ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Taranis op 11-05-2008 22:01:31
Heb je je tellerafwijking al gecontroleerd met je navigatie? Lijkt me sterk dat de rolomtrek enorm afwijkt, want dan klopt er van de tellerafwijking ook niet veel meer  :eusa_eh:

Nog niet.. wel goed plan. Voorheen gaf de tomtom 100 aan als de teller 110 aangaf. Morgen maar even stukje gaan roffelen. Lijkt me ook niet veel uit te moeten maken eigenlijk. Maar nogmaals, de auto ligt met de onderkant van de bumper wel verder van het wegdek af nu...

Duell

Citaat van: Chris op 11-05-2008 22:04:30
Heb je je tellerafwijking al gecontroleerd met je navigatie? Lijkt me sterk dat de rolomtrek enorm afwijkt, want dan klopt er van de tellerafwijking ook niet veel meer  :eusa_eh:

Nog niet.. wel goed plan. Voorheen gaf de tomtom 100 aan als de teller 110 aangaf. Morgen maar even stukje gaan roffelen. Lijkt me ook niet veel uit te moeten maken eigenlijk. Maar nogmaals, de auto ligt met de onderkant van de bumper wel verder van het wegdek af nu...

Ik heb het zelfde idee, toen ik van 16" naar 17" ben gegaan. (ik heb geen gps dus kan dat ook niet meer checken)
Maar Chris dat ziet er heel mooi uit met die Volans  ;D :eusa_clap:

Black Magic

Dat is mooi met die volans eronder! :eusa_clap: :eusa_clap:

)()()sT

Nou, de navigatie loopt bij mij nu gelijk met de teller qua snelheid.
En ik heb al eens gepost dat op alle snelwegen die ik gereden heb 10 km. (hectometerpaaltjes) 9,6 km. op mijn teller is.
Ik heb 215-45-17 erop liggen....

Mooie velgen Chris!
;)

Vulk

Volans staan echt prachtig onder deze kleur.

Chris

Super al die leuke reacties ;D Ik vind de combinatie van velgen, de kleur van de velgen en de kleur van de auto ook echt geweldig. Het is nog veel mooier dan ik had verwacht eigenlijk!

Citaat van: )()()sT op 12-05-2008 13:43:17

Nou, de navigatie loopt bij mij nu gelijk met de teller qua snelheid.
En ik heb al eens gepost dat op alle snelwegen die ik gereden heb 10 km. (hectometerpaaltjes) 9,6 km. op mijn teller is.
Ik heb 215-45-17 erop liggen....

Mooie velgen Chris!
;)

Ik ga dat deze week nog even checken. Er ligt bij mij ook 215/45/17 onder.. ben benieuwd! Er zou nu dus een minder grote afwijking moeten zijn dan met de Columba's... wel'll see!

Enno

205/55 -16 & 215/45 -17 beiden zo'n 3 %......te weinig.

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 13-05-2008 00:28:06
205/55 -16 & 215/45 -17 beiden zo'n 3 %......te weinig.

Ten opzichte van ?

Enno

Vulk

Tijd voor een nieuw onderschrift Chris.

Chris

Citaat van: Vulk op 13-05-2008 09:01:45
Tijd voor een nieuw onderschrift Chris.

I know.. Had ik eindelijk na ongeveer een jaar een onderschrift, is het een week later "out-dated". Je zou toch bijna je Volans weer verkopen :eusa_whistle:

Chris

Het tandwieltje voor het repareren van de dagteller en kilometerteller is afgelopen vrijdag binnengekomen. Ik vraag me nogsteeds af hoe het kan dat zo'n klein stukje kunstof USD 25.- moet kosten... Toch geef ik echter liever dit uit dan EUR 390,- voor een hele nieuwe klokkenwinkel ;D

Volgende week maar wat sleutelen.  Inmiddels als even rustig de fotoreportage doorgenomen, en lijkt me toch te moeten lukken.

Kan iemand me nog vertellen hoe de luchtroostertjes in de dash vastzitten? Ik vermoed dat ze erin geklemd worden op een of andere manier? Wil ze niet slopen met het eruit halen ;D

elianmars

Er zitten torxschroefjes achter de roostertjes verstopt. Roostertjes kantelen, dan zie je ze zitten.

BartusKN

Citaat van: Chris op 01-06-2008 13:30:21
Het tandwieltje voor het repareren van de dagteller en kilometerteller is afgelopen vrijdag binnengekomen. Ik vraag me nogsteeds af hoe het kan dat zo'n klein stukje kunstof USD 25.- moet kosten... Toch geef ik echter liever dit uit dan EUR 390,- voor een hele nieuwe klokkenwinkel ;D

Volgende week maar wat sleutelen.  Inmiddels als even rustig de fotoreportage doorgenomen, en lijkt me toch te moeten lukken.

Kan iemand me nog vertellen hoe de luchtroostertjes in de dash vastzitten? Ik vermoed dat ze erin geklemd worden op een of andere manier? Wil ze niet slopen met het eruit halen ;D

je kan een schroevendraaier tussen rooster en dash doen Verticaal en dan kan je ze er heel voorzichting uit"wippen" maar pas op het plastic in dashboard kan zo kapot gaan.

Chris

Vandaag was het weer een dagje lekker weer in ons mooie landje, en zoals we allemaal weten... dan moet je het er ook van nemen! Ik ben dan ook aan de slag gegaan met wat kleine onderhoudswerkzaamheden aan de roffel.

Ik had al een tijd geleden gepland om de motorkap eens te behandelen met Scratchremover, hier en daar zaten wat lelijke lichte krasjes. Helaas nog niet aan toegekomen, maar vandaag leende het weer er zich perfect voor. Zie hieronder het resultaat ;D Ik heb Scratch remover van Turtle Wax gebruikt. De krasjes zijn nog niet allemaal helemaal weg, maar in ieder geval een stuk minder. Wellicht behandel ik hem binnenkort nog een keer. Eerst over twee weken de motorkap in de was zetten en aan de slag met scratchremover op het dak en de achterbak.

Verder nog een "pitje" op het dak behandeld. Ik vermoed dat er een steentje flink hard op terecht is gekomen. Ineens viel me vandeweek op toen ik de auto aan het wassen was dat het plekje licht begon te roesten. Heb de roest voorzichtig weggekrabt met een naald en vervolgens met de lakstift het plekje bijgewerkt.

Tot slot de dakstrips nog behandeld met lijnolie, worden ze weer iets zwarter ;D De bumpers en stootstrips op de deuren zijn nog wel mooi van kleur, er rest mij slechts nog wat werk aan het kunstof op de spiegels. Die komen op een later moment.

Aansluitend nog even snel wat foto's gaan nemen van de auto. Ik had nogsteeds geen "leuke" foto's genomen van de auto met de nieuwe wielen... zelfde locatie als eerder, maar nu dus met een iets andere look van de auto 8)

En sja, dan nog de steenslag op de motorkap. Na de behandeling met de scratchremover was de kap mooi schoon, en toen werd die schade ook duidelijk. Best veel, en best lelijk. Ik denk dat ik ook hier nog maareens moet kijken wat er te redden valt met een lakstift.... maar ook dat blijf je altijd iets zien. Jammer, maarja... wat kan je ook verwachten na 13 jaar rijden en meer dan 250k.

Tot slot kwam ik er nog achter dat ik nu beide afdekkapjes aan de achterkant van de dakstrips kwijt ben :eusa_wall: Deze week maareens nieuwe halen bij de dealert.