Belevenissen van Flipjes 850 R

Gestart door Flipjes 850 R, 29-07-2007 14:27:06

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Het is alweer een tijdje stil in m'n blog.

Zoals in ander topic te lezen viel, heeft de automaatbak na een 50 % oliewissel de geest gegeven.
Revisie is erg duur; en laat nou net een mede forumlid een bak "over" hebben van een S70 R.
De betreffende auto had, zoals bij sommige wel bekend slechts anderhalve ton achter de rug toen de auto in een droge sloot tot stilstand kwam. In mijn ogen toch wel een beetje een buitenkansje.
Dus : bak overgenomen, en de auto bij een bevriende garage achtergelaten.
Om de kosten behoorlijk te drukken, is besloten om in "de verloren uurtjes" te sleutelen aan de auto. Dit heeft als gevolg dat je vreselijk lang moet wachten voordat zo'n klus geklaard is, maar je bespaard ook wel weer heel veel. Dat is in mijn geval doorslaggevend geweest. Ik heb nog een andere auto toto mijn beschikking. Dus er is geen sprake van een vervoers probleem.
Gister was dan de dag aangebroken; de auto rijd weer  :eusa_dance:
Bij de wissel is ook maar meteen een motorsteun vervangen; was toch wel nodig, en nu lag toch alles los.
Het resultaat: De auto schakeld als nooit tevoren !!! Hij heeft nooit echt geschokt met schakelen, maar dit is toch echt wel weer een gigantische stap soepeler. Het is weer genieten, wat rijd een R toch heerlijk.
Vandaag maar eens de auto flink gewassen.

Nog even wat minder nieuws; ik had enige tijd geleden al opgemerkt dat de motorkap slecht gespoten was. De blanke lak begon her en der blaasjes te vertonen.
Nu is het loslaten van de blanke lak in volle gang  :-\ Geen gezicht dus.

Ik heb me late vertellen dat, om dit probleem voorgoed tegen te gaan, de kap zogoed als kaal moet, voordat deze opbnieuw gespoten kan worden. Dit doordat ook de kleur lak blaasje begint te vertonen.

Ik heb geen idee wat dat dan moet gaan kosten, maar ik ben nu eerst aan het kijken of ik een DOP motorkap kan vinden. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32269.0.html

En verder; nu eerst weer genieten !!!!
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Flipjes 850 R

Laatste tijd eigenlijk niets gedaan aan de R behalve lekker rijden.
De zoektocht naar een andere motorkap is gestaakt, en komende maandag gaat de auto naar de spuiter.
Ook een lelijke kras wordt dan verwijderd. Daarna wordt de hele auto nog gepolijst.
Het poetsen / polijsten stond in de planning om zelf te gaan doen, maar het tijdgebrek voor dit soort dingen heeft ervoor gezorgd dat dit uitbesteed is.

Ik zal volgende week voor en na foto's posten

FGG

Citaat van: Flipjes 850 R op 11-06-2009 19:59:46
Laatste tijd eigenlijk niets gedaan aan de R behalve lekker rijden.
De zoektocht naar een andere motorkap is gestaakt, en komende maandag gaat de auto naar de spuiter.
Ook een lelijke kras aan de rechter zijkant wordt dan verwijderd. Daarna wordt de hele auto nog gepolijst.
Het poetsen / polijsten stond in de planning om zelf te gaan doen, maar het tijdgebrek voor dit soort dingen heeft ervoor gezorgd dat dit uitbesteed is.

Ik zal volgende week voor en na foto's posten

Hou er even rekening mee dat de was die poetsbedrijven op je auto smeren vaak een soort 'showroom'-was is, 1 regenbui en je kan opnieuw beginnen. Ik zou 'm na de poetsbeurt nog 1x zelf in de was zetten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Flipjes 850 R

Zo dan, de auto staat weer te blinken voor de deur.
Er is hard aan gewerkt. De motorkap is mooi gespoten, de hele auto is gepolijst, en het leer is bijgekleurd. Kon ook geen kwaad; de wangen van de stoelen begonnen aardig kaal  / wit te worden.
Ik heb geen tijd meer gehad om een "voor" foto te maken, maar laten we het er maar op houden dat de motorkap er echt niet meer uit zag door het loslaten van de blanke laklaag.

