Belevenissen van Flipjes 850 R

Gestart door Flipjes 850 R, 29-07-2007 14:27:06

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Toch maar een keer beginnen aan een webdagboek, omdat ik nog niet zo heel erg lang op het Forum aanwezig ben zal ik het een en het ander even herhalen hier, en vanaf nu m'n belevenissen met m'n R netjes bijhouden.

Mijn naam is Philippe Berger, en 25 jaar jong / oud ??
Ik ben sinds november 2006 in het bezit van mijn 850 R , dit is na 17 auto's in 5 1/2 jaar alles wat mijn hartje begeert.

Ik heb een paar dingen al moeten veranderen aan de auto, maar ben eerst maar begonnen met een uitgebreide grote beurt, incl schokbrekers / stab.stangen voor. Ook een motortje van de rechter-koplampwisser heb ik vervangen. De middenarmsteun heb ik vervangen voor eentje waarvan het leer nog wel mooi is.
Er zitten nieuwe kentekenplaten op met opleg letters.
De spijltjes van de gril en de typeaanduiding op de achterkant heb ik grijs gespoten ( zonder type aanduiding is toch wel kaal ...)
De achterklep is weer rammel vrij gemaakt mbv een revisie setje, en gaat weer als nieuw open na het monteren van
twee nieuwe gasveren ( Eric bedankt! )
Ook heb ik van die heerlijke Bosch Aerotwin A530S ruitenwissers  ( Florian bedankt! )
Ik heb een VDO-Dayton MS5100 navigatie systeem laten inbouwen, en heb zelf een Nokia Bleutooth carkit ingebouwd.
En na een paar keer gebruikt te hebben : Rolhoes kapot ! Weer in goed werkende staat gekregen dankzij 't Forum  :eusa_dance:
Het derde remlicht ( LED ) in de spoiler vervangen , en een setje originele wielsloten gehaald.
Verder natuurlijk eindeloos poetsen en telkens weer genieten als ik achter het stuur zit van m'n trots.

Even een paar foto's:

Philippe
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Flipjes 850 R

Gisteren de V70 van m'n neef maar een even aangepakt. Ik had 'm te leen  :eusa_dance: :eusa_dance: ivm zijn vakantie.
Wel weer netjes terug geven natuurlijk.....

Flipjes 850 R

Weer wat nieuws te vertellen hier. Inmiddels is de "stinger" ( radardetector ) uitgebouwd. Ik durfde er toch eigenlijk niet mee te rijden, misschien een beetje laf, maar ach.
Vorige week stil gestaan met de roffel ( zie evt http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=21088.0 )
Nergens last van gehad verder, de LMM toch nog maar eens schoonmaken. Ook is er een forumsticker onderweg mijn kant op, en ben ik lid geworden van De club  :eusa_dance:
En.... Ben net terug van de dealer om een veerpootbrug te bestellen  ;D. Deze wilde ik eigenlijk wel voor dit weekend erin hebben. M'n ouders willen graag met een echte auto een weekendje naar Frankrijk en lenen de "R", en wil ik natuurlijk een zo goed mogelijke indruk achter laten van hoe een Volvo rijdt... . Maar hij staat in backorder werdt verteld,
moet uit Zweden komen ( ??? ) Dan maar wachten op de veerpootbrug >:(

Emiel

Citaat van: Flipjes 850 R op 27-08-2007 16:46:57
Maar hij staat in backorder werdt verteld,

Mr. Fearless had de laatste in Nl besteld vandeweek voor de normale prijs, vandaar dat ie uit Zweden moet komen.  ;)

Flipjes 850 R

Citaat van: Emiel op 27-08-2007 17:57:46

Mr. Fearless had de laatste in Nl besteld vandeweek voor de normale prijs, vandaar dat ie uit Zweden moet komen.  ;)

Ach ja, dan maar even wachten, ik wilde wel eentje van Volvo...

Flipjes 850 R

Vandaag fanmail van de Zwitserse  :police: :police: :police: .  Wel in goed NL vertaald !?
Op de terugweg vanuit Italië een fototje met 120 km/h waar je 100 mag, 6 km/h correctie, dus 14 km/h te hard = 72,55 Euro  :'(
Dat zal wel weer betalen worden....

Flipjes 850 R

Zojuist heeft m'n vader me thuis afgezet met MIJN auto. M'n ouders zijn een weekendje naar Frankrijk ermee. Is toch een vreemd gezicht als je je eigen auto de straat uit ziet rijden. Ik vond het zowiezo een vreemd gezicht: een klein ( 1m72 ) grijs/ kalend mannetje met snor, achter het stuur van m'n R. Ook weer goed gepland allemaal: ik ga zaterdag zeevissen ( vertrek uit Yrseke ) moet ik met een Peugeot 405 heen  :eusa_wall: Maar ach, het blijven wel je ouders, moet je ook hun pleziertje gunnen  ;)

breakman

Citaat van: Flipjes 850 R op 29-08-2007 19:11:49
Vandaag fanmail van de Zwitserse  :police: :police: :police: .  Wel in goed NL vertaald !?
Op de terugweg vanuit Italië een fototje met 120 km/h waar je 100 mag, 6 km/h correctie, dus 14 km/h te hard = 72,55 Euro  :'(
Dat zal wel weer betalen worden....

ik ben ooit eens geflitst in een tunnel in zwitserland tegen 105 waar je 80 mocht nooit iets van gehoord !  8) maar was wel door een onbemande camera bij jou mss door een patrouille ?  ???

Flipjes 850 R

Nee, een vaste camera in het plafond van de tunnel, rode flits van voren.....

michiel

Citaat van: Flipjes 850 R op 30-08-2007 23:13:19
....zowiezo een vreemd gezicht: een klein ( 1m72 ) grijs/ kalend mannetje met snor, achter het stuur van m'n R. Ook weer goed .....

Een snor?  ???  Hoezo?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

fearless

Citaat van: Emiel op 27-08-2007 17:57:46

Klopt, is toen heel ff in Back order gegaan en is nu gewoon weer te leveren vanuit Zweden. Levertijd nu een dag of 2.

johan283

Citaat van: Flipjes 850 R op 29-07-2007 14:27:52
Gisteren de V70 van m'n oom maar een even aangepakt. Ik had 'm te leen  :eusa_dance: :eusa_dance: ivm zijn vakantie.

Hoe rijdt nou een V70 in vergelijking met een 850? Is e.e.a. stiller en beter geworden ? Een v70 is toch weer een jongere wagen, daar zit iets van 12 jaar aan ontwikkeling tussen

Flipjes 850 R

Citaat van: michiel op 31-08-2007 12:32:24
Citaat van: Flipjes 850 R op 30-08-2007 23:13:19
....zowiezo een vreemd gezicht: een klein ( 1m72 ) grijs/ kalend mannetje met snor, achter het stuur van m'n R. Ook weer goed .....

Een snor?  ???  Hoezo?

Gewoon korte omschrijving van m'n Pa. Ik ben gewoon erg anders (melkboer ??? ) Een stuk groter, blond, langer haar, en geen snor...

Citaat van: johan283 op 31-08-2007 18:59:20
Citaat van: Flipjes 850 R op 29-07-2007 14:27:52
Gisteren de V70 van m'n oom maar een even aangepakt. Ik had 'm te leen  :eusa_dance: :eusa_dance: ivm zijn vakantie.

Hoe rijdt nou een V70 in vergelijking met een 850? Is e.e.a. stiller en beter geworden ? Een v70 is toch weer een jongere wagen, daar zit iets van 12 jaar aan ontwikkeling tussen

Heel veel stiller (ondanks dat het een diesel is ) Het zit een stuk steviger inelkaar volgen mij ( minder kraakjes e.d. ) Het rijdt zeker niet verkeerd, maar ik zou eerder kijken naar een V70 classic. Heeft toch meer emotie....

Veerpootbrug is binnen  :eusa_dance: Maar m'n ouders zijn net een weekendje weg naar frankrijk met roffel  :( Wachten kan lang duren...

Flipjes 850 R

M'n auto is weer terug na een weekendje Frankrijk  :eusa_dance: . Ik had m'n ouders gezecht dat ik er niet echt op zat te wachten als ze mij een plezier wilde doen in de vorm van een ritje wastraat. "Dan moet je hem zelf maar wassen !" Natuurlijk geen probleem. Alleen jammer dat ze ook de honden hebben weggebracht naar een kennel. Op de achterbank  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Zo heeft de auto sind 'ie in mijn bezit is er nog nooit uit gezien  :( :(

Het was wel even werk, maar dan heb je wel weer wat !

De veerpootbrug was inmiddels ook binnen bij de dealer, dus eventjes een paar schroefjes los, en weer vast. Zie hier het resultaat :

Dat scheeld idd een hele hoop. Kan ik nu ook iedereen aanraden. Weinig kosten / gesleutel, en veel plezier.

Ook heb ik een "hoedenplank" gekocht. De normale afdekhoes wilde zelfs na reparatie niet echt fijn inrollen, en kraakte  >:( ook behoorlijk. Dit is echt een vooruitgang !!! Ziet er niet alleen veel en veel mooier uit, het werkt ook beter ( en kraakt niet  :eusa_dance: ) Het is een harmonica systeem, dus zo opgeklapd.

Komende vrijdag komen er ook nog Volans onder de auto, hoort nou eenmaal op een R... :eusa_angel: :eusa_angel:

de geneRaal

Blackstone under construction