850 rijder meldt zich

Gestart door Piraat, 26-07-2007 09:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piraat

De hoogste tijd om mezelf ff voor te stellen, lees al een tijdje mee op het forum en rij sinds een maand of 3 een 850 GLT 2.5 20V automaat uit 1992 (of is een GLT altijd 2.5 20v?  :eusa_shifty: )

Maargoed, ik ben Mark en woon in het prachtige West-Friesland  8)



Het eerste wat ik aan de auto wil veranderen is het rechter knipperlicht, die is namelijk geel, en de linker is wit, wat een dom gezicht is, maar verder en ik wel erg tevreden.
Kilometerstand is nu 198.000, dus ook niet verkeerd.
En nu maar hopen dat jullie niet met een vervelende geschiedenis van deze auto komen  :angel:
Maar daar ga ik niet vanuit, aangezien er een complete onderhoudshistorie bijzit.


Gmid

Welkom! Nog een GLT erbij.

Een GLT is hier inderdaad altijd 2.5 20v.

Wat betreft je richtingaanwijzer, lijkt wel of er een 740 of 940 unit in is gestoken. 850 heeft namelijk nooit oranje/witte units gehad.

Enne, wat betreft de kilometerstand. Je kunt beter nog rustig aan doen met je roffel, hij is namelijk amper ingereden. Nog geen twee ton....pfff.  ;D

Mooie wagen, mooie kleur.
Volvo C30 '12

Piraat

Citaat van: Gmid op 26-07-2007 09:05:01
Welkom! Nog een GLT erbij.

Een GLT is hier inderdaad altijd 2.5 20v.

Wat betreft je richtingaanwijzer, lijkt wel of er een 740 of 940 unit in is gestoken. 850 heeft namelijk nooit oranje/witte units gehad.

Enne, wat betreft de kilometerstand. Je kunt beter nog rustig aan doen met je roffel, hij is namelijk amper ingereden. Nog geen twee ton....pfff.  ;D

Mooie wagen, mooie kleur.
Die kilometerstand is zeker wel lekker :D
En ben ook tevreden over de kleur, zit nog strak in de lak, alleen wat oppervlakkige krassen achter op de klep, moet ik deze vakantie ook nog ff aanpakken.
En rustig rijden doe ik zeker(meestal dan), anders kan ik wel een eigen pompstation beginnen ;)

animalT5R

Welkom Mark,
Mooie auto,maar lijkt inderdaad wel een 7 serie knipper die erin zit.
Waar uit het prachtige West Friesland kom je vandaan? Ik kom zelf uit Heerhugowaard,maar zit met me werk regelmatig in west friesland.

Gr Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Gmid

Citaat van: Piraat op 26-07-2007 09:08:02

En ben ook tevreden over de kleur, zit nog strak in de lak,

Meestal hebben de roffels uit deze jaren, en in deze kleur, best wel slechte of afgebladderde lak. Misschien dat die van jou vaak binnen heeft gestaan of zo. Erg goed!
Volvo C30 '12

Piraat

Die knipper moet er ook uit, is geen gezicht en je gaat je er aan ergeren als je het elke dag ziet.
Ik kom zelf uit Andijk en doe dagelijks een ritje richting Zwaag

Piraat

Citaat van: Gmid op 26-07-2007 09:13:13
Citaat van: Piraat op 26-07-2007 09:08:02

En ben ook tevreden over de kleur, zit nog strak in de lak,

Meestal hebben de roffels uit deze jaren, en in deze kleur, best wel slechte of afgebladderde lak. Misschien dat die van jou vaak binnen heeft gestaan of zo. Erg goed!
Ik hoef hem alleen te wassen en het is al net een spiegel  8)
Van een oud mannetje geweest en altijd binnengestaan he  :angel:
Maar goed, nu is ie niet meer van een oud mannetje en hij staat ook niet binnen, dus ik zal proberen hem zo goed mogelijk te verzorgen, wil er nog wel een jaar of 10 in rijden  ;D

Claudia

Welkom Mark!

Weer een oer-850 erbij!
En nog niet eens ingereden (van oud mannetje geweest, altijd binnen gestaan?)

Veel plezier met 'm! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Gmid

Citaat van: Piraat op 26-07-2007 09:17:05
dus ik zal proberen hem zo goed mogelijk te verzorgen, wil er nog wel een jaar of 10 in rijden  ;D

Zorgen dat er ALTIJD een goeie laag wax op zit. Niet van die shampoo&wax in één nemen, maar echte wax. Minimaal 2, liever 4 keer per jaar controleren en vernieuwen. Dan moet ie goed blijven.  ;D
Volvo C30 '12

Piraat

Citaat van: Gmid op 26-07-2007 09:41:37
Zorgen dat er ALTIJD een goeie laag wax op zit. Niet van die shampoo&wax in één nemen, maar echte wax. Minimaal 2, liever 4 keer per jaar controleren en vernieuwen. Dan moet ie goed blijven.  ;D

Nog suggesties wat ik het beste kan gebruiken?
Het moet wel een beetje betaalbaar blijven natuurlijk ;)
De sportstand op de automaat is trouwens niet goed voor je verbruik  :evil:

elianmars

Citaat van: Piraat op 26-07-2007 09:51:00

De sportstand op de automaat is trouwens niet goed voor je verbruik  :evil:

Heeft niks met de sportstand te maken, hoor. Ligt meer aan je rechtervoet  ;)

Welkom hier! :)

Piraat

Citaat van: elianmars op 26-07-2007 09:52:22

Heeft niks met de sportstand te maken, hoor. Ligt meer aan je rechtervoet  ;)

Welkom hier! :)

Ja maar...ja maar...dat gevoel is wel erg lekker natuurlijk, uit de bocht komen en vervolgens terug naar 1 tot zo'n 6000 toeren, geeft toch wel een kick (down)

Gmid

Citaat van: Piraat op 26-07-2007 09:51:00
Citaat van: Gmid op 26-07-2007 09:41:37
Zorgen dat er ALTIJD een goeie laag wax op zit. Niet van die shampoo&wax in één nemen, maar echte wax. Minimaal 2, liever 4 keer per jaar controleren en vernieuwen. Dan moet ie goed blijven.  ;D

Nog suggesties wat ik het beste kan gebruiken?
Het moet wel een beetje betaalbaar blijven natuurlijk ;)

;D Me...rs

oh.. betaalbaar zeg je...

Zoek gewoon een mooi potje uit, wat alleen wax is. Carnauba is sowieso altijd goed. De meeste poetsmerken hebben wel gewoon wax in het assortiment.
Volvo C30 '12

Domaso

Hallo Mark, welkom op het forum.

Mooie roffel. Het is wel 'n oudje. ;)

Mijn GLT is trouwens van april 92.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Freakybaby

Hele nette auto, pas op voor FGG, die wil hem straks nog overnemen al was het alleen al vanwege het kenteken  ;)

Knipperlicht is vast wel goed te krijgen op een sloop, heb er genoeg aangeboden gekregen toen ik op zoek was naar de grondplaten van de knipperlichten.

Mijn GLT heeft iets meer dan het dubbele van die van jou gelopen en gaat nog altijd prima, dus je kan nog effe vooruit. :eusa_dance:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn