ireen, ook best vervelend aangezien ik tegen d'r aankijk als ik door m'n zijruit wil kijken. Maargoed, het is wel veilig ;D.

Vulk

Wacht maar tot de kindervoeten tegen de stoel beginnen te duwen. ;-)

Chris

Gelukkig moet je ze dalijk nog langer achterstevoren vervoeren :eusa_whistle:...

elianmars

Gewoon zonder die base doen. Ben je wel wat meer bezig om de gordel goed te krijgen rond de maxi cosi, maar je hebt meer ruimte.

)()()sT

Nee joh, ik zou niet zonder willen. Dat gekloot met die gordel in het donker.
Gewoon achter de bijrijderskant zetten :)

widebody

Citaat van: Vulk op 04-11-2015 17:38:49
Wacht maar tot de kindervoeten tegen de stoel beginnen te duwen. ;-)
;D

Chris

Citaat van: )()()sT op 04-11-2015 19:16:34
Nee joh, ik zou niet zonder willen. Dat gekloot met die gordel in het donker.
Gewoon achter de bijrijderskant zetten :)

Dat staat ie nu dus ook. Gelukkig is Ireen klein ;).

Ik heb ook even gekeken hoe het werkt met die gordel uiteraard.. en het werk natuurlijk. Maar eens met Joost. Het erop en eraf klikken is wel extreem eenvoudig en ik ga er dus ook gewoon lekker mee werken. Daarbij kost het ding een rib uit je lijf, dus no way dat ik nu zeg 'neh, toch niet handig' ;D. Het viel me gewoon op, had dit met een V70 niet verwacht. Ik wil niet weten hoe het zit in de Swift ::). Dan kan niemand meer voor dat ding zitten ben ik bang.

Overigens ben ik ook wel overtuigd dat het veel veiliger is. Met de gordel zit er hoe dan ook beweging in. Nu zit het ding vast aan de auto en kan het stoeltje echt nergens heen.

)()()sT

Vervlogen tijden....

:D

elianmars

Tjonge, zijn jullie nou jonge kerels? Wat is nou 30 seconden om de gordel rond de maxi cosi te prutsen. Wij hadden er twee achterin staan  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 04-11-2015 20:35:32
Tjonge, zijn jullie nou jonge kerels? Wat is nou 30 seconden om de gordel rond de maxi cosi te prutsen. Wij hadden er twee achterin staan  ;D

+ 1. Marije toen zelfs in een Micra. Ze heeft nooit geklaagd, dus toen heb ik een 854 voor haar gekocht.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Ho ho, in de Yaris was dat ding makkelijker te plaatsen dan in de V70. Dit omdat de gordel in die Volvo's te kort is. Dus.... van de nood een deugd gemaakt!  :P

Chris

Tjonge, zijn jullie nou jonge kerels? Wat is nou 30 seconden om de gordel rond de maxi cosi te prutsen. Wij hadden er twee achterin staan  ;D

Het gaat ook niet om die 30 seconden met gordels in the end ;). Zo'n base is wel gewoon een stuk makkelijker, los van de veiligheid.

Overigens komt de maxicosi op zo'n isofix-base nog verder naar voren dan die in het plaatje van Joost.

elianmars

Citaat van: Chris op 04-11-2015 21:08:13
Tjonge, zijn jullie nou jonge kerels? Wat is nou 30 seconden om de gordel rond de maxi cosi te prutsen. Wij hadden er twee achterin staan  ;D

Het gaat ook niet om die 30 seconden met gordels in the end ;). Zo'n base is wel gewoon een stuk makkelijker, los van de veiligheid.

Overigens komt de maxicosi op zo'n isofix-base nog verder naar voren dan die in het plaatje van Joost.

Ik loop natuurlijk maar te geiten, Chris ;)  ;D

Dirk242

Ik snap er geen hol van waarom ze de gordels van alle (240/850/X70) Volvo's zo kort maken.

Lammert

Citaat van: Dirk242 op 04-11-2015 23:10:22
Ik snap er geen hol van waarom ze de gordels van alle (240/850/X70) Volvo's zo kort maken.
Waarschijnlijk om gordelverlengers van €25 / stuk te verkopen
Met wat moeite pasten ze bij mij overigens zonder verlenger ook, zowel de maxi-cosi's als de kinderstoelen nu. Maar mn ouwe Daihatsuutje had idd langere gordels (maar zie daar maar eens 3 kinderen naast elkaar in te krijgen)