Belevenissen van Flipjes 850 R

Gestart door Flipjes 850 R, 29-07-2007 14:27:06

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Oude plaat houder eraf, en de club versie er weer op. Enige nadeel is dat omdat ik kentekenplaten altijd vastpop, er nu een paar kleine stukjes popnagel achter de bekleding zitten door het uitboren  :eusa_wall: . Is niet anders, dan maar weer de bekleding loshalen, want zo'n rammeltje klinkt zo goedkoop met het open en dicht doen van je kofferbank....

855 R Automaat Dark Olive Pearl

Turbo-Geek

Dus je boort door je klep heen ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Flipjes 850 R

Er zitten gaten in voor de bevestiging van een kentekenplaat. Als je dan van een popnagel het "kopje" eraf boort, valt de rest er logischerwijs in. Niets vreems aan de hand dus, en geen extra gaten in de klep hoor  ;)

850 T5 Freak

ziet er netjes uit  :) alleen ik zie weleens dat de achterklep begint te roesten op de plekken bij de geboorde gaten  :-\ en als je dat zijn vrije gang laat gaan zie je het straks onderuit je plaathouder komen  ::) maar verder ziet het er wel coowl uit  ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Flipjes 850 R

Heb ik ook vaker gehoord/gezien. Ik heb er (nog) geen last van  :) , maar heb er wel even goed naar gekeken ( geen blank metaal gelukkig )

Duell

Is het zo erg, is het op foto vast te leggen, hoe het er nu uitziet dan.
Maar dat gevoel van, dat ik nog wel wat extra geld aan de 850 wil spenderen dat deel ik met je.  ;D

Flipjes 850 R

De motorkap heeft redelijk wat steenslag, lelijke kras van voor naar achter aan de rechterkant, en nog wel wat kleine dingetjes. Ik ben nou eenmaal een mierenn**ker. Dat de auto bijna 12 jaar is, en 285.000 km gereden heeft, wil niet zeggen dat ie er uit moet zien. Dan kan je maar beter zeggen ; spuit maar helemaal over. Ik kan dan bijv nu wel eerst motorkap en bumper laten doen, maar dan blijft het totale plaatje niet helemaal kloppen vindt ik. Buiten het feit om dat ik echt nog een tijd wil doen met deze auto, zal het tov de afschrijving allemaal wel meevallen. ik rij er niet zo heel veel mee, ik denk nog geen 10.000 per jaar, dus blijft zo een echt pronkstuk !

Flipjes 850 R

Zo, ik rij weer even op winterbanden !

Gisteren alle vijf de Volans van de banden ontdaan, geschuurd en een paar al gespoten. Ze waren niet echt heel erg lelijk, maar een beetje aandacht konden ze wel gebruiken. Je krijgt niet alle stoeprandschade eraf geschuurd, maar ik kijk eerst wel even hoe het eindresultaat geworden is. Is het niet naar m'n zin, kan ik de velgen altijd door een professioneel laten doen.
Ik had bij de dealer twee spuitbusjes gekocht, iig de goede kleur, maar wat zijn die krengen klein !! Meteen nog maar twee besteld. Kan ik van de week de rest ook spuiten.
Maandag maar eens uitzoeken welke bande ik ga nemen. De oude ( Perelli Asimetrico ) waren nog niet helemaal versleten, maar wel gecupd. Ik werd helemaal gek van dat hobbelen....

elianmars

De stoeprandschade had je zo goed als weg gekregen, door met een platte vijl de randen onder handen te nemen.

Ik ben benieuwd hoe het resultaat straks is!

Flipjes 850 R

Zo, weer even een up-date-je. De Volans zijn naar m'n zin geworden, en voorzien van Britstone Potenza's. De bevriende bandenboer hab de beste Perelli appart liggen voor het reservewiel. Hij had echter perongelijk ook deze band in de vuilcontainer gegooid. ::) Ik heb van hem een helemaal nieuwe band gekregen, ben het merk even kwijt, maar ach, een nieuw krijgertje voor het reservewiel is volgens mij altijd wel goed.
Verder is e.e.a. aan onderhoud verricht door medeforummer.
Beurt
Draagarmen
Vacuümslangen
Rem schijven en blokken voor
Ging vorrige week het service lampje branden, een paar dagen voor de beurt, dus das netjes. Zaterdag was de werkplaats van de "Dealer om de hoek" net gesloten. Ik kon door de weeks wel even langs komen. Lampje gereset, en een bijdrage in de fooie-pot was voldoende !! 
:eusa_clap: Nette service  :eusa_clap:
Ik reed binnen 5 minuten weer huiswaarts, dus het kan nog wel ....::)
Ook eindelijk van alle bumper-troep-producten afscheid genomen, en aan de gekookte lijnolie; ik ben tevreden !!
( foto's volgen v/d week )

