teveel motorolie erin gegooid....

Gestart door matRRR, 30-07-2007 20:37:46

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

Hallo iedereen.
Vanmiddag "snel" wat olie bij willen vullen op mijn R, alleen even niet goed opgelet en... :eusa_wall:

teveel olie erin!
oliepeil kwam bij mijn rode peilstok ruim boven de bovenste peilstreep!

Vond het toch allemaal veel teveel om veilig mee verder te kunnen rijden, met name nu de wagen flink getuned is.

Heb gelukkig een hele makkelijke oplossing gevonden om het teveel te draineren, zonder de olieplug uit het carter te moeten halen en de auto op steunen te moeten zetten oid....

Oplossing is om het pompje van een handzeepflacon los te maken en die, verbonden via een slangetje( ongeveer 60 cm) te leiden via de buis van de oliepeilstok naar het carter!
Het kost je even pompen en misschien wat krampen in je vingers, maar in 10 minuten heb ik het oliepeil weer mooi op 2/3 tussen de streepjes in staan.
Goedkoopste/makkelijkste oplossing IMO! ;)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

t5karel

Intuberen,draineren,toraxen zagen,de medische Nico is weer goed bezig ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

de geneRaal

Blackstone under construction

matRRR

tja... dagje bij huis na weekenddienst!
Onmogelijk de handjes thuis te laten!

on-topic: Hoop dat iemand in de toekomst er wat aan heeft, is een goedkope vloeistof overhevelaar!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

de geneRaal

Blackstone under construction

Volvo 850 Eindhoven

fijne tip voor als deze fout mij een keer over komt :angel: (zie me er toe instaat  ;D :angel:)

word zeker onthouden
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Flipjes 850 R

Ook een goed idee voor als je Benzine ipv Diesel tankt, of anders om. Heeft één van m'n collega's gedaan. Wedden dat 'ie dan
voortaan wel even opbeld om te vragen wat er nou precies in die tank moet...... :evil: :evil:
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Freakybaby

Citaat van: Flipjes 850 R op 31-07-2007 18:21:21
Ook een goed idee voor als je Benzine ipv Diesel tankt, of anders om. Heeft één van m'n collega's gedaan. Wedden dat 'ie dan
voortaan wel even opbeld om te vragen wat er nou precies in die tank moet...... :evil: :evil:

Heeft mijn broer ooit omgekeerd gedaan bij de S60 D5
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

reMARKable

Zooo dan krijg je lamme vingers om 60 liter met een zeeppompje te doen ;D

Freakybaby

Nee, dat werd de ANWB en de tank uitbouwen om te reinigen... Hij belde nog op, de auto van pa loopt toch op euro 95 he?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

expert

BoudewijnB

Super Tip!!!! ;D
Ik heb het vanmiddag moeten doen :( Ik had 6 liter in mn t5r gegooit :eusa_wall:
het werkte geweldig :)

thnks!!

Simplicity

Super tip voor het kleine eenmalige werk   :eusa_clap: :)   voor het actievere werk toch maar een pomp aanschaffen liefst eentje op luchtdruk... zeker makkelijk bij het leeghalen van differentieel, versnellingsbak, motor compartiment van boot....... is wel even 125x duurder als een handpompje...  :eusa_wall:

TommyD

Supertip! Vandaag uitgeschoten met een onhandige 5literfles.. Peil gaf net over de max aan. Toch voor de zekerheid maar een pompje geknutseld! Werkt echt goed, nu weer netjes op 3/4.

Bedankt!