van 12 volt naar 9 volt

Gestart door de boekhouder, 23-07-2007 13:37:10

Vorige topic - Volgende topic

de boekhouder

mede roffelaars !

ik heb een draagbaar dvd spelertje gekocht voor m'n zoontje voor in de 850. Hier is geen sigaretteaanstekeradapter bij geleverd. De leverancier kan ik op internet niet vinden. Ik moet van 12 volt naar 9 volt met 2,2 A.
Heeft iemand suggesties ? Ik heb wel adapters gezien die 12 volt naar diverse voltages omzetten maar die gaan niet verder dan 800 mA.
Ik heb gedacht aan een omvormer naar 220 volt en vervolgens gewoon de ac adapter gebruiken. Zijn daar bezwaren tegen ?

Alvast bedankt voor de reacties.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Daar zijn normaal gesproken geen bezwaren tegen mits het een beetje fatsoenlijke omvormer is. Goedkope versies produceren een erg blokkerige 220 sinus die nog wel eens problemen willen veroorzaken bij beeld apparatuur. Kijk even op conrad.nl
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Of loop even bij een elektrozaak binnen. Die hebben zoiets ook wel.

Gr ;)

de boekhouder

Op verzoek / na terechte opmerking van Daan voor degene die iets dergelijks ooit eens nodig hebben:

het betreft een MW292 (merk en type) "regulated switching power dc/dc converter".
Deze zet 12 of 24 volt om naar 1,5/3/4,5/6/7,5/9/12 volt met een maximum van 2000 mA.

Gekocht bij Aleko in Emmeloord. Iets soortgelijks hebben ze ook bij Van Essen Electronics in Apeldoorn. Er zullen ongetwijfeld meerdere zaken zijn die dit verkopen. Het voltage is meestal geen probleem, het aantal ampères wel.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

-D©©©L-

En voor wie niet zo vaak ik Apeldoorn of Emmeloord komt;

http://www.conrad.nl/goto/?product=510191