TRACS/ABS lampje gaat soms aan

Gestart door Eric, 30-07-2007 10:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric

Citaat van: mehn op 09-08-2007 10:46:59
thuur PB-en ;)

Gedaan!  ;D
Volgende week ben ik vrij en in Twente dus ideeën die kant op zijn nog steeds welkom..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

thuur

Als je toch vrij hebt, kun je in die lekkere R wel een afstandje afleggen ;D


Gr 8)

Eric

Citaat van: thuur op 09-08-2007 11:57:04
Als je toch vrij hebt, kun je in die lekkere R wel een afstandje afleggen ;D

Gr 8)

Tja het blijft toch een genot om in te rijden... Zaterdag van amsterdam naar Hengelo maar dat is me te kort dus rijd ik maar even voor de lol over Antwerpen!  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

RenéV70

Die TRACS/ABS-lampjes gingen bij mij tot voor een jaar ook zo nu en dan aan maar daarna een lange tijd niet tot voor een maand geleden ze weer om aandacht vroegen.
Die aandfacht heb ik ze niet gegeven en wat denk je? al een hele tijd geen lampjes meer. Conclusie, gewoon negeren.
Ze zullen wel weer een keer aangaan en als dat te lang duurt kan ik alsnog actie ondernemen.
Vanmorgen echter ging voor het eerst het motor-managementlampje aan en is niet uit te krijgen maar ik merk niets aan de acceleratie oid. Wel heb ik sinds een paar dagen een rare vibratie bij 1300 a 1400 toeren, dus iedere keer als hij dat toerental voorbij gaat hoor ik die rare rammel.
Ik vraag me af of het er iets mee te maken heeft.
V70 Tdi 1999 337000 km.
Iemand een idee?  ???

thuur

Citaat van: RenéV70 op 10-08-2007 00:36:34
Die TRACS/ABS-lampjes gingen bij mij tot voor een jaar ook zo nu en dan aan maar daarna een lange tijd niet tot voor een maand geleden ze weer om aandacht vroegen.
Die aandfacht heb ik ze niet gegeven en wat denk je? al een hele tijd geen lampjes meer. Conclusie, gewoon negeren.
Ze zullen wel weer een keer aangaan en als dat te lang duurt kan ik alsnog actie ondernemen.


Als je er maar rekening mee houdt dat de ABS pomp kan ingrijpen als dat niet nodig is, en dus je remweg langer is als de lampjes branden....

De rest kun je beter in een ander topic zetten ;)


Gr 8)

Eric

Nou.. ik heb de ABS/TRACS sensor er weer in zitten.. compleet door gesoldeerd. Er was duidelijk te zien dat zeker de 2 dikke aansluitingen niet goed meer vast zaten.
Ben sensor 1 dag kwijt geweest maar de hele operatie stelt weinig voor.
Allemaal bedankt voor de hulp!  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

KoyBoy

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat dit heeft gekost en waar je dit hebt laten doen??
De mijne is namelijk ook bezig om de pijp aan maarten te geven.

P. Sleutjes

Daar ben ik ook benieuwd naar.

De mijne (V850 2.0i '95) lijkt ook de pijp aan Maarten te geven. Zodra ik start (als de auto ff een tijdje heeft stilgestaan en vochtig (zoals afgelopen week), dan blijft ABS lampje branden. De dimlichten doen het dan ook niet. Duurt een minuutje en dan gaat het lampje uit en buiten de lichten weer aan. Stel dat het lampje niet uit gaat dan heb ik bijv. 's avonds alleen nog stadslichten en de mistlichten....

Kortom, wie, waar en wat het ongeveer kost...
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Freakybaby

Als de dimlichten het ook niet doen kan je ook een ander probleem hebben... Die hebben volgens mij niks te maken met ABS.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

reneetje

Citaat van: P. Sleutjes op 04-10-2007 12:21:51
Daar ben ik ook benieuwd naar.

De mijne (V850 2.0i '95) lijkt ook de pijp aan Maarten te geven. Zodra ik start (als de auto ff een tijdje heeft stilgestaan en vochtig (zoals afgelopen week), dan blijft ABS lampje branden. De dimlichten doen het dan ook niet. Duurt een minuutje en dan gaat het lampje uit en buiten de lichten weer aan. Stel dat het lampje niet uit gaat dan heb ik bijv. 's avonds alleen nog stadslichten en de mistlichten....

Kortom, wie, waar en wat het ongeveer kost...

Als dit nog eens gebeurt , draai dan je contactsleutel een klein stukje terug (wel met stilstand , he  ::)), grote kans dat je relais achter het contactslot moe is.
Ding is simpel te vervangen  , en kost ongeveer 60 euro bij de dealer.
Dit is de hoofdrolspeler




_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

P. Sleutjes

  :eusa_clap:

Dank voor deze tip! Toch handig zo'n forum... Zodra het zich weer voordoet, ga ik dit ff testen.
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Eric

Citaat van: KoyBoy op 15-09-2007 19:43:54
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat dit heeft gekost en waar je dit hebt laten doen??
De mijne is namelijk ook bezig om de pijp aan maarten te geven.


OK, hier even een late reactie van mijn kant..
Mij heeft het niet zo veel gekost.. Was een beetje een matsprijsje omdat de eigenaar weer familie is van een goede vriendin van me.
Omdat het een bedrijf is wat veel met elektronica reparaties doet wil ik hem eigenlijk ff vragen of hij geen vaste prijs wil maken voor ons clubleden en zo ook wat reclame kan maken op onze site.. U hoort van me..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

P. Sleutjes

Super.

Even een aanvulling op wat ik eerder heb geschreven:

"De mijne (V850 2.0i '95) lijkt ook de pijp aan Maarten te geven. Zodra ik start (als de auto ff een tijdje heeft stilgestaan en vochtig (zoals afgelopen week), dan blijft ABS lampje branden. De dimlichten doen het dan ook niet."

De airco-lampjes gaan dan ook knipperen.

Dus als het niet aan het relais ligt dan waarschijnlijk toch aan de controller?
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

thuur

Als de ABS lampjes aangaan i.c.m. niet werkende dimlichten -> contactslot, elektrisch gedeelte.

Als de ABS lampjes aangaan i.c.m. werkende dimlichten -> contactslot of controller, meestal controller.

ECC staat volledig los van contactslot en ABS. Knipperende lampjes=foutcode. Uitlezen en HIER kijken.


Gr :)