Windgeleiders ruiten

Gestart door Misha, 29-07-2007 14:41:28

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Hallo,

Ik erger me eigenlijk al jaren aan het geluid dat je als bestuurder krijgt als een passagier achter een zijruit openzet: alsof er een Apache Helikopter naast je oren gaat hangen. En ook een snel wisselende luchtdruk in de auto.
Met kinderen in de auto, zeker als ze sneller misselijk zijn, heb je nu eenmaal vaak een raam dat open staat achter.  Enige remedie is dan het raam aan de andere zijde vooraan open zetten.

1. (her)kent iemand dit ?
2. Helpen die windgeleiders aan de ruiten hiertegen  (pag 33, onderaan)

gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 29-07-2007 14:41:28
1. (her)kent iemand dit ?
2. Helpen die windgeleiders aan de ruiten hiertegen  (pag 33, onderaan)

M'n 10V heeft daar last van als een raam ook maar een klein stukje open staat. Het open dak een fractie open lost dit op. (dat geeft dan weer ander geruis, maar niet dat gedreun).

De R (welke de bedoelde windgeleiders dus heeft) heeft daar geen last van, zolang het raam maar niet verder dan 3 a 4 cm open is (dus niet voorbij de rand van de wind geleider).
Daarin tegen geven deze windgeleiders op hogere snelheden en dicht ramen wel wat meer geruis dan zonder.

Flipjes 850 R

Ik meen dat de originele Volvo +/- 55,- euro excl BTW zijn bij de dealer...

Ik had ze ook, maar eentje was stuk, dus andere erafgehaald. Daarna een ander niet origineel setje gemonteerd, maar deze zaten niet op de deur geplakt, maar in de sponning van het raam geklemd. Met als gevolg dat ik de spiegels niet meer volledig kon inklappen als ik de auto in een smalle straat of ergens in de stad parkeerde. Dus voor mij geen optie. ( Ik heb ze nog op de plank liggen...)
855 R Automaat Dark Olive Pearl

-D©©©L-

Citaat van: dennis-d op 29-07-2007 21:52:24
Citaat van: Flipjes 850 R op 29-07-2007 21:49:57

Daarna een ander niet origineel setje gemonteerd, maar deze zaten niet op de deur geplakt, maar in de sponning van het raam geklemd. Met als gevolg dat ik de spiegels niet meer volledig kon inklappen

klopt ja, das een nadeel 

Heb jij spiegels bovenaan het achterraam zitten ?  :eusa_think:

Misha

Bedankt voor de reacties: het gaat hier niet om geruis, maar echt om het gedreun, dat je eigenlijk vooral hebt als je een achterraam laat zakken.

Zoals ik het lees werkt het dus wel binnen de afmetingen van de windgeleider:
Ik ga er vanuit dat DCCCL het originele spul op zijn auto heeft ?

En bij welke snelheid ga je dan  hinderlijk geruis krijgen ? is dat boven de 100 ? of eerder boven de 150 ?

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Flipjes 850 R

Citaat van: -D©©©L- op 29-07-2007 21:54:54
Citaat van: dennis-d op 29-07-2007 21:52:24
Citaat van: Flipjes 850 R op 29-07-2007 21:49:57

Daarna een ander niet origineel setje gemonteerd, maar deze zaten niet op de deur geplakt, maar in de sponning van het raam geklemd. Met als gevolg dat ik de spiegels niet meer volledig kon inklappen

klopt ja, das een nadeel 

Heb jij spiegels bovenaan het achterraam zitten ?  :eusa_think:

Ik ken die dingen alleen voor de voorportieren.....
855 R Automaat Dark Olive Pearl

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 29-07-2007 21:56:53
Ik ga er vanuit dat DCCCL het originele spul op zijn auto heeft ?

En bij welke snelheid ga je dan  hinderlijk geruis krijgen ? is dat boven de 100 ? of eerder boven de 150 ?

Jep origineel.
Boven de 150 hoorbaar, boven de 210 echt vervelend.
Daarintegen heb je met 100 km/h en het raam 3 a 4cm open nauwelijks extra herrie.