Grr ##@@** ik krijg 'm niet los

Gestart door Jort, 27-07-2007 23:10:33

Vorige topic - Volgende topic

Jort

Ik ben dus hard bezig aan de remmerij, en de remslangen wil ik vervangen door RVS/Teflon slangen.

Nu heb ik aan de rechterkant alles weten te vervangen, op een goede manier, maar de linker kant heb ik helemaal vern##@kt.  :-X

Ik heb de moer volledig in de kruipolie gezet en toen voorzichtig aan de gang gegaan met het losdraaien, maar HELAAS, ik heb de koperen moer volledig kappot gedraaid. Ik krijg 'm dus niet meer los, maar hij moet nog wel los.  :evil:

Conclusie, ik heb hulp nodig, professionele hulp.
Wie wil en kan mij helpen met mijn probleem.

Ik heb begrepen dat er twee oplossingen zijn voor mijn probleem:
1) volledige nieuwe leiding plaatsen, maar dat is vrij lastig om te plaatsen (geloof ik)
2) de moer er af dremelen en een nieuwe moer plaatsen, en een soort randje erin maken zodat de moer blijft zitten. Het nadeel hiervan is volgens mij dat dit weer lekkage gevoelig is?

Nou, ik weet het dus niet en ik kan het waarschijnlijk niet zelf.  :'(

Is er iemand die mij kan helpen met mijn probleem. Wie ziet hier een uitdaging in?

Is het misschien mogelijk om het voor mij zelf te doen met een speciaal stuk gereedschap die ik kan aanschaffen of lenen???

WIE KAN MIJ HELPEN???? :eusa_wall:

Dank jullie wel.

Jort. ??? ???

Misha

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen: de fik erin.
Maw: brander.

Misschien al te laat..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jort

mitsupiet

Citaat van: Jort op 27-07-2007 23:13:12
::) das al te laat  :'(
Geen probleem:
Leiding doorzagen.
Nieuw kraagje aan maken.
Monteren.
De betere garage/tunings bedrijven hebben daar wel het gereedschap voor. :eusa_dance:

Te hard geschrobt.......

Jort

:eusa_pray:

Dat is inderdaad de oplossing.
Kan ik dat kraagje er zelf aan maken met een bepaald stuk gereedschap of moet ik daarvoor MET auto naar de betere garage?

Heeft iemand misschien zo'n stuk gereedschap die ik kan lenen? Of wilt iemand mij daar misschien wel mee helpen die er ervaring mee heeft?

Groetjes,

Jort.

pwassink

Citaat van: Jort op 28-07-2007 16:18:00
:eusa_pray:

Dat is inderdaad de oplossing.
Kan ik dat kraagje er zelf aan maken met een bepaald stuk gereedschap of moet ik daarvoor MET auto naar de betere garage?

Heeft iemand misschien zo'n stuk gereedschap die ik kan lenen? Of wilt iemand mij daar misschien wel mee helpen die er ervaring mee heeft?

Groetjes,

Jort.

Een nieuw felsrandje (kraag)  maken kunnen meeste garages wel, 
rijden zonder remolie (LEES ZONDER REMMEN) is nogal af te raden in veel gevallen ..   :eusa_whistle:

Let wel op dat het materiaal van de leiding vaak al behoorlijk hard geworden is
door trillen en dergelijke. je hebt wel wat overlengte maar vaak scheurt hij in
wanneer je hem zo probeert te felsen.. (oldtimer ervaring)   :angel:

De oude remleiding even wat zachter maken gaat prima door hem goed te verhitten tot bijna kersrood en dan langzaam in lucht laten afkoelen, eerst twee tot driemaal herhalen dit maakt t metaal weer wat zachter.

Omgekeerd kan je het weer wat harder maken door hetzelfde te doen, dus verhitten tot kersrood en hem dan vlot af te koelen in een koelbak, hierdoor wordt het materiaal weer harder.

Zo ziet het bewuste tooltje er ongeveer uit, en de werking wordt op bijgaande website aardig omschreven.
Klik:  http://classicbroncos.com/brake_line_flaring.shtml

En nee ik heb het tooltje zelf niet, leen het dan bij lokale garage, dat is vaak t simpelste.
Tenzij je het stuk leiding makkelijk in zijn geheel los kan nemen, dat kan natuurlijk ook.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jort

goeie beschrijving. Hier kan ik wel wat mee.

Ik denk dat ik het wel zelf kan.
Met het verwarmen, zijn jullie dan niet bang dat je iets van plastic laat smelten. Zoveel ruimte is er toch niet om eens lekker te vlammen.
Wat voor een brander gebruiken jullie hiervoor?

Leiding verwijderen lijkt me echt een klus op het moment dat de motor eruit licht of zo...

Bedankt zover.

Nog andere tips voor mijn uitdaging???

Jort.

pwassink

Even een hitteschildje erachter, stuk plaatstaal oid ..
wel met een tang vast (laten) houden anders kost dat je vel vaak.
(asbest mag nie meer toch ?)  :angel:

Brander maakt niet zoveel uit, ik gebruik een fikse soldeerbrander, t is hol en weinig materiaal.

Vaak kan/wil de lokale dorpsgarage het ook wel "op locatie" doen,
of anders een landbouwmechanisatiebedrijf eens vragen, die kunnen het vaak ook wel,
en hebben het spul + branders etc vaak al in hun servicewagen liggen ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jort

Ik ga opzoek naar zo iemand.

Ik houd jullie op de hoogte.

Maar EERST, nog even op vakantie. :eusa_dance:

Jort.

Gunnar

Ik heb zo'n tool als je wil. Zit wel in de kempen, tegen turnhout in belgie.

Trouwens, elke hersteller van ijskasten en koeltechniek heeft zo'n tooltje in huis.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Jort

ok, ik ga even wat dichterbij op zoek, maar heel erg bedankt voor het aanbod.

855-Champagne

Ik heb z'n Flairset ivm m'n werk, kijk maar wt we kunnen doen.

Jort

Champ, fantastisch.
Ik neem contact met je op na mijn vakantie als je dat goed vind.
Groetjes,
jort.

elianmars

Er is inderdaad makkelijk een nieuw randje te maken aan de leiding, maar daarmee is de koperen moer toch nog niet uit de klauw?

Lijkt me niet makkelijk om dat te verwijderen zonder de klauw te beschadigen.

Ik heb overigens precies hetzelfde gehad en uiteindelijk heb ik de complete klauw maar vervangen.

M a r c

Gut wat een gedoe....  wellicht volgende keer gewoon meteen naar de garage? Geld proberen te besparen door zelf onervaren en zonder goed gereedschap aan je remmen te gaan sleutelen is verkeerde zuinigheid. Heb je ook apparatuur om te ontluchten?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl