TRACS/ABS lampje gaat soms aan

Gestart door Eric, 30-07-2007 10:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: P. Sleutjes op 05-10-2007 11:37:47
Dus als het niet aan het relais ligt dan waarschijnlijk toch aan de controller?

Je hebt hier verschillende problemen denk ik.

Als het electronisch gedeelte van je contactslot stuk is dan heb je idd uitvallende koplampen, richtingaanwijzers die het niet doen en kan het ABS lampje gaan branden.
Zover ik weet staat dat los van knipperende ECC lampjes.

Als je ABS controller stuk is kan je ABS lampje gaan branden, de andere symptomen hebben daar niets mee te maken.

De lampjes van de ECC gaan alleen knipperen als er iets mis is met de ECC. Foutcodes uitlezen dus, zal wel een temperatuursensor zijn die verkeerde signalen geeft.


edit: thuur tiept sneller ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elsossa

op marktplaats staat iemand die de abs controller repareert voor 50 euro je kan hem opsturren of langs gaan 
kijk zelf maar  marktplaats autodiv  850 abs  dan vind je het wel

Hylco

Citaat van: E.Asbroek op 05-10-2007 10:29:06
Citaat van: KoyBoy op 15-09-2007 19:43:54
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat dit heeft gekost en waar je dit hebt laten doen??
De mijne is namelijk ook bezig om de pijp aan maarten te geven.


OK, hier even een late reactie van mijn kant..
Mij heeft het niet zo veel gekost.. Was een beetje een matsprijsje omdat de eigenaar weer familie is van een goede vriendin van me.
Omdat het een bedrijf is wat veel met elektronica reparaties doet wil ik hem eigenlijk ff vragen of hij geen vaste prijs wil maken voor ons clubleden en zo ook wat reclame kan maken op onze site.. U hoort van me..

Geweldig gewoon. Ik had eigenlijk besloten dit forum te vermijden tot m'n scriptie helemaal af is. Gaan bij m'n fijne roffeltje alleen ineens lampjes branden. Zoek je wat rond, kom je er achter dat de halve club daar mee loopt te stoeien. Helemaal briljant dat er iemand bezig is een betaalbaar alternatief voor zelf doen te vinden. Ik wacht rustig even af of dat wat wordt :)

mehn

Citaat van: Hylco op 15-10-2007 17:11:55
Ik wacht rustig even af of dat wat wordt :)

Ik zou zeggen PB thuur even, die weet vast een oplossing ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hylco

Citaat van: mehn op 15-10-2007 19:41:44
Citaat van: Hylco op 15-10-2007 17:11:55
Ik wacht rustig even af of dat wat wordt :)

Ik zou zeggen PB thuur even, die weet vast een oplossing ;)

Dank je voor de hint Mehn, het probleem is inmiddels helemaal verholpen. Een stuk voordeliger dan de € 800,- die de dealert er tegenwoordig voor durft te vragen :)