Distributie vervangen Ja/Nee?

Gestart door volvosjonnie, 28-07-2007 20:37:54

Vorige topic - Volgende topic

volvosjonnie

We gaan volgende maand op vakantie, voor het eerst flink wat kilometers maken met de V70 heerlijk :)

Er staat nu 116.000k op is het verstandig om voor de vakantie de riem te vervangen en de andere onderdelen die in de buurt zitten, of kan het best nog een duizendtal kilometers wachten ???

Wanneer wordt het zomer..

Marc O.

Ik ga ervan uit dat die riem niet ineens bij 120.001km knapt, maar dat er een veilige marge inzit. Dat gezegd hebbende, ik zou hem bij voorkeur een paar duizend km vóór de aangegeven km-stand vervangen. Je wilt het risico gewoon niet lopen en het moet toch een keer.
...The Nile isn't just a river in Africa...

de boekhouder

Wat is flink wat km.'s ?  Als het er toch van moet komen zou ik rustiger in de auto zitten als die was vervangen ........
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

wepster

wil je op zeker spelen zou ik hem gewoon vervangen en vooral als je met de auto de bergen in gaat waar hij moet werken (je zou je vakantie er toch niet door verpest willen hebben door met een overleden roffel thuis te komen).
maar volgens de regels van volvo zou hij het moeten uit houden want de wissel moet bij 120 dkm gebeuren dus wat is wijs heid .
ik zou het er niet op gokken in ieder geval en meteen de waterpomp er bij doen als je het goed wil doen

greets wepster

volvosjonnie

Ok want volgens mij is 120.000k toch het omslagpunt om te gaan vervangen?

Ja als hij knapt dan kunnen de kosten nog wel eens verkeerd uitpakken en voorkomen is beter dan.....

volvosjonnie

Citaat van: de boekhouder op 28-07-2007 20:43:38
Wat is flink wat km.'s ?  Als het er toch van moet komen zou ik rustiger in de auto zitten als die was vervangen ........

We gaan naar de zuid Frankrijk dus er gaan toch zeker 4000k bij komen en dan zitten we al op de rand.

Waterpomp vervangen, heeft deze het dan ook ongeveer gehad?

wepster

Citaat van: volvosjonnie op 28-07-2007 20:48:01
Citaat van: de boekhouder op 28-07-2007 20:43:38

We gaan naar de zuid Frankrijk dus er gaan toch zeker 4000k bij komen en dan zitten we al op de rand.

Waterpomp vervangen, heeft deze het dan ook ongeveer gehad?

ja dat zou ik wel doen die waterpomp is bij mijne toen niet gebeurd (ofschoon het wel had moeten gebeuren daar ik het gevraagd had) maar die ging 30 dkm erna stuk en ja dan moet je weer alles vervangen dus als ik jou was zou ik die er gewoon bij doen voor die 50 euro kun je het risico niet lopen dat je na een paar dkm weer de handel los moet gooien en het is misschien maar 30 minuten meer werk

animalT5R

Snap alleen niet waarom je het vraagt,als je het antwoord ook al zelf geeft  ???
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

volvosjonnie

Citaat van: animalT5R op 28-07-2007 20:54:29
Snap alleen niet waarom je het vraagt,als je het antwoord ook al zelf geeft  ???

Omdat ik verder een leek ben op het gebied van Volvo, ik had namelijk aan een aantal andere "techneuten" gevraagd wanneer het moest gebeuren en hier kwamen nogal uiteenlopende antwoorden uit, vandaar.

rifwachter

gewoon vervangen, ga je nu zo rijden, en hij knapt toch, dan vergeef je het jezelf nooit.

en als de riem knapt kan dat heel veel geld gaan kosten.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Citaat van: volvosjonnie op 28-07-2007 20:37:54
We gaan volgende maand op vakantie, voor het eerst flink wat kilometers maken met de V70 heerlijk :)

Er staat nu 116.000k op is het verstandig om voor de vakantie de riem te vervangen en de andere onderdelen die in de buurt zitten, of kan het best nog een duizendtal kilometers wachten ???

Dat je de vraag hier stelt geeft al aan dat je er zelf niet helemaal gerust op bent.  :eusa_think:
Trek je conclusie en geniet ontspannen van je vakantie.  :eusa_clap:

volvosjonnie

Citaat van: -D©©©L- op 29-07-2007 12:22:48
Citaat van: volvosjonnie op 28-07-2007 20:37:54

Dat je de vraag hier stelt geeft al aan dat je er zelf niet helemaal gerust op bent.  :eusa_think:
Trek je conclusie en geniet ontspannen van je vakantie.  :eusa_clap:

Ja dat klopt, ik ook liever te genieten van het rijden dan na moeten denken of er eventueel iets kapot kan gaan.

Vervangen dus.

JaapT-5

In jouw geval zou ik niet alleen voor de vakantie de grote beurt laten doen en de distributie + waterpomp + spanrollen laten vervangen, ik zou dat ook op korte termijn laten doen zodat je voordat de lange reis naar het zuiden begint ook nog (minstens) 'n week rondrijdt nadat de motor "open" is geweest. Zodoende weet je zeker dat alles weer correct dicht- en vastzit en aangesloten is.

.. mijn € 0,02..

Groet,

Jaap
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

volvosjonnie

Daar zit wat in Jaap, zal ik ook zeker doen, we gaan namelijk ook nog een weekend naar de ardennen(Houffalize), kunnen we hem alvast gaan uit proberen.

Bedankt voor je reactie.

Marc O.

En ik zou ook zeker niet te lang wachten met het maken van een afspraak. Veel garages hebben, vanwege de vakantie, al een wachttijd van enkele weken.
...The Nile isn't just a river in Africa...