ETS probleem V70 1999

Gestart door TheGiant, 22-07-2007 21:48:12

Vorige topic - Volgende topic

TheGiant

Kan iemand helpen?
Mijn V70 2.5 T aut. 1999 (clasic). heeft sinds paar weken last van startproblemen waarbij de lampjes ETS / motormanagment branden en niet uitgaan. Wanneer deze branden reageert de auto niet op gasgeven. Wegrijden lukt dan dus niet. Na enkele malen herstarten van de motor gaat het meestal wel weer goed, maar enkele dagen geleden (op vakantie in fankrijk met hele gezin) bleef de auto weigeren. De lolale dealer had computer uitgelezen en kwam met verhaal 'printplaat / computer Euro 1100'. Vanwege taalbarriere helaas geen duidelijker verhaal. Mijn V70 komt over enkele dag naar nederland terug. Wij gelukkig met leenauto terug.
Het probleem trad ook een keertje op tijdens rijden, maar meestal met starten. Gasgeven en rijden lukte dan niet. Weet iemand wat dit kan zijn? Is dit het beruchte ETM gasklephuis wat weigert (ik heb e.e.a. gelezen in dit forum) ?
Kan ik dit zelf reviseren (heb toch nog ff vakantie)?
Ik hoop dat iemand advies kan geven wat minder kost dan bij de dealer.

Marc O.

Effe laten uitlezen bij de (Nederlandse) dealer voor foutcodes. Anders blijft het gissen. Welkom op dit forum trouwens!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Scooby Doo

Vrees dat je al een gasklep mag bestellen. Dit is electronisch spul, waar niet veel aan te reviseren valt. :( :eusa_boohoo:
Als hij slecht start, draait hij dan ook onregelmatig met gerommel in de uitlaat ???
In neutraal gas geven en niet tot aan 3000 toeren raken had ik ook.
De klep kan je zelf vervangen, maar hij moet effe tot bij de dealer geduwd/gesleept worden om er de software op te zetten. :eusa_wall:
Voor het vervangen van de klep moet je ook eens het draadje lezen over het vervangen van deze klep. :eusa_shifty:
Kostenplaatje: 678 Euro (als je de klap zelf plaatst) :o
Best wel effe de foutcodes uitlezen. ::)
succes
Puppy Power!!!

thuur

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14264.0

Hier staat alles, incl. exacte probleembeschrijving (koolstofbanen versleten).

Gr ;)

BenC70ES

Citaat van: thuur op 22-07-2007 23:40:02
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14264.0

Hier staat alles, incl. exacte probleembeschrijving (koolstofbanen versleten).

Gr ;)

Als Scoobydoo dit nu had gelezen, had hij direct geweten dat zijn gasklep achterstevoren stond...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!