C70 T5

Gestart door Dave T5, 24-07-2007 00:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het vermogen op LPI, als je clublid bent kan je naar de rollenbankmeeting in Goes komen...  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Dave T5

Ben nog geen clublid ben er wel over aan het twijfelen maar ben ook lid van een club met verschillende merken "Bad Boys" en is wel een stuk dichterbij
We hebben al verschillende setups op lpi geprobeerd maar kom toch telkens wat tekort rond 5000 rpm er is sprake om gebruik te maken van een systeem dat overschakeld op benzine net voor lpi te arm gaat worden dus nog even afwachten.
Heb wel al van verschillende gehoord dat normaal het vermogen op lpi hoger zou liggen dan op benzine

lipton

ik weet niet of het er toe doet, maar ik heb LPI en bij mij is de kracht even het zelfde als op benzine.

Dave T5

Citaat van: lipton op 25-07-2007 00:33:27
ik weet niet of het er toe doet, maar ik heb LPI en bij mij is de kracht even het zelfde als op benzine.
Mag ik vragen van welk merk ik heb van vial en degene vanwie ik weet die getest zijn en meer vermogen hadden hadden ook vial
heb ooit bij een V70 R gezeten met vial racend tegen een honda crx vtec op gas liepen we telkens van nhem weg en op benzine liepen we amper weg verschillende malen geprobeerd dus mss dat lpi toch verschil kan maken

Ludo

Lipton zijn R is die van Peter, ook Vialle LPi.
deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20242.0

maar je kan de 2 auto's niet met mekaar gaan vergelijken omdat die van hem standaard is.

Dave T5

ahzo dan zal de winst op lpi ook iets minder zijn en dus ni echt te merken zonder op testbank gestaan te hebben

llinssen

Citaat van: BenC70ES op 24-07-2007 23:17:56
Welkom hier Dave,

Ik hou 't ook liever sober, maar ben benieuwd naar betere foto's of eventueel je C70 op een meeting te zien.

Carbon motorkap mag je vergeten op de keuring volgens mij, of je moet ze wijsmaken dat het folie is  ;D

Of in het Frans sprekende gedeelte van jullie land naar de keuring gaan heb ik wel eens gehoord (van een Waal).
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

viking_in_shorts

Ben wel benieuwd naar de binnenkant van deze auto. Toch wel een beetje verbaasd dat je voor een C70 gekozen hebt. Zelfs hier in Zweden zie ik ze niet zo rondrijden (=de meeste verbouwde auto's zijn toch wel de 9xx, 8xx, 7xx en S/V40's) Bewijst alleen maar dat je anders denkt dan anderen; hulde daarvoor :eusa_clap:

Ennuh .. die Probe: vroegûh, toen ik nog een klein ventje was, heb ik ooit een grote glossy kalender van de Probe prototypes gekregen. Volgens mij is die zoals op die foto's nooit in productie gekomen, want deze had een glazen targa-dak. Wat een mooie auto!

Dave T5

De probe is idd niet met targa-dak uitgekomen en spijtig genoeg ook wa weinig pk's 163 voor ne 2.5 V6

lipton

hoeveel pk heb jij ???

Dave T5

ben nog niet op testbank geweest maar zou toch +300 moeten zijn

lipton

ahzo, met mijn lpi ookal is de mijnen tot nu toe nog standaart heb ik 250pk en nog eens 14 in overboost ??! dat is toch wat me is verteld geweest.

en zelfs met deze kracht voel ik geen krachtverlies.

laat eens foto's zien van binnen in !

mehn

850R handbak heeft 250pk, geen overboost.
850R automaat heeft 226pk en 14pk overboost.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lipton

ahzo, dit kwam door de kleinere turbo zeker ?!?

en waarom steken ze daar dan een kleinere turbo op ?

mvg

mehn

Citaat van: lipton op 25-07-2007 19:03:15
ahzo, dit kwam door de kleinere turbo zeker ?!?
en waarom steken ze daar dan een kleinere turbo op ?
mvg

Op de handbak zit juist een grotere turbo (16T). De automaat is hetzelfde als bij de T-5 en T-5R (15G).
Heeft te maken met het maximum vermogen dat de automaat volgens Volvo aankan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: