ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Chris op 23-04-2010 14:16:25
Overigens heb ik vandaag bij de Volvo dealer even een set nieuwe chrome wielbouten besteld. De vorige eigenaar had zilverkleurige kapjes er overheen geschoven waardoor de huidige bouten zijn gaan roesten, geen gezicht :eusa_wall:. Ze moesten besteld worden dus ik moet er even op wachten, maar dan ben ik in ieder geval van de roestlook op de wielen af!

Goede investering, ziet er gelijk een stuk beter uit dan

elianmars

Ik zag vandaag toevallig een S60 met de bewuste velgen rijden.

Ik vind ze mooi. Ze hebben een beetje een mat-chroom look.

Chris

Vandaag met het lekkere weer nog even een klein moment gevonden om even iets aan de S60 te freubelen.

Het handschoenenkastje hangt links iets lager dan rechts, dat wil zeggen: links is de naad groter dan rechts als hij dicht is. Als je het niet weet zie je het niet, maar aangezien het me nu een keer opgevallen is stoort het iedere keer als ik ernaar kijk. Het valt me op dat het kastje als ik op een klinkerweg rijd links ook best heftig trilt. Vandaag even een poging gedaan om een en ander los te halen en te kijken of ik het kon fixen, maar ik zag dat ik om het geheel los te krijgen best veel eruit moet halen. Eerst de klep van het kastje los en eruit enz. Aangezien ik niet zoveel tijd had heb ik het even gelaten voor wat het is en naar een ander moment verplaatst. Eerst even rustig in Vadis kijken hoe het precies zit, dan kijk ik later wel of ik het kan fixen.

Voordat ik hiermee begon wilde ik eerst een en ander onder de kap checken. Ik houd alle vloeistoffen regelmatig in de gaten, en iedere keer opnieuw is het heerlijk te zien dat de wagen niet tot amper verbruikt ;D. Het checkinterval van de 850 kan en moet ik maareens af gaan leren ;). Verder heb ik nog even gekeken hoe het luchtfilter eraan toe was. Ik heb besloten dat wanneer deze vervangen moet worden er weer (net als bij de 850) een K&N high flow vervangingsfilter in komt te liggen. Bij het open maken kon ik weer blij zijn, een redelijk nieuw luchtfilter dat nog redelijk wit is ;D! Voorlopig laat ik dit lekker zitten totdat het op is, dan knal ik de K&N erin. Het filter:

Wel kwam ik tot de ontdekking toen ik het luchtfilter eruit haalde dat het luchtfilterhuis weinig tot nooit is schoongemaakt, de halve Sahara woestijn aan zand en de helft van de wereldpopulatie bijen en wespen in lijkjes kwamen aan het licht. Het filter heeft dus wel zijn werk gedaan ;D!

Ik heb de bak gelijk even uitgezogen en het vastzittende zand losgeschraapt, zie hier het resultaat.

Op de planning voor morgen waarschijnlijk het afmaken van de poetsbeurt waarmee ik twee weken geleden ben gestart. Ik moet de zijkanten en de achterkant nog. Alle vlakke delen had ik al wel gedaan in veband met de vogelpoep ;D. Hier nog wat foto's (telefoonpics) van het resultaat van de eerst poetssessie.

elianmars

Waar poets jij mee, Chris?

knoopie

inderdaad chris als dat het spulletje is bij je schoonmoeder uit haar nachtkastje
dan zal ik er maar zuinig op zijn.....

ziet er keurig uit!

Chris

Citaat van: elianmars op 24-04-2010 21:23:20
Waar poets jij mee, Chris?

Met doodnormale turtlewas.

elianmars

Alleen in de was gezet dus?

Mijn wagen moet eens goed gepoetst worden. Zitten nogal wat krasjes op.
Ook zitten er nog wat lelijk bijgewerkte diepere krassen in. Zin me niet....

knoopie

CiteerMijn wagen moet eens goed gepoetst worden. Zitten nogal wat krasjes op

de mijne ook.....
chris kan het wel bijzonder goed zie de foto's :eusa_shifty:

Chris

Citaat van: elianmars op 25-04-2010 12:15:11
Alleen in de was gezet dus?

Mijn wagen moet eens goed gepoetst worden. Zitten nogal wat krasjes op.
Ook zitten er nog wat lelijk bijgewerkte diepere krassen in. Zin me niet....

Jep!

Hij is overigens wel minder strak dan hij op de foto's lijkt hoor! Je ziet ook de steenslag op de motorkap bijna niet door die wolkenlucht. Hij glimt in ieder geval weer mooi, de 'vlekken' zijn uit de lak die erin zaten en hij heeft weer een beschermlaagje. Daar gaat het me om.

Mijn wagen heeft vrij weinig krasjes, ik heb vooral last van steenslag. Dus dat wordt een keertje laten spuiten. Als je de krasjes kwijt wilt kun je hem het beste eerst polijsten, afhankelijk van hoe erg het is. Als het slechst enkele plekjes zijn zou ik die behandelen met een scratchremover (heb die zelf ook van turtle), maar dan moeten ze natuurlijk niet te heftig zijn. Vervolgens in de was zetten en glimmen maar :)

Chris

.....en een van deze details zijn de wielbouten. De vorige eigenaar van mijn S60 had glimmende afdekkapjes over de wielbouten heen gezet, ik vraag me heel erg hard af: waarom?

Anyway, het resultaat van deze actie is een stel gigantisch verroeste wielbouten. Vorige week vrijdag even een nieuwe set besteld, gisteren opgehaald en vandaag op de wagen gezet. Ziet er weer stukken beter uit.. ik vind het nogal een verschil als je naar de wagen kijkt, zelf nu hij behoorlijk vies (stoffig) is ;D! Zie hier het verschil:

Voor:

Na:

Aan het poetsen van de rest van de auto ben ik helaas nogsteeds niet toegekomen. Dat staat aanstaande woensdag op het programma :). Verder vind ik dat de bestuurderstoel best wel doorgezeten is, ik wil dit op korte termijn laten verhelpen zodat het allemaal weer wat steviger aanvoelt. Ik ben niet heel zwaar maar merk toch wel dat de stoel niet helemaal meer zo is als hij moet zijn.

Volgende stap is in ieder geval om de auto weereens op de brug te zetten met Sander om te kijken of alles nog ok is en er niks lekt of kapot is, de garantie loopt tot en met juni dus ik wil het allemaal goed in de gaten houden en eventuele problemen nog laten verhelpen.

Sbv

Heel verschil Chris, nu die slotbouten er nog uit  ;D
tzt vinden we wel een brug om eea na te lopen. Geen geluid meer uit de voorwielophanging ?

Thijssie!

Citaat van: Sbv op 29-04-2010 23:16:39

En mooie blauw/zwarte naafdoppies erin ;D

Chris

Citaat van: Thijssie! op 30-04-2010 12:39:43
Citaat van: Sbv op 29-04-2010 23:16:39

En mooie blauw/zwarte naafdoppies erin ;D

Die ga ik ook nog wel ff scoren denk ik ja..

Chris

Op korte termijn wil ik de auto naar een spuiter brengen om de motorkap en spiegelkappen aan te laten pakken. Nu weet ik dat er hier op het forum weleens een uitdeukmeeting werd georganiseerd in Hoek van Holland. Volgens mij waren de reacties over dit schadebedrijf erg positief, nu weet ik echter de naam niet meer. Aangezien ik overweeg om mijn auto daarheen te brengen vraag ik me af of iemand mij aan de naam van dit bedrijf kan helpen?? ;D Opmerkingen over dit bedrijf zijn natuurlijk ook welkom...

Indien mensen tips hebben over een goede spuiter in Rotterdam of Schiedam hoor ik die ook graag. Ben een beetje aan het orienteren. Aangezien ik nogal een zeikerd ben zoek ik een goed, betrouwbaar en niet te arrogant bedrijf. Ik vind een klantvriendelijke benadering ook erg belangrijk.

Bij voorbaat dank weer! ;D

elianmars

Stuur ceebee een Pb, hij werkt(e?) bij dat bedrijf.