Zo staat de auto er nu bij:

De motorkap:

En het geheel:

Ik ben weer een blij en trots man !

Rogers XC 70 2000

echt een plaatje!
De mooiste kleur voor een 850.

rogerV701998

Citaat van: Flipjes 850 R op 18-06-2009 17:24:23
Zo dan, de auto staat weer te blinken voor de deur.
Er is hard aan gewerkt. De motorkap is mooi gespoten, de hele auto is gepolijst, en het leer is bijgekleurd. Kon ook geen kwaad; de wangen van de stoelen begonnen aardig kaal  / wit te worden.
Ik heb geen tijd meer gehad om een "voor" foto te maken, maar laten we het er maar op houden dat de motorkap er echt niet meer uit zag door het loslaten van de blanke laklaag.

Zo staat de auto er nu bij:

De motorkap:

http://img199.imageshack.us/img199/1980/p6180046.jpg

En het geheel:

http://img14.imageshack.us/img14/3273/p6180033.jpg

Ik ben weer een blij en trots man !

Mooi!! :eusa_clap:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Zo dan. Dat glimt lekker!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

sean850

nou nou das wel weer heel erg netjes hoor en dan ook zo'n soepel schakelende bak eronder je vast weer een beetje het gevoel een nieuwe auto te rijden :D

ziet er echt goed uit

Thijssie!

Is dat kleurverschil op de bumper of is dat gewoon de lichtval?

Verder een onwijs mooie bak :o

ief

Holy Moly...die is echt mooi!! :o :eusa_clap:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

walter leever

Ziet er weer als nieuw uit.....................strak gedaan. :eusa_clap:
Nou zo houden ;)

Flipjes 850 R

Citaat van: Thijssie! op 19-06-2009 10:54:02
Is dat kleurverschil op de bumper of is dat gewoon de lichtval?

Verder een onwijs mooie bak :o

Dat grote kleurverschil is optisch;ik heb maar een simpel cameratje

hathü

Is tie weer hardstikke mooi en nu doe je hem weg :eusa_doh:

Flipjes 850 R

Vandaag was het dan zover; De R is verkocht .

Ik heb er bijna drie jaar lang met heel veel plezier in gereden. Maar door het wegvallen van een leaseauto van m'n vriendin door het wisselen van baan, en het stijgende aantal km's per jaar voor haar moest de auto helaas weg.

Ik stond open voor inruil van een kleinere auto. Dit omdat de verkoop van een grote auto op dit moment nou eenmaal niet zo heel makkelijk is. En er is dus een auto ingeruild; en klein dat 'ie is....  ;D  Een VW Lupo  ::)

Een echt heel erg nette auto, met alle rekeningen en een netjes afgestempeld onderhoudsboekje.
De auto staat erg laag, mede door de, in mijn ogen, rare velgjes. Niet handig met drempels. Dus die worden verkocht, en er komen andere voor in de plaats. Voor de rest: M'n vriendin kan nu lekker goedkoop km's maken en ook nog zeldstandig parkeren in Amsterdam  ;D

En ik ?? Ik ga nu rustig aan bedenken wat voor een auto ik voor mijzelf ga kopen. Ik denk dat ik daar eind van het jaar cq begin volgend jaar aan toe ben, dus ik heb nog even.

Ik weet het nog niet.
Aan de eene kant wil ik een hoge auto, maar aan de andere kant; iedere keer dat ik een foto van een V70 R LBP zie...  :eusa_whistle:

Er zijn natuurlijk nog legio andere mogelijkheden. Ik heb echt genoten van de R, maar ik ben niet getrouwd met Volvo  :eusa_shhh:

Wat ik zei, ik weet het nog niet. Wat ik wel weet is dat het gewoon weer een zeer betrouwbare auto moet worden, net als m'n oude R. Heb ik maar één keer mee stil gestaan. Ik vind stiekum de IS 300 sportcross van m'n oom ook wel heel erg mooi..

Any way; de R is weg, maar ik blijf iig nog gezellig op het forum rondhangen.

En de nieuwe eigenaar, Mark, zal zich vrijwel zeker binnenkort hier aanmelden.

Nog even een fotootje van de Lupo: