Big brake kit

Gestart door Arien, 23-07-2007 18:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wibren

Citaat van: Eugene op 24-07-2007 22:18:37
De spacers voor de AP's zijn zeker geen 16 mm anders heb je gegarandeerd last van aanlopen. Zal hoogstens een paar mm zijn lijkt me...

In de schijf van de AP zit een spacertje "ingebakken" ik weet niet of je dat bedoelt, of dat er nog een losse spacer bovenop zit.

Ik woon in Zuid-Limburg, dus niet echt in de buurt helaas :(

Eugene

zal morgen eens kijken hoe en wat het nou zit, ben nou ook wel benieuwd  :eusa_think: Misschien is het inderdaad wel de 'ingebakken spacer' die ik bedoel  ??? Ik kom er morgen wel even op terug  :)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Turbobiker

RICA doet veel met AP's, misschien weten zij het gewoon?
De Tussenpaus

Arien

Klopt maar RICA is duur voor AP, wel goed natuurlijk.

Heeft iemand ervaringen met het bestellen van een AP-BBK bij Kalmar?
Omdat dit uit GB komt kan ik me zo voorstellen dat de douane gemakkelijk doorlaat. Mijn ervaringen met zendingen uit Gb tot nu toe zijn probleemloos.... iemand ervaring hiermee?  ???

Arien

Citaat van: Wibren V70RAWD op 24-07-2007 23:34:31
Citaat van: Eugene op 24-07-2007 22:18:37
De spacers voor de AP's zijn zeker geen 16 mm anders heb je gegarandeerd last van aanlopen. Zal hoogstens een paar mm zijn lijkt me...

In de schijf van de AP zit een spacertje "ingebakken" ik weet niet of je dat bedoelt, of dat er nog een losse spacer bovenop zit.

Ik woon in Zuid-Limburg, dus niet echt in de buurt helaas :(

Eugene

zal morgen eens kijken hoe en wat het nou zit, ben nou ook wel benieuwd  :eusa_think: Misschien is het inderdaad wel de 'ingebakken spacer' die ik bedoel  ??? Ik kom er morgen wel even op terug  :)


Benieuwd hoe dat nou zit, mogelijk kun je een fotootje maken?

Arien

Citaat van: spekkie99 op 23-07-2007 23:03:08
Citaat van: Arien op 23-07-2007 22:57:26
Hoi mensen, bedankt.
ik had eea al doorgeakkerd, maar enkele vragen blijven.
Ik vind de comets het mooiste, maar een 16,5 mm spacer is dan wel nodig geloof ik,... of is het 16 mm?
Verder vraag ik me dan af of hij in de kast past.

Mocht ik naar 18" velgen gaan, past het dan zonder spacer en past het wel in de wielkast?


17 inch pegasus past ook al ist krap.

Met welke BBK passen 17" pegasus, wie heeft ervaring met deze velg een een BBK?


Arien

#36
Citaat van: Johann op 25-07-2007 11:28:25
Citaat van: -D©©©L- op 23-07-2007 18:41:42
even zien... http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif

BBK wat past wel en niet
en
porsche remklauwen

suc6 ! ;D

Hehe zover was is al johan..... ik wilde het koppelen aan de post die hier hangt omdat ik van plan ben om:
's Zomers met comets 17" te rijden
's Winters mt pegasus 17" te karren

moet dus dezelfde kit onder passen,... maar.... ik denk dat wat onder comet past ook onder pegasus passen zal.

En als ik tenslotte de ervaringen van Michiel in het andere BBK wpwewpn-forum lees dan kan het dus geen kwaad om ff te vragen. Want wat gedacht was wel te passen past dus nu ff niet en dat is balen,.... succes M

Arien

Jongens, ik ben de mogelijkheden/ kosten voor een AP racing BBK mbt 17" pegasus en 17 "comets aan het navragen bij Kalmar-union.
de reply volgt hopelijk snel....

Arien

#38
Citaat van: Arien op 24-07-2007 20:23:41
Citaat van: Eugene op 24-07-2007 17:50:00
Citaat van: Arien op 24-07-2007 17:48:13
das wel weer een goeie,... maar goed. Ik zou wel eens willen passen...  :eusa_pray:

Verder zie ik dat de WP Pro met standaard 17" comets geen spacers nodig heeft, zie:

http://www.vivaperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=78_83&products_id=399&page=1&sort=2d

en klik op het onderste fotootje, en lees text ernaast..... blijkbaar past er dus gewoon een 330mm schijf in,...interessant dudes!

Mail van de verkoper:

Additionally, our 6-piston caliper, 330mm rotor High Performance Braking System will work with the 17'' Comet wheels without the need for wheel spacers.

Regards,
George Sajonian
george@vivaperformance.com
ViVA PERFORMANCE, LLC
www.vivaperformance.com

Prijs 2099,99 USD

Das dus ook weer uitegeozht voor het nageslacht, waar staat nou op fora dat die dingen krom trekken?? Anders ga ik voor een upgrade of toch AP....

Eugene

Pegasus zijn ruimer binnenin dat Comets, dus daar past zowel AP, WP, Porsche, Stoptech, Mov'it, CTF enz in....

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 25-07-2007 18:38:46
Pegasus zijn ruimer binnenin dat Comets, dus daar past zowel AP, WP, Porsche, Stoptech, Mov'it, CTF enz in....

Heb je dat ergens gelezen? Je noemt nu gewoon de hele rij op, maar nog niet iedere combi is gemaakt ::)
De Tussenpaus

Wibren

Heb net ff een foto gemaakt hoe het bij mij zit. Er zit i.i.g. een kleine spacer op (schat zo'n 5mm dik). Verder is de ruimte tussen de velg en de klauw zo'n 3 mm.



Hopelijk heb je hier iets aan, groeten wibren
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 25-07-2007 18:40:47
Citaat van: Eugene op 25-07-2007 18:38:46
Pegasus zijn ruimer binnenin dat Comets, dus daar past zowel AP, WP, Porsche, Stoptech, Mov'it, CTF enz in....

Heb je dat ergens gelezen? Je noemt nu gewoon de hele rij op, maar nog niet iedere combi is gemaakt ::)

De combi is wel al gemaakt met AP, WP, Porsche en Stoptech. Aangezien de Mov'it klauw hetzelfde is als die van Porsche gaat dat ook gewoon passen en CTF past volgens Marc.

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 25-07-2007 19:08:18
De combi is wel al gemaakt met AP, WP, Porsche en Stoptech. Aangezien de Mov'it klauw hetzelfde is als die van Porsche gaat dat ook gewoon passen en CTF past volgens Marc.

Eigen remklauw... Zeker andere maten. Maar als iemand ooit eens langs komt met een setje Pegs en een sleutel, dan kunnen we ook die combi passend maken!
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 25-07-2007 19:08:18
De combi is wel al gemaakt met AP, WP, Porsche en Stoptech. Aangezien de Mov'it klauw hetzelfde is als die van Porsche gaat dat ook gewoon passen en CTF past volgens Marc.

Was dat niet ook die meneer die zei dat ze icm Titans passen?

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17653.45
De Tussenpaus