Motoruitbouw 850 GLT 2.5 20V

Gestart door Hans Duiven, 29-07-2007 17:04:29

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Mijn Volvoblok moet worden vervangen en de vraag is dan ook:

Kan het blok inclusief schakelbak er uitgetakeld worden of moet de versnellingsbak apart worden gedemonteerd.

Groet,

Hans

@®-

Volgens mij als je het subframe laat zakken moet alles in 1 keer er onderuit kunnen.

Hans Duiven

Bedankt,

Met een brug bij de hand lijkt me dat een prima oplossing, maar mijn collega dacht dat het blok er uit getakeld moest worden.

Met vriendelijke groet,

Hans

-D©©©L-

Ik denk dat je het hele subframe met bak blok en wiel ophanging kan laten zakken.
natuurlijk wel de nodige slangen en kabels los.

Hans Duiven

We gaan binnenkort es aan het werk. Zal proberen niet te vergeten wat foto's te maken voor de visualisatie zeg maar  ;D

Hans

joebar

Je moet de aircopomp losmaken, en de stuurstang in de kruiskoppeling, en daarna natuurlijk alle slangen en draden, en dan de schokbrekers boven losmaken, de kathalysator eraf halen, en je kunt het hele subframe met motor, stuurinrichting, bak in een keer laten zakken....

Wout309t

Je kunt hem er ook compleet uittakelen hoor.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Johann

Blok plus bak kan er aan de bovenkant uit.

Hans Duiven

Maar wat is de gemakkelijkste manier:

takelen
of subframe laten zakken als je een brug tot je beschikking hebt en een kar waar het subframe opkan? Het subframe losmaken is volgens mij niet zoveel werk extra en we hebben geen takel tot onze beschikking.

Mijn vrouw had er moeite mee om de 850 weer uit het dal te halen en had al een blok gezien bij Hunters. Dat wou ze niet. Maar toevallig werd ik gebeld door een garagehouder uit Kerkrade die een 850 uit 1994 had met schade. Van een oudere man geweest. Daar altijd in onderhoud gehad en geen trekhaak aan zijn Volvo met 179.000 km. Dat blok heb ik onderweg vanuit Duitsland dan ook maar opgehaald.

Dat leek me wel een aardige deal voor €600,00

Hans

Wout309t

Bovenlangs is dan makkelijker.  Alles moet toch los en dat is het meeste werk. Klooien met een kar is niks dan, lijkt me.
Heb dat bij een ander merk wel eens gedaan, maar is een hoop geklooi.. :-\

joebar

Citaat van: Wout309t op 30-07-2007 16:43:19
Bovenlangs is dan makkelijker.  Alles moet toch los en dat is het meeste werk. Klooien met een kar is niks dan, lijkt me.
Heb dat bij een ander merk wel eens gedaan, maar is een hoop geklooi.. :-\

ja maar heb jij de boel wel eens losgemaakt bij een volvo om naar boven uit te takelen....
Denk aan de aandrijfassen, en wielophanging moet allemaal los, en naar beneden toehoef je alleen de drie bovenste schokbrekerbouten los te maken, de kat eronder uit, en de aircopomp los,  en de stuurstang bij de kruiskoppeling, dan laat je alles zo zakken, met aandrijfassen, wielophanging en de hele reutemeteut

Wout309t

Dat heb ik ja..;)
Het meeste werk is het netjes demonteren en monteren van je kabelboom. En daar moet je heel veel voor slopen, of je het nu boven of onderlangs doet.
Wat je ook doet, 1 tip kan ik je alvast geven: Demonteer zo'n beetje als eerste je inlaatspruitstuk, dan kan je overal een stuk beter bij...;)