Flipjes 850 R

Weinig tijd gehad om de laatste tijd iets anders te doen dan rijden in de R en natuurlijk wassen. Ach met een eigen zaak hoord dat er nou eenmaal zo nu en dan bij.
Volgende week moet de auto weer APK gekeurd zijn, maar ja dan ben ik even een weekje weg. Ik had van Kamekazi van één van de twee 850's een achterruitsproeierpompje  ;D overgenomen. Pompje was al erg lang stuk, maar eigenlijk nooi de moeite genomen om een vervanger te vinden/halen. Ik mistte het sproeien op acherruit niet zo. :-[ Echt een puntje luiegeit ! Maar goed...
Ook het rechtermistlicht in de voor bumper was nog stuk, en laten die twee nou ik de zelfde hoek zitten  ;)
Het vervangen was geen enkel probleem, zolang de auto maat voldoende omhoog kan dat je er normaal bij kan. Is toch weer een voordeel als je kennissen hebt met een brug !
Vandaag is de auto weer APK gekeurd, en ze zijn voor het tweede jaar op rij helemaal niets tegengekomen  :eusa_dance: :eusa_dance:
Wat een top auto is het toch !!
De laatste tijd erg weinig gereden met de R, en het blijft tocht elke keer weer genieten als ik achter het stuur stap. Ik moet toch echt maar een beetje meer tijd vrij maken om meer te gaan genieten van dit stukje Zweeds vakmanschap !

Mathilde

Citaat van: Flipjes 850 R op 25-02-2008 19:12:52
Vandaag is er iemand komen kijken naar de R om evt over te spuiten. Op het dak na, die is nog echt als nieuw, zou het gaan om de hele auto over te spuiten, helemaal rondom. Zou evt gaan gebeuren bij een FOCWA Eurogarant spuiter hier in Naarden. De prijs is wel even een beetje schrikken, zeker omdat ik eerste nog e.e.a technisch op orde wil hebben, voordat er ook maar één cm2 gecpoten gaat worden. Gaat dus ook het nodige kosten de komende tijd, maar ach... Ik ga wel wat meer werken, want op de één of ander manier heb ik echt een speciaal gevoel bij deze auto. Niet te beschrijven. Zal veel meer mede-forummers bekend voorkomen denk ik.............. :eusa_whistle:

Hee grappig, is dat dat Olive Groene plaatje van een 'R' welke frequent bij De Kubus voor de deur staat?
Die wielwissel is me nog niet opgevallen, toch eens kijken van de week.

Groet,
Een 'bewoner' van no. 15

Flipjes 850 R

Citaat van: Mathilde op 06-10-2008 00:55:12
Hee grappig, is dat dat Olive Groene plaatje van een 'R' welke frequent bij De Kubus voor de deur staat?

@ Mathilde: Nee, is volgens mij ook een T-5R, en geen R.

Anyway:

Aan het piepen van de remmen van de afgelopen paar ritjes begon me echt te ergeren. Vandaag besloten om met een handige kennis de achterremmen te bekijken en goed schoon te maken. Bij het eruithalen van de blokjes bleek het geen kwaad te kunnen om deze maar vast te gaan vervangen. De kosten zijn het niet, alles was zo berijkbaar, en je hebt je remmen toch echt nodig. Dus wat mij betreft niet op bezuinigen.

Links oud, rechts nieuw  ;D ;D ;D

Nu ben ik ook gelijk weer af van de piepende remmen. Heerlijk !!! Dat piepen klinkt zo goedkoop als je ergens stopt.

Volgende week zaterdag staat een oliewissel voor de automaatbak op het programma.

Flipjes 850 R

Vandaag dus de geplande automaatbak olie verversing gehad. ( is dus niet flushd, maar leeg laten lopen en bijvullen.)
Heb het niet alleen gedaan, Methode; bedankt voor de gastvrijheid en de les, Enno ook bedankt voor de les !
Het gaat niet om een moeilijke handeling, maar iemand die je mentaal bijstaat is prettig bij sommige klusjes, als je zoals ik totaal geen autotechniek achtergrond hebt.
Het kon geen kwaad. De olie was zwaar vervuild.
De auto schakelde gewoon goed, is nog wat beter geworden zelfs.
Al met al weer een nuttig en gezellig besteede zaterdag !!!

VolvoDeMio

Niet Sleutelen, Lekker Rijden!