Hulp gevraagd bij een 850 2.5 T die niet meer roffelt.....inmiddels opgelost !

Gestart door Chris S.D., 27-07-2007 20:02:20

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Chris S.D.

Citaat van: spekkie99 op 04-08-2007 16:27:28
Is dit nog iets?
Ebay link
Dank voor het meekijken. Qua blok inderdaad passend, maar hoe is de staat ervan ? Vind euro 1699,-- niet bepaald goedkoop, maar i.i.g. een stuk goedkoper dan voor euro 5000,-- een blok bij de Volvo (al is dat wel een all in tarief en een nieuw(er) blok). Deze Ebay link houd ik in gedachte, maar denk dat ik voor een andere optie ga, daarover a.s. maandag meer.

MarcoV

Citaat van: Chris S.D. op 01-08-2007 19:04:05
Vanmorgen gebeld door Thom de Jong uit Delden, heeft nog een 2.5 T blok liggen en is bereid dat over te bouwen voor een bedrag van rond de 2500 euro inclusief montage.

Kilometrage van het blok was hem niet bekend, staat is goed, had 'ie een keer op de kop getikt bij Elferink. Gezien de positieve geluiden over Thom de Jong beschouw ik dit als een serieuze optie, ondanks dat het een 2e hands blok is. Waar Volvo zegt dat een 2.5 T blok uit een x70 niet over te bouwen is in een 850 (HPT ipv LPT bijv.) zegt Thom de Jong dat dit geen probleem is, zijn er mensen op dit forum die daar iets meer over kunnen vertellen ?

Heb Thom de Jong gezegd dat ik nog even wat bedenktijd wil, ben via de PB ook nog met een paar andere mensen bezig die hulp hebben geboden.

2.5T uit de S70/V70 is gewoon LPT!

MarcoV

Chris S.D.

Inmiddels 1,5 week verder en de nodige informatie rijker, ben ik tot het volgende besluit gekomen:

Van Dennis850estate hulp aangeboden gekregen voor deze klus, waarvan ik dankbaar gebruik ga maken.

In hoeverre een ander blok noodzakelijk is, wordt pas duidelijk wanneer de cilinderkop d'r af is en dat zal volgens planning 1 september zijn. Zoals eerder gemeld heeft Thom de Jong een soortgelijk blok op voorraad staan, wat hij me ook los wil verkopen, oftewel zonder inbouw. Heb hem uitgelegd dat ik elders de klus wil doen, maar dat ik pas 1 september weet of ik het nodig heb. Hoe vertel je iemand "de klus laat ik niet door jou doen en ik weet pas 1 september of ik het blok nodig heb"  :-\ ? Voor zover ik het kan beoordelen had hij er wel begrip voor dat ik naar de voor mij beste / goedkoopste oplossing zocht en daarbij "ik heb 'm hier toch maar staan voor mijn rally Volvo's die niet kapot gaan"  ;D.

Tot zover deze update, rond 1 september meer nieuws.

thuur

Das al een stap in de goede richting :D

Kun je Thom niet vragen of hij het blok vasthoudt tot 1 sept? Dus dat jij uitsluitsel geeft dan?

Gr ;)

Chris S.D.

Citaat van: thuur op 07-08-2007 21:43:07
Das al een stap in de goede richting :D

Kun je Thom niet vragen of hij het blok vasthoudt tot 1 sept? Dus dat jij uitsluitsel geeft dan?

Gr ;)
Ja, onder dat voorbehoud dat wanneer er toch meer belangstellenden zijn hij mij eerst informeert alvorens over te gaan tot verkoop.

Chris S.D.

De eerste rekening is binnen van de Volvo dealer:

21002, compressie opmeten euro 43,89
21119, diagnose 4e cilinder geen kompressie euro 65,92

Beetje BTW d'r bij, euro 130,67 totaal.

reneetje

Citaat van: Chris S.D. op 13-08-2007 10:25:20
De eerste rekening is binnen van de Volvo dealer:

21002, compressie opmeten euro 43,89
21119, diagnose 4e cilinder geen kompressie euro 65,92

Beetje BTW d'r bij, euro 130,67 totaal.

??

Als je de compressie meet (dus afleest) dan zie je toch dat nummer 4 geen kompressie heeft?
Waarom moet die conclusie dan 65 euro kosten, of zie ik het niet goed?

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ewing

Marc O.

Vind die kosten voor het stellen van de diagnose ook erg vreemd  ??? Kwestie van rapportje lezen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Racingbrick

Ik zou meteen dat blok van de Duitse ebay hebben gekocht, en in laten bouwen...
Met zulke facturen ben je snel aan dat bedrag..

Leuk dat die diagnose is gesteld, maar waarom heeft 1 cilinder geen compressie?
dat is toch wat je wilt weten?
Voor dat geld had je een compressie meter kunnen kopen en zelf testen...

Chris S.D.

Citaat van: Racingbrick op 13-08-2007 11:07:18
Ik zou meteen dat blok van de Duitse ebay hebben gekocht, en in laten bouwen...
Met zulke facturen ben je snel aan dat bedrag..

Leuk dat die diagnose is gesteld, maar waarom heeft 1 cilinder geen compressie?
dat is toch wat je wilt weten?
Voor dat geld had je een compressie meter kunnen kopen en zelf testen...

De reden waarom 1 cilinder geen kompressie heeft, is omdat er een stuk v.d. zuiger is afgebroken, aldus een eerdere mondelinge toelichting van de chef werkplaats, eveneens vermeld in dit topic.

Een blok van eBay was een optie, maar m.i. niet de meest voor de hand liggende, o.a. omdat het nog steeds niet zeker is dat een ander blok nodig is, daarover rond 1 september meer nieuws.

@ Reneetje, Marco O., J.R. Ewing, Racingbrick: heb zelf ook enige vraagtekens bij deze factuur, maar gezien jullie reacties lijkt dat niet zo vreemd, reden te meer om eens bij de dealer om opheldering te vragen.

Chris S.D.

Toelichting factuur door Volvo dealer via e-mail:

Onze monteur heeft als eerst een compressie test uitgevoerd (21002). Hier uit bleek dat hij niet op 5 cilinders maar op 4 cilinders loopt.

Waarna onze monteur een endoscopiesch onderzoek heeft uitgevoerd. Dit om uw vraag van de mail: 30-07-2007 te beantwoorden wat er precies defect is.Daarom staat er in de tekst van 21119 diagnose 4e cilinder.

Beide bedragen (resp. euro 43,89 & 65,92 excl. BTW) worden op de factuur geschaard onder arbeidskosten, heb daarover maar een e-mail gestuurd met de vraag hoeveel arbeidsloon / manuren er dan gerekend wordt. Daarover werd ik teruggebeld:

Het arbeidsloon is variabel per model  ???, voor een 850 is dat euro 64,--, voor een nieuwe V70 euro 69,--. De uren voor eerder genoemde diagnose zijn "geklokt" en komt uit op totaal 1 uur en 69 minuten x euro 64,-- = 137,60. De persoon die ik aan de bel had, wilde voorstellen om een creditnota a euro 1,96 toe te sturen (welke berekening zij er op losliet weet ik ook niet), maar heb gezegd dat me dat niet de moeite leek en dat ik de factuur netjes zou betalen.

mehn

Dat laatste klopt wel. De dealer heeft gemiddelde tijden voor werkzaamheden.
Als ze er in werkelijkheid langer over doen heb je geluk. Waarschijnlijk heb je meestal pech ;)
;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 13-08-2007 15:15:23
Dat laatste klopt wel. De dealer heeft gemiddelde tijden voor werkzaamheden.
Als ze er in werkelijkheid langer over doen heb je geluk. Waarschijnlijk heb je meestal pech ;)
;D

Maar Chris zegt juist dat de werkzaamheden geklokt zijn. Er zijn dus geen gemiddelde tijden gebruikt.

Dat uurlonen verschillen kan ik me indenken. Lijkt me dat je als monteur iets ervarener (duurder) dient te zijn om aan een complexere auto als een nieuwe V70 te sleutelen.

Erg sympathiek trouwens dat ze je nog een creditfactuur willen sturen